LJ70 Swap silnika
Moderator: luk4s7
LJ70 Swap silnika
Szykuje się aby niebawem rozpocząć swoją 1 przygodę w robieniu swapa
Do mojej Toyotki chce wsadzić coś mocnego, koniecznie bez turbiny. Wstępnie padło na benzynę 2,8 z vanosem z BMW. Naczytałem się że sporo elektroniki, głupieje, ale mam plan kupić całego dawcę i przenieść wszystko - silnik, skrzynię, kompa, przewody, lambdy i rzeczy których jeszcze nie jestem świadom.
Natomiast po co ten temat, otóż zupełnie nie mam pomysłu co zrobić z reduktorem. Zostawić oryginalne? w tedy pewnie będę robił flansze między skrzynią, a redaktorem. Ale może ktoś ma doświadczenia w temu podobnym przeszczepie i może doradził by mi innego redaktora albo coś sprytnego.
Target docelowy to zmota przeprawowa.
Swoją drogą miał ktoś może doświadczenia, z taką mocą (200 kucy) przy standardowych mostach? - dalsze motanie kiedyś pewnie spowoduje ich zmianę, ale zastanawiam się czy od razu mierzyć w mosty z HDJ czy na jakiś czas przy małych kołach typu 33, te mosty wystarczą.
Do mojej Toyotki chce wsadzić coś mocnego, koniecznie bez turbiny. Wstępnie padło na benzynę 2,8 z vanosem z BMW. Naczytałem się że sporo elektroniki, głupieje, ale mam plan kupić całego dawcę i przenieść wszystko - silnik, skrzynię, kompa, przewody, lambdy i rzeczy których jeszcze nie jestem świadom.
Natomiast po co ten temat, otóż zupełnie nie mam pomysłu co zrobić z reduktorem. Zostawić oryginalne? w tedy pewnie będę robił flansze między skrzynią, a redaktorem. Ale może ktoś ma doświadczenia w temu podobnym przeszczepie i może doradził by mi innego redaktora albo coś sprytnego.
Target docelowy to zmota przeprawowa.
Swoją drogą miał ktoś może doświadczenia, z taką mocą (200 kucy) przy standardowych mostach? - dalsze motanie kiedyś pewnie spowoduje ich zmianę, ale zastanawiam się czy od razu mierzyć w mosty z HDJ czy na jakiś czas przy małych kołach typu 33, te mosty wystarczą.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
jakoś ciężko mi się wkręcić w temat kundlenia Toyki benzowym silnikiem z osobowego BMW ...
Padł Ci motor? Czy brak Ci mocy?
A nie możesz szczepić tam mocnego motoru z Toyoty?
Masz niezły silnik z Camry 3VZ-FE 190 kucy - tylko nie wyobrażam sobie, jak to po upchnąć wzdłużnie
http://olx.pl/oferta/toyota-camry-1995- ... 7d9865a5d3" onclick="window.open(this.href);return false;
Padł Ci motor? Czy brak Ci mocy?
A nie możesz szczepić tam mocnego motoru z Toyoty?
Masz niezły silnik z Camry 3VZ-FE 190 kucy - tylko nie wyobrażam sobie, jak to po upchnąć wzdłużnie
http://olx.pl/oferta/toyota-camry-1995- ... 7d9865a5d3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LJ70 Swap silnika
Oryginalny silnik zdechł mi razem z turbiną - poza tym był dla mnie zdecydowanie za słaby, zwłaszcza że przyzwyczajony jestem do osiągów silnikowych mojego XJ'ta.
Odnośnie większych silników z Toyot/Lexusów - waga.
Cała przewaga na rajdach mojej LJ to było to że jest lekka, jak dowale tam kowadło to zaraz zacznie wagowo zbliżać się do pajero jak nie parcha, a prawdę mówiąc wolał bym zmniejszać wagę niż ją dodawać, bo przestanie to być lekkie i zwinne auto, a stanie się po prostu kolejnym przepychaczem do gnojówki.
Stąd plan, aby wsadzić tam mocnego, nie uturbionego benzyniaka z logicznym momentem obrotowym, który będzie wagowo podobny do 2L-T. Nie upieram się co do tej decyzji, do czasu jak nie zbiorę kasy, co pewnie daje mi jeszcze czas do końca roku na przemyślenia
Odnośnie większych silników z Toyot/Lexusów - waga.
Cała przewaga na rajdach mojej LJ to było to że jest lekka, jak dowale tam kowadło to zaraz zacznie wagowo zbliżać się do pajero jak nie parcha, a prawdę mówiąc wolał bym zmniejszać wagę niż ją dodawać, bo przestanie to być lekkie i zwinne auto, a stanie się po prostu kolejnym przepychaczem do gnojówki.
Stąd plan, aby wsadzić tam mocnego, nie uturbionego benzyniaka z logicznym momentem obrotowym, który będzie wagowo podobny do 2L-T. Nie upieram się co do tej decyzji, do czasu jak nie zbiorę kasy, co pewnie daje mi jeszcze czas do końca roku na przemyślenia
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
http://olx.pl/oferta/toyota-hilux-3-0-t ... 93ccd9bdc2" onclick="window.open(this.href);return false;
I będzie Pani miała mniej dłubania a i skrzynia możliwe że się zejdzie bez flanszy - może nie 200 kucy, ale moment obrotowy większy niż w tej BMWuskiej benzynce
I będzie Pani miała mniej dłubania a i skrzynia możliwe że się zejdzie bez flanszy - może nie 200 kucy, ale moment obrotowy większy niż w tej BMWuskiej benzynce
Re: LJ70 Swap silnika
Oj wiele lat minęło od ostatniej imprezy gdzie byłem przebrany za babę, więc nie wiem skąd ta pomyłka
Temat 3.0td myślę że jest na tyle dobry że poczytam, Dzięki!
Jednak jak by ktoś miał w temacie mojego pytania doświadczenia to też proszę o podpowiedź
Temat 3.0td myślę że jest na tyle dobry że poczytam, Dzięki!
Jednak jak by ktoś miał w temacie mojego pytania doświadczenia to też proszę o podpowiedź
Re: LJ70 Swap silnika
hej
poczytaj sobie tutaj o 1uz-fe 250KM i coś ok 300nm na wolnych obrotach:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... uz#p176267
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... uz#p164970
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... &hilit=1uz
w moje tez jest V8 1UZ-fe, co do wagi to musisz porównać z tym BMW ale na pewno jest lżejszy od tego co był i to sporo lżejszy.
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=10158
paweł
poczytaj sobie tutaj o 1uz-fe 250KM i coś ok 300nm na wolnych obrotach:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... uz#p176267
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... uz#p164970
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... &hilit=1uz
w moje tez jest V8 1UZ-fe, co do wagi to musisz porównać z tym BMW ale na pewno jest lżejszy od tego co był i to sporo lżejszy.
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=10158
paweł
Re: LJ70 Swap silnika
Dzięki! Będę czytać
Re: LJ70 Swap silnika
Skoro ma to być "rozrzutnik" do błota to koszernych motorków pasujących do skrzyni z LJPanBestia pisze:Target docelowy to zmota przeprawowa.
1/3UZ VVTi z benzyniaków
lub dieselek 1KZ-vnT dłubnięty na 200 koni /400Nm
Re: LJ70 Swap silnika
A ten diesel to w jakich modelach występował bo google w zaparte tłumaczy mi ten skrót na 1KZ-te
Re: LJ70 Swap silnika
1KZ-vnT -oznacza popularny silnik 1KZ-T wspomożony turbinką vnt coby wykorzystać jego potencjał
1KZ-T występował w 4Runnerach czy LC J7
Bazą do przeróbki oczywiście może być 1KZ-TE z którego pozbywamy się elektronicznie sterowanej pompy wtryskowej na rzecz mechanicznej ( odpowiednio zmodyfikowanej do oczekiwanej mocy i momentu)
Jest jeszcze niekoszerny "czarny koń" merc OM605 superturbo - w lajtowym wydaniu 250 koni /450Nm a w hard - 400/650
1KZ-T występował w 4Runnerach czy LC J7
Bazą do przeróbki oczywiście może być 1KZ-TE z którego pozbywamy się elektronicznie sterowanej pompy wtryskowej na rzecz mechanicznej ( odpowiednio zmodyfikowanej do oczekiwanej mocy i momentu)
Jest jeszcze niekoszerny "czarny koń" merc OM605 superturbo - w lajtowym wydaniu 250 koni /450Nm a w hard - 400/650
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
A ja się na razie "zakochałem" w 7M-GTE ze supry. nominalnie 210 kila wagi, i nominalnie chyba 235 kucy i 365 Nm. Acz - w specyfikacji rajdowej toyota puszczała ten model ustawiany na ... 580 kucy, ponoć. Natomiast wykresy dyno, co googlajka znajduje prawie zawsze pokazują około 500 Nm ...
Tak czy siak - kupa szpeju do niego dostępna, a silniki niedrogie. ino jakby coraz rzadsze ... No łączą się i z R151F, i z A343F.
Tak czy siak - kupa szpeju do niego dostępna, a silniki niedrogie. ino jakby coraz rzadsze ... No łączą się i z R151F, i z A343F.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
a przemyślałeś temat mostów
bo wsadzenie za dużej benzyny szybko wykończy twoje mosty
najłatwiej wrzucić 3,0V6 razem ze skrzynią i reduktorem od 4runnera ( budżetowo)
troszkę drożej to 3,4 V6 j.w.
wszystkie inne opcje to tak z 10 tys pln - więc szykuj budźet
bo wsadzenie za dużej benzyny szybko wykończy twoje mosty
najłatwiej wrzucić 3,0V6 razem ze skrzynią i reduktorem od 4runnera ( budżetowo)
troszkę drożej to 3,4 V6 j.w.
wszystkie inne opcje to tak z 10 tys pln - więc szykuj budźet
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
Nie ma tak źle z mostami. Bardziej niszczy je ogromniasty moment bezwładności klekotów, niż moc oddawana normalnie w czasie pracy. Benzyniaki mają z zasady znacznie, bardzo znacznie mniejszą bezwładność od diesli.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 19 sty 2015, 20:38
- Auto: fj40,lj78,zmoty r??ne, ale w cz??ci toyoty
- Kontakt:
Re: LJ70 Swap silnika
Stoi u mnie taka dziwna konstrukcja: rama, mosty toy, silnik,skrzynia 2,7 bmwe,reduktor był parch 4 biegowy benzyna,( ale z powodu unikalności w przyrodzie) zastąpiony suzuki 410. Aaa... i buda vitara
Daje radę. Jest dziwne coś , bo najpierw było szybkościówką, ale właściciel chciał konieczne jeździc te szybkościowe rajdy w bieszczadzkich wąwozach- więc dwie windy, blokady itp. w tych warunkach padł przedni prawy przegub. Założone nowe półosie z przegubami, łożyska, zmieniony system włączania blokad (siłowniki pneumatyczne pod maską i dalej linki do mostów-jest ekstra).Żeby nie było więcej problemów z przegubami ograniczyłem nieco kąt skrętu. Manewrowość gorsza, ale przeguby bezpieczniejsze. Silnik jest bdb, w skrzyni denerwuje wsteczny obok jedynki. Reduktor wytrzymuje, wały też. Chłodnica oczywiście z tyłu, choćby dlatego,że przód się skończył na pasku.
Daje radę. Jest dziwne coś , bo najpierw było szybkościówką, ale właściciel chciał konieczne jeździc te szybkościowe rajdy w bieszczadzkich wąwozach- więc dwie windy, blokady itp. w tych warunkach padł przedni prawy przegub. Założone nowe półosie z przegubami, łożyska, zmieniony system włączania blokad (siłowniki pneumatyczne pod maską i dalej linki do mostów-jest ekstra).Żeby nie było więcej problemów z przegubami ograniczyłem nieco kąt skrętu. Manewrowość gorsza, ale przeguby bezpieczniejsze. Silnik jest bdb, w skrzyni denerwuje wsteczny obok jedynki. Reduktor wytrzymuje, wały też. Chłodnica oczywiście z tyłu, choćby dlatego,że przód się skończył na pasku.
Re: LJ70 Swap silnika
Klucz w tym co podpowiadacie to cena.... Supra myślę że nie jednemu się marzy mieć taki silnik ale koszty..... zwłaszcza że nie ma to być do wyprawówki w której będzie sobie działał przez następne dziesięciolecia, a do ciężkich przepraw gdzie zakatuje go i tak najdalej w 2-3 lata.
Dla tego zacząłem myśleć od bmw, bo jest ich dużo. Cena za całe auto to około 4tyś, a osiągi 200 koni i prawie 300niutków. Alternatywy jakie podajecie może i są fajne i łączą się ze skrzynią (która moim zdaniem nie zniesie 200 koni, a przynajmniej ta którą mam na pokładzie ;P ) ale same silniki to koszty powyżej 5k. Co oznacza że jeżeli je rozwalę to cały ten koszt ponownie do mnie wróci, tymczasem ten z bmki kosztuje 2 klocki, co oznacza że w razie grubszej awarii po prostu zmieniam na kolejny silnik.
Mosty o ile zostanę na kapciach 33 to pewnie długo jeszcze posłużą. Zresztą do planowanej klasy na najbliższy okres większych i tak nie potrzebuję.
Wrócę do pytania czy ktoś miał doświadczenie albo słyszał o spinaniu skrzyni z bmw 2,8 z reduktorem z LJ, względnie z innym reduktorem Ew. o spinaniu bemki ze skrzynią z LJ - ale jakoś tego nie czuje aby dobrze grało.
Edit. 3.0 z 4-runnera to porażka za słupek 2,5-3k.... Silnik ledwo 142 konie, z tymi osiągami to bym wsadził 1,8 IS ale to moc dobra do suzuki.
Dla tego zacząłem myśleć od bmw, bo jest ich dużo. Cena za całe auto to około 4tyś, a osiągi 200 koni i prawie 300niutków. Alternatywy jakie podajecie może i są fajne i łączą się ze skrzynią (która moim zdaniem nie zniesie 200 koni, a przynajmniej ta którą mam na pokładzie ;P ) ale same silniki to koszty powyżej 5k. Co oznacza że jeżeli je rozwalę to cały ten koszt ponownie do mnie wróci, tymczasem ten z bmki kosztuje 2 klocki, co oznacza że w razie grubszej awarii po prostu zmieniam na kolejny silnik.
Mosty o ile zostanę na kapciach 33 to pewnie długo jeszcze posłużą. Zresztą do planowanej klasy na najbliższy okres większych i tak nie potrzebuję.
Wrócę do pytania czy ktoś miał doświadczenie albo słyszał o spinaniu skrzyni z bmw 2,8 z reduktorem z LJ, względnie z innym reduktorem Ew. o spinaniu bemki ze skrzynią z LJ - ale jakoś tego nie czuje aby dobrze grało.
Edit. 3.0 z 4-runnera to porażka za słupek 2,5-3k.... Silnik ledwo 142 konie, z tymi osiągami to bym wsadził 1,8 IS ale to moc dobra do suzuki.