LJ70 Swap silnika
Moderator: luk4s7
Re: LJ70 Swap silnika
Dzięki jutro pooglądam
Re: LJ70 Swap silnika
Proto mozesz ogarnac jakies foty tego merca w toyocie? Mój 2 ltII skonczyl zywot i cos bede motal
Re: LJ70 Swap silnika
Nie mam zdjęć niestety , ale na PW mogę ci podać namiar na właściciela pojazdu
Na wiosnę jak rozmawialiśmy miał już kupione sekcje 7,5mm , turbo GT23V i w zamiarach budowę superturbodieslotoytoya
Na wiosnę jak rozmawialiśmy miał już kupione sekcje 7,5mm , turbo GT23V i w zamiarach budowę superturbodieslotoytoya
Re: LJ70 Swap silnika
Widzę że temat swapu trochę przycichł, ale to nic bo prace na superturbo idą pełną parą.
Dziś zawiozłem do pana pompiarza 3 różne pompy z silników 4,5 i 6 cylindrowych celem poskładania jednej działającej tak jak trzeba czyli: pełna dawka z kompensacją turbo do 5000rpm co w założeniu ma dać jakieś 100 koni z litra
Pan Benek najpierw zrobił tak potem tak a na koniec tak
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Dziś zawiozłem do pana pompiarza 3 różne pompy z silników 4,5 i 6 cylindrowych celem poskładania jednej działającej tak jak trzeba czyli: pełna dawka z kompensacją turbo do 5000rpm co w założeniu ma dać jakieś 100 koni z litra
Pan Benek najpierw zrobił tak potem tak a na koniec tak
Zobaczymy co z tego wyjdzie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8758
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
Kamil - ciekawe kiedy zawieziesz do pana Benka temat pt.: żadnej kompensacji. Ful dawka, i bez ogranicznika, nawet przeciwrozbiegowego ...
Swoją drogą ... Jak by tak z regulatora odśrodkowego wywalić całkiem ciężarki - i jednoczesnie zaślepić otworek przelewowy z układu korekcji full load - to namiastka regulacji od obrotów zostanie, bo będzie wynikiem wzrostu ciśnienia od pompy wstępnej. Plus stromy boostpin - i będzie klekot kręcący sie ponad 5 tysi bez spadku krzywej momentu.
No - przynajmniej do pierwszego testu z pedałem w podłodze ...
Na marginesie - bo się mi właśnie skojarzyło: wpadłeś może już na pomysł żeby wyjąć ... dwa ciężarki z regulatora?
Swoją drogą ... Jak by tak z regulatora odśrodkowego wywalić całkiem ciężarki - i jednoczesnie zaślepić otworek przelewowy z układu korekcji full load - to namiastka regulacji od obrotów zostanie, bo będzie wynikiem wzrostu ciśnienia od pompy wstępnej. Plus stromy boostpin - i będzie klekot kręcący sie ponad 5 tysi bez spadku krzywej momentu.
No - przynajmniej do pierwszego testu z pedałem w podłodze ...
Na marginesie - bo się mi właśnie skojarzyło: wpadłeś może już na pomysł żeby wyjąć ... dwa ciężarki z regulatora?
Re: LJ70 Swap silnika
Nie wyciągaj ciężarków drogi RockFordzie bo straci się stabilne wolne obroty, a regulator high rpm dla pompy rotacyjnej to prosta sprawa . Jeden taki już przygotowałem, czeka na założenie i testy w RD28 big turboRokfor32 pisze:Na marginesie - bo się mi właśnie skojarzyło: wpadłeś może już na pomysł żeby wyjąć ... dwa ciężarki z regulatora?
Re: LJ70 Swap silnika
Nawiązując do swapu na turbinę ze zmienną geometrią ,to czy niemożna zastosować całej pompy z Mitsubishi Pajero 2.5 tdi pompa zexel korpus ma identyczny jak ta produkcji denso z toyoty?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8758
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
Pajero 2,5 ma tak samo - albo mniej - wydajna pompę, jak LJ70 Sens jest więc ... słaby
Modyfikacja pompy (poskładanie jednej z dwu - czy nawet trzech lub czterech - to nie jest żaden problem. Clou tematu jest gdzie indziej - raz, że gotowca znaleźć nie idzie (to nie tylko wydajność - ale całościowe zestrojenie pod 50% większy moment) - a dwa - elementy tłoczące warto zapodać możliwie najmłodsze, i mało zużyte. A z pompami z dwudziestoparoletnich śmietników (ich stanem technicznym) jest coraz słabiej ...
Modyfikacja pompy (poskładanie jednej z dwu - czy nawet trzech lub czterech - to nie jest żaden problem. Clou tematu jest gdzie indziej - raz, że gotowca znaleźć nie idzie (to nie tylko wydajność - ale całościowe zestrojenie pod 50% większy moment) - a dwa - elementy tłoczące warto zapodać możliwie najmłodsze, i mało zużyte. A z pompami z dwudziestoparoletnich śmietników (ich stanem technicznym) jest coraz słabiej ...
Re: LJ70 Swap silnika
Ok dzięki za wyjaśnienie, jednak pompę z miśka można kupić nieco młodszą, a tym sam mym rokującą lepszym stanem technicznym która posłuży jako baza do modyfikacji.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8758
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
Wiesz - za 1/4 ceny pompy z miska możesz kupić pompę z plaskacza japońskiego z silnikiem 2,0 - 2,2 - która ma identyczne parametry
Ale do modyfikacji potrzebna jest pompa istotnie wydajniejsza, a nie kosmetycznie Bo dodmuchać turbiną możesz i na 3 bary - jak nie zapodasz odpowiednio paliwa - to efektu nie będzie
Ale do modyfikacji potrzebna jest pompa istotnie wydajniejsza, a nie kosmetycznie Bo dodmuchać turbiną możesz i na 3 bary - jak nie zapodasz odpowiednio paliwa - to efektu nie będzie
Re: LJ70 Swap silnika
To jasne jak słońce z pustego nawet salomon nie naleje, a pompa z 3.0 td kzt czym dokładnie różni się od tej od lj 2lt2.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8758
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
2 mm grubszą sekcją tłoczącą No i ceną - i osiągalnością.
Re: LJ70 Swap silnika
Czyli istnieje bolt on pompa do swapu? jedyny minus to cena pompy od 3.0 kzt.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8758
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
Niezupełnie.
Pompa na sekcji 12 mm ma już ograniczenia co do max wydatku jednostkowego, i max obrotów. Po prostu i zwyczajnie wałek napedowy (identyczny jak w mniejszych pompach) jest już na granicy możliwości. i zdarzały się przypadki jego ukręcenia. I o ile w 1KZ ukręcenie walka pompy nie zrobi demolki silnika (dzięki mieszanemu typowi rozrządu) - to taka awaria w 2L-T (czyli uwalenie wałka pompy na wysokich obrotach i obciążeniu) - to szukasz innego silnika ...
Dlatemu dla 2L-T najsensowniej wychodzi sekcja 11 mm, i wznios krzywki na poziomie 2,4 - 2,7mm. Taki zestaw pozwala po pierwsze na uzyskanie około 400 Nm - a po drugie - pozwala na wykręcenie silnika powyżej 5 tysi obrotów, przy czym użytecznie pod 4 tysie.
Nie miej złudzeń - nie ma czegoś takiego jak seryjna pompa z innego modelu "bolt on do tunningu" Parametry sekcji i fali to raz (nie tylko skok, również kąt wzniosu i opadania fali), dochodzi jeszcze nastawa kompensacji turbo, nastawa regulatora obrotów (max zakres obrotów), nastawa przyspieszacza kąta wtrysku.
Przykładowo - pompa seryjna zarówno z 2L-T, jak i 1KZ-T zareaguje cięciem parametrów silnika, jeżeli ... podniesiesz doładowanie wyżej fabrycznego
Pompa na sekcji 12 mm ma już ograniczenia co do max wydatku jednostkowego, i max obrotów. Po prostu i zwyczajnie wałek napedowy (identyczny jak w mniejszych pompach) jest już na granicy możliwości. i zdarzały się przypadki jego ukręcenia. I o ile w 1KZ ukręcenie walka pompy nie zrobi demolki silnika (dzięki mieszanemu typowi rozrządu) - to taka awaria w 2L-T (czyli uwalenie wałka pompy na wysokich obrotach i obciążeniu) - to szukasz innego silnika ...
Dlatemu dla 2L-T najsensowniej wychodzi sekcja 11 mm, i wznios krzywki na poziomie 2,4 - 2,7mm. Taki zestaw pozwala po pierwsze na uzyskanie około 400 Nm - a po drugie - pozwala na wykręcenie silnika powyżej 5 tysi obrotów, przy czym użytecznie pod 4 tysie.
Nie miej złudzeń - nie ma czegoś takiego jak seryjna pompa z innego modelu "bolt on do tunningu" Parametry sekcji i fali to raz (nie tylko skok, również kąt wzniosu i opadania fali), dochodzi jeszcze nastawa kompensacji turbo, nastawa regulatora obrotów (max zakres obrotów), nastawa przyspieszacza kąta wtrysku.
Przykładowo - pompa seryjna zarówno z 2L-T, jak i 1KZ-T zareaguje cięciem parametrów silnika, jeżeli ... podniesiesz doładowanie wyżej fabrycznego
Re: LJ70 Swap silnika
A jakie są możliwości na elektronicznie sterowanej pompie z 2L-TE ,która wersja jest lepsza do przeróbek mechaniczna czy elektroniczna?