Diff lock w 70

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: vGreg »

A czy jest blokada tylnego mostu załączana ręcznie? Coś na wzór przedniego mostu.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: plum76 »

sprzęgiełka masz na myśli?

bo sterowanie blokady mechanizmu różnicowego ręcznie na linkę da się zrobić.
paweł

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

Mechaniki debatują :wink: :mrgreen: 8)

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: plum76 »

spadaj, ja ekonomista jestem.
a wpis ma doprecyzować co autor miał na myśli.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

Ja też nie wiem co autor miał na myśli :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

No dobra. Zlituje się.
Blokada mechanizmu różnicowego przedniego lub tylnego mostu Elocker Harrop jest załączana przyciskiem elektrycznym w kabinie w dowolnym momencie w zależności od zapotrzebowania. Oczywiście warto do tej operacji się zatrzymać. Działa na zasadzie elektromagnesu. Nie ma tam żadnego silniczka elektrycznego w środku ani innych cudów techniki. Jest to produkt australijski a koła zębate są produkowane w Eaton w Detroit. Mają po prostu mniej rozdmuchany marketing niż ARB. Nie potrzebna jest linia powietrzna i oring który czasem ulega awarii. Nie mają też wpływu na działanie kompresora gdyż takowego nie potrzebują. Z mostu wychodzą tylko dwa przewody elektryczne. Prosty montaż bez potrzeby układania przewodu miedzianego, który też wymaga sporej uwagi. Można bardzo szybko włączać i wyłączać bez potrzeby dobijania ciśnienia. Bardziej znane w pojazdach specjalnych i militarnych. Każdy może sobie wybrać co potrzebuje. ARB dostępny jest w każdym kiosku. Elocker to produkt na zamówienie bez walki śmieciowej o cenę. Pozytywnie przetestowany w kraju w jednym z pojazdów wojskowych. Zaraz minie rok testów. My zamontowaliśmy kilkanaście sztuk i też bez żadnej awarii do tej pory. Producent bawi się w inżynierię od 1964 roku również w sporcie motorowym ;-)

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: vGreg »

kylon pisze:Ja też nie wiem co autor miał na myśli :mrgreen:
Jeżeli mnie miałeś na myśli to już doprecyzuję.
Mam 70 (92') z ręcznie załączanym przednim mostem co w moim przypadku nie oznacza przycisku "ręcznego" w kabinie tylko konieczność gmerania przy przednich piastach :mrgreen:
A moje pytanie pytanie dotyczy analogicznego rozwiązania dla tylnego mostu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

Chyba jesteś nieświadomym użytkownikiem swojego samochodu.
Z przodu masz co najwyżej sprzęgiełka czyli zapinanie półosi przednich. To nie jest żadna blokada mostu. Jaki cel miały by mieć sprzęgiełka na tył. Jakaś abstrakcja :shock: :shock: :shock: - rodem z innej galaktyki. Przód jest zapinany za pomocą wajchy w kabinie lub przycisku. LJ i KZJ-oty miały zazwyczaj przycisk. Wajchę HZJ-oty i BJ-oty. Zalecam postudiowanie podstawowych elementów wyposażenia własnego pojazdu ;-). Owszem przedni most a dokładnie koła nie zadziałają bez przestawienia sprzęgiełek w pozycję 4x4 czyli lock ale nie ma to nic wspólnego z blokadą o której w temacie jest mowa :wink: .

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: MaxLux »

Poniekad to jakas blokada jest ... ale nie przedniego ale miedzyosiowego mechanizmu róznicowego ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

Idąc tym tropem rozumowania to sprzęgło pomiędzy silnikiem a skrzynią też jest blokadą :wink:

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: vGreg »

To może inaczej.
Czy można założyć w tylnym moście, układ różnicowy z przedniego mostu razem ze sprzęgnikami.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: mopar »

.... można , historia sztuki współczesnej notowała już takie przedsięwzięcia... tylko pamiętaj o formie dzieła i o ile sam efekt końcowy będzie ciekawą instalacją , to już w momencie pierwszego odpalenia przejdzie w performance

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: vGreg »

:mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: kylon »

Rozumiem, że z zachowaniem skręcenia kół?
Zadam tym razem pytanie - ale po co? :mrgreen: Rozumiesz do czego są sprzęgi w piastach czy jednak nie do końca?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Diff lock w 70

Post autor: Rokfor32 »

Taka operacja jest możliwa, a sens sie objawi np. w przypadku umielenia tylnego mechanizmu różnicowego - wówczas po rozpięcciu tylnego wału, i zluzowaniu takowych sprzęgiełek dało by sie awaryjnie dalej jechać.

Ale - talka opcja jest możliwa do zrealizowania jedynie w mostach typu full float - i trzeba dysponowac odpowiednimi półosiami - takimi które maja na obu końcach frezy po 30 ząbków. I odpowiednia długość, rzecz jasna :wink: . Czyli customowe półosie, zamówione np. w nitro gear, i wtedy do tylnych piast zapodane sprzęgiełka przednie z J7. tyle, że jeżeli koła nie będą jednocześnie na 10" felach (szerokość) - to te sprzęgiełka będą mocno sterczeć na zewnątrz ... :wink:

ODPOWIEDZ