Diff lock w 70

Moderator: luk4s7

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Diff lock w 70

Post autor: Qwerty256 »

Hey,

Jakos nie moge sie doszukac niczego na ten temat, a troche dziwne bo temat zawsze jest tematem przewodnim kazdego forum 4x4 :)

Pytanie jest nastepujace - Jakie mam opcje jesli chodzi o diff locka w J7 (HZJ75), Z tego co wyczytalem to jest tak

a) ARB Air locker - blokowanie dyfra powietrzem, potrzeba sprezarke, mozna zrobic na tyl i przod - drogie, duzo roboty, ale podobno dziala dobrze
b) Znalezienie oryginalnych dyfrow z lockerami i podlaczenie ich - przypuszczem ze prawie niemozliwe
c) Spartan Locker - nawet nie wiem jak to dziala ;)
d) Detroit locker -> cikeawe roziwazanie, ale boje sie o awaryjnosc

No i moj autorski pomysl na przod -> czyli zasapawac przedni most i po prostu miec na stale spiety przod.

co proponujecie ? co macie ? co myslicie ze jest dobre :)

Fazi
Posty: 464
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: Fazi »

siedzisz w AU to tylko opcja 1

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17052
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

No jeszcze Harrop Elocker - też Australia. Elektromagnetyczna bez przewodów powietrznych, oringów itp.

Awatar użytkownika
Adam
Klubowicz
Posty: 365
Rejestracja: 20 maja 2009, 12:05
Auto: LC120,2xHDJ100,Partol:)

Re: Diff lock w 70

Post autor: Adam »

Nie wiem jak sie potoczy dalsza dyskusja, ale nawet nie mysl o spawaniu przedniego mostu, auto przestanie skrecac na asfalcie, a przeguby bedziesz zmienial jak przyslowiowe rekawiczki. W praktyce jak nie bedziesz jezdzil w super ciezkim terenie to przednia blokada jest niepotrzebna.
Ew. spawanie tylnego mostu (delikatnie mowiac) tez autu na zdrowie nie wyjdzie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17052
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

Ojej. Tej rzeźby nie zauważyłem. Z takim druciarstwem daleko nie zajedziesz.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2356
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kpeugeot »

u ciebie jest olbrzymi rynek offroadowy - więc szukaj używanej blokady lub chińczyka,

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: Qwerty256 »

co wy mowicie z tym spawaniem mostu, przeciez to auto ma manualnie dolaczany przedni dyfer, opcja jest prosta -> asfalt, lekki teren -> dyfer przedni rozlaczony, ciezszcy teren, wychodze z auta, dolaczam przedni most i jest na stale spiety. I tak to auto nie ma dyfra centralnego to nie mozna z zapietym calkowicie przodem jezdzic, wiec wysiasc i rozpiac/zapiac przednie kola to nie problem.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17052
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

Sam o spawaniu napisałeś.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2356
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kpeugeot »

ee chodzi o to że zaspawanie przedniego mechanizmu różnicowego powoduje brak kierowalności autem tzn coś tam skręca ale nie tak jak byś tego chciał

oczywiście po rozpięciu sprzęgiełek temat znika

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: Qwerty256 »

@kpeugot -> a jakos inaczej to wyglada z air lockerami ktore blokuja most ?

(ps. ja tam sie znam tak troche - dlatego pytam, wiec nie wyrzuccie mnie za okno bo sie nie znam :P )

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: mopar »

załóż na tył elocker haroop , przedniego mostu nie dotykaj (nawet jak odepniesz sprzęgiełka z zaspawanym układem różnicowym , to nie trafisz w zakręt )

Qwerty256
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2014, 12:15
Auto: HZJ75
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: Qwerty256 »

elocker haroop jest drozszy od arb air locker + sprezarka, oplaca sie ?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: mopar »

opłaca , bo działanie jest prostsze i mniej awaryjne , niedawno zakładałem taką blokadę w lc v8 i jestem pod wrażeniem , a widziałem niejedno ;)

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 865
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: vGreg »

mopar pisze:opłaca , bo działanie jest prostsze i mniej awaryjne , niedawno zakładałem taką blokadę w lc v8 i jestem pod wrażeniem, a widziałem niejedno ;)
A możesz rozwinąć temat. Rozumiem, że masz na myśli pozytywne odczucia?

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: mopar »

polecam znaczy się

ODPOWIEDZ