LJ70 Swap silnika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Na elektronicznej sa (w praktyce) żadne. Lub mocno kosztowne.

Te pompy są sterowane na identycznej zasadzie jak w silnikach CR - czyli dawkowanie przez bardzo szybki elektrozawór. Nie ma jak tego ruszyć za bardzo (może jaką świnką konwertującą, jak kompy gazowe - musiał bym kiedy zdjąć czasy impulsów na tym zaworze sterującym, żeby zobaczyć czy tak by się dało) - ale i tak trzeba by jeszcze oszukać czujnik cisnienia, bo powyżej 1,0 bara komp odcina dawkę, uznając że turbina ma awarię ... :wink:

Tyle, że zamiana pompy elektronicznej na mechaniczną idzie w 2L-T w zasadzie plug and play. Niespecjalnie jest więc sens się gimnastykować nad elektroniczną.

rafland
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:39
Auto: LJ 70 2.4td 89r
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: rafland »

OK dzięki za wyjaśnienia, najlepszą drogą zostaje więc modyfikacja sekcji pompy mechanicznej z lj lub swap na 3rz-fe :) niestety u nas jest ich jak na lekarstwo.

Awatar użytkownika
PanBestia
Posty: 81
Rejestracja: 16 wrz 2015, 10:49
Auto: LJ70, Y61, YJ, Golf 2 ;)
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: PanBestia »

Wracam do tematu swapa, ale nie będę go samemu robił bo nie mam dość czasu.

Opcje o których myślę są budżetowe bo nie przelewa się a sezon zaraz się zacznie więc też mi się spieszy:
- Silnik M52 w opcji 170 koni może 2,8 190. + ori skrzynia z lj
- Silnik 4.0 z Jeepa + ori skrzynia z lj (Chyba że ktoś ma w budżetowej opcji na połączenie jakiegoś reduktora ze skrzynią jeepa).
- Silnik 3.0 V6 z 4-runnera ze swoją skrzynią.

Pytania czy ktoś z was w okolicach Wrocka +-150 km (ale rozważę jak by była dobra cena i kompleksowe załatwienie sprawy wywiezienie LJ'tki dalej :) ), robi któryś z powyższych swapów i byłby wstanie podać mi przybliżony koszt.

Chyba najbardziej interesował by mnie swap 4.0 z jeepa, bo silnik jest najtańszy i najmocniejszy, poza tym znam go ze swojego Jeepa.

Alternatywnie, czy ktoś z was zna kogoś kto zrobił by mi flansze między silnik a skrzynię dla opcji 1 bądź 2.

Sprawa jest pilna bo sezon idzie :)

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

Szkoda Bestyjo że zrezygnowałeś z "Czarnego Konia" :cry: bo charakterystykę na ładną
http://www.garnek.pl/arek00/28188800/om605-911 i dzięki paru prostym sztuczkom masz największą moc i moment w porównaniu do silnika Jeepa, BMW czy 4Runnera
Znam magika co zrobi każdą przejściówkę 8)

Awatar użytkownika
PanBestia
Posty: 81
Rejestracja: 16 wrz 2015, 10:49
Auto: LJ70, Y61, YJ, Golf 2 ;)
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: PanBestia »

Ha zupełnie wypadła mi z głowy, jak najbardziej wchodzi w grę. Poproszę o namiar do magika :)

Ale czekaj czekaj mówimy o 605.911 ? 111 koni 170 niutków?

Nie obraź się ale jak to ma konkurować z 4.0 z XJ który 300 niutków i 190 koni, i analogicznego M52 :)

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

Mówiłem o OM605.960 czyli fabrycznej wersji turbo 8)
Wykres miał tylko pokazać charakterystykę obrotów dla mocy i momentu - wysoka dawka paliwa utrzymuje się prawie do końca obrotów.
Jak się zdecydujesz na jakiś silnik to pogadamy o magiku i jego przejściówkach :mrgreen:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

PanBestia pisze: Chyba najbardziej interesował by mnie swap 4.0 z jeepa, bo silnik jest najtańszy i najmocniejszy, poza tym znam go ze swojego Jeepa.
Chcesz go w manualu czy automacie do swojej LJ :?:

Awatar użytkownika
PanBestia
Posty: 81
Rejestracja: 16 wrz 2015, 10:49
Auto: LJ70, Y61, YJ, Golf 2 ;)
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: PanBestia »

W zasadzie to zdecydowany jestem na R6 4.0 z Jeepa. Skrzynie chce ori z LJ na razie mieć do tego silnika czyli manual

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: proto »

Najwcześniejszy termin na zrobienie "przejściówki " u magika to około połowa kwietnia Bestyjo :roll:
Tyle ma zamówień na różne cuda które produkuje 8)

gargus
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2015, 00:12
Auto: LJ 70 1994 bylo 2lt2, bedzie 3,4 5vz
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: gargus »

WITAM CZY MOZE KTOS COS JAKIE TURBO WSADZIC DO LJ 2 LT Z CZEGO ZEBY BYL LEPSZY KOP

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Bartek1 »

Czytając inne posty, możesz zaleście informację, że zmiana samego turbo nie wiele zmieni. Potrzebne jest zwiększenie dawki paliwa.

Gorbi09
Posty: 80
Rejestracja: 29 maja 2014, 14:33

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Gorbi09 »

Ciekawe na jakim rozmiarze opon testowal :)
https://www.youtube.com/watch?v=3tp98zDx8eM" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

To nie opony sa problemem - a skrzynka/dyfry (ogólnie zestrojenie przełożeń). Zauważyłeś że licznik sie skończył na.... trójce? :wink:

Gorbi09
Posty: 80
Rejestracja: 29 maja 2014, 14:33

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Gorbi09 »

To mnie wlasnie zdziwilo,ze licznik zamknal na trojce. Przyjalem z amatorskiego punktu widzenia ze przelozena skrzyni/dyfrow sa seryjne a zmieniony jedynie rozmiar kol. Czy aby przelozenia 4.88 z LJ nie sa zbyt szybkie dla tego silnika?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ70 Swap silnika

Post autor: Rokfor32 »

Są. Szczególnie na kółkach większych niż 31".

I nawet najwolniejsze możliwe, czyli 5,29, sa ciągle za szybkie. Przynajmniej do rajdowego zastosowania. Dla tego silnika nie ma większego problemu zamknięcie licznika na reduktorze - bo 2JZ-GTE potrafi sie spokojnie kręcić do 10 tysi rpm.

ODPOWIEDZ