1KZT - nowa głowica
Moderator: luk4s7
1KZT - nowa głowica
Na rynku pojawiło się sporo głowic do silnika 3,0 TD 1KZT. Ceny różne. Nawet od 1500 PLN za rzekomo nówkę oryginalną Czy to prawda Czy faktycznie tak jest Poproszony o pomoc w tej sprawie natchniony bodźcem wyjąłem nówkę z pudełka Genuine Parts Toyota i oto krótkie info:
1. Po czym poznać głowicę starszej generacji od poprawionej Swego czasu jak wiemy była nawet akcja Toyoty na wymianę głowic. Dość często pękały. Wykryto w nich wadę materiałową. Nowe głowice przede wszystkim mają inne stopki trzymające wałek rozrządu. Są one bardziej kanciaste. Miejsca różnic zaznaczyłem kolorem zielonym. Starsze stopki były całkowicie zaokrąglone. Łatwo to zauważyć gołym okiem tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć
2. Po czym poznać regenerowaną głowicę A no głowica po regeneracji jest albo ładnie wypiaskowana włącznie z płaszczyznami po obróbce albo polakierowana na srebrno. Widziałem i takie i takie. Mając na myśli płaszczyzny po obróbce chodziło mi o miejsca błyszczące na poniższych zdjęciach gdzie dokręcane są kolektory ssący i wydechowy. W wyniku przegrzania najczęściej dochodzi do pęknięć pomiędzy zaworami w jednym z cylindrów (lub kilku na raz). Regenerowane głowice nie mają zaznaczonych kolorem żółtym wklęśnięć albo są np. dwa z czterech. Są po prostu zaspawane. Widziałem również nieudolne próby odtworzenia tego miejsca lecz gołym okiem było widać iż było tam coś kombinowane.
Czerwonym kolorem zaznaczyłem różnice widoczne pomiędzy oryginalną komorą wirową, a zamiennikiem. Jak widać zamiennik ma troszkę inny kształt. Większość firm regenerujących głowice w Polsce korzysta właśnie z tych zamienników. Po co sie wymienia komory Po to aby móc pospawać pękniętą głowicę lub w przypadku gdy występują w nich pęknięcia.
Regenerowana głowica posiada również numer bity zwykłym numeratorem (zazwyczaj krzywo ) oraz naklejkę z termometrem. W ten sposób firma regenerująca zabezpiecza się przed podmianą głowicy na inną i kolejnym przegrzaniem silnika w przypadku reklamacji.
Oryginalna głowica posiada oznaczenia i datę produkcji właśnie w tym miejscu
Posiada również kartę obiegową przymocowaną na druciku. Jak widać przechodzi trzy etapy kontroli. po każdym z nich pojawia się nowy stempelek. Oczywiście kartka moze zniknać jeśli ktoś sprzedaje nówkę z dawnych zapasów ale u mnie we wszystkich wyjmowanych z pudełka były Oryginalna głowica posiada pudełko z czerwonymi paskami i dokładnym opisem włącznie z naklejką sprzedającego dealera. Jeśli nie została ukradziona z półki w fabryce to naklejka musi być. Jest między innymi na niej numer katalogowy.
I poniżej kilka zdjęć do porównań:
Widoczne nierówności o zabarwieniu żółtym na płaszczyźnie przylegania uszczelki pod głowicą to olej konserwujący znajdujący się w grubej folii, w którą owa głowica jest zapakowana.
Więcej informacji na temat głowic oraz zdjęcia typowych uszkodzeń znajdziecie w nowej zakładce na naszej stronie - Dział Techniczny Toyoty Nowe artykuły również w przygotowaniu.
Z własnego doświadczenia wiem, że nie warto zakładać spawanej głowicy
1. Po czym poznać głowicę starszej generacji od poprawionej Swego czasu jak wiemy była nawet akcja Toyoty na wymianę głowic. Dość często pękały. Wykryto w nich wadę materiałową. Nowe głowice przede wszystkim mają inne stopki trzymające wałek rozrządu. Są one bardziej kanciaste. Miejsca różnic zaznaczyłem kolorem zielonym. Starsze stopki były całkowicie zaokrąglone. Łatwo to zauważyć gołym okiem tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć
2. Po czym poznać regenerowaną głowicę A no głowica po regeneracji jest albo ładnie wypiaskowana włącznie z płaszczyznami po obróbce albo polakierowana na srebrno. Widziałem i takie i takie. Mając na myśli płaszczyzny po obróbce chodziło mi o miejsca błyszczące na poniższych zdjęciach gdzie dokręcane są kolektory ssący i wydechowy. W wyniku przegrzania najczęściej dochodzi do pęknięć pomiędzy zaworami w jednym z cylindrów (lub kilku na raz). Regenerowane głowice nie mają zaznaczonych kolorem żółtym wklęśnięć albo są np. dwa z czterech. Są po prostu zaspawane. Widziałem również nieudolne próby odtworzenia tego miejsca lecz gołym okiem było widać iż było tam coś kombinowane.
Czerwonym kolorem zaznaczyłem różnice widoczne pomiędzy oryginalną komorą wirową, a zamiennikiem. Jak widać zamiennik ma troszkę inny kształt. Większość firm regenerujących głowice w Polsce korzysta właśnie z tych zamienników. Po co sie wymienia komory Po to aby móc pospawać pękniętą głowicę lub w przypadku gdy występują w nich pęknięcia.
Regenerowana głowica posiada również numer bity zwykłym numeratorem (zazwyczaj krzywo ) oraz naklejkę z termometrem. W ten sposób firma regenerująca zabezpiecza się przed podmianą głowicy na inną i kolejnym przegrzaniem silnika w przypadku reklamacji.
Oryginalna głowica posiada oznaczenia i datę produkcji właśnie w tym miejscu
Posiada również kartę obiegową przymocowaną na druciku. Jak widać przechodzi trzy etapy kontroli. po każdym z nich pojawia się nowy stempelek. Oczywiście kartka moze zniknać jeśli ktoś sprzedaje nówkę z dawnych zapasów ale u mnie we wszystkich wyjmowanych z pudełka były Oryginalna głowica posiada pudełko z czerwonymi paskami i dokładnym opisem włącznie z naklejką sprzedającego dealera. Jeśli nie została ukradziona z półki w fabryce to naklejka musi być. Jest między innymi na niej numer katalogowy.
I poniżej kilka zdjęć do porównań:
Widoczne nierówności o zabarwieniu żółtym na płaszczyźnie przylegania uszczelki pod głowicą to olej konserwujący znajdujący się w grubej folii, w którą owa głowica jest zapakowana.
Więcej informacji na temat głowic oraz zdjęcia typowych uszkodzeń znajdziecie w nowej zakładce na naszej stronie - Dział Techniczny Toyoty Nowe artykuły również w przygotowaniu.
Z własnego doświadczenia wiem, że nie warto zakładać spawanej głowicy
Re: 1KZT - nowa głowica
szacuneczek
Re: 1KZT - nowa głowica
Moja obecna głowica w samochodzie też jest spawana ale to już trzecia w tym silniku. Kiedyś nie było dostępu do nówek w dobrej cenie. Dlatego wożę nową na wyprawy. Auto ponownie zaczyna się grzać. Nie muszę zdejmować głowicy żeby stwierdzić, że znowu pękła Dwie poprzednie starczyły na 7 dni oraz dwa miesiące.
Re: 1KZT - nowa głowica
Napisz Krzys jeszcze jak sie ksztaltuja ceny:
Nowka sztuka ASO-
Nowka sztuka u Kylona-
"nowka sztuka" HGW -
spawanie glowicy -
usluga wymiany glowicy-
Powyzsze ceny pomoga wszystkim na podjecie decyzji...
Inna sprawa tez jest fakt spawania glowicy do auta ktore bedzie po prostu jezdzilo po miescie
inne kryterium bedzie przed wyprawa na Syberie czy Afryke albo udzial w mega Magamach, Pucharach Polski itp gdzie oszczednosc 1 tysia szybko moze sie nie oplacicjkak nam padnie glowica po prologu a za rajd zaplacilismy 3tys
Nowka sztuka ASO-
Nowka sztuka u Kylona-
"nowka sztuka" HGW -
spawanie glowicy -
usluga wymiany glowicy-
Powyzsze ceny pomoga wszystkim na podjecie decyzji...
Inna sprawa tez jest fakt spawania glowicy do auta ktore bedzie po prostu jezdzilo po miescie
inne kryterium bedzie przed wyprawa na Syberie czy Afryke albo udzial w mega Magamach, Pucharach Polski itp gdzie oszczednosc 1 tysia szybko moze sie nie oplacicjkak nam padnie glowica po prologu a za rajd zaplacilismy 3tys
Re: 1KZT - nowa głowica
We czwartek napiszę
Re: 1KZT - nowa głowica
A niech dzisiaj będzie czwartek
Numer katalogowy oryginalnej głowicy do silnika 3,0 1KZT - A11101-69128
- cena detaliczna w ASO 8643,00 PLN brutto (z dnia dzisiejszego)
- cena oryginału u Kylona na szybko (3 dni) - 7346,00 PLN brutto
- cena oryginału u Kylona na luzie (7-9 dni) - 5368,00 PLN brutto
- cena oryginału u Kylona na mega luzie (3 miesiące) - 3550,00 PLN brutto
- uszczelka pod głowicę - oryginał 373,00 PLN brutto (zazwyczaj leży na półce)
Oczywiście ceny mogą się zmieniać w wyniku ruchu kursów walut czy zmiany cenników u sprzedawców. Strasznie to faluje bo głowica w ASO w zeszłym roku kosztowała koło 6800 PLN. Spora ilość części poszła w górę. Muszą sobie jakoś odbić kryzys.
Jeśli chodzi o zamienniki:
- jutro będę miał info co do producenta z Nowej Zelandii
- na Allegro są jakieś zamienniki po 1500 - 1600 PLN. Jest nawet za 1200 PLN
W tym przypadku widać duże różnice w stosunku do oryginału. Brak oznaczeń opisany powyżej oraz inaczej wykonane obróbki.
Po regeneracji
- po regeneracji ceny wahają się od 1500 - 2500 PLN brutto. Gwarancja na 6 miesięcy ale w wielu przypadkach szemrana. Kilka miesięcy temu mój znajomy kupił i okazała się już pęknięta na wstępie. Sprzedawca go olał twierdząc, że widocznie za mocno przykręcił i pękła.
Poniżej kilka ofert z Allegro:
http://www.allegro.pl/item507694042_glo ... 1kzte.html
Tu jak widać oferowana jest usługa za 1000 PLN.
http://www.allegro.pl/item508010691_glo ... wanie.html
Numer katalogowy oryginalnej głowicy do silnika 3,0 1KZT - A11101-69128
- cena detaliczna w ASO 8643,00 PLN brutto (z dnia dzisiejszego)
- cena oryginału u Kylona na szybko (3 dni) - 7346,00 PLN brutto
- cena oryginału u Kylona na luzie (7-9 dni) - 5368,00 PLN brutto
- cena oryginału u Kylona na mega luzie (3 miesiące) - 3550,00 PLN brutto
- uszczelka pod głowicę - oryginał 373,00 PLN brutto (zazwyczaj leży na półce)
Oczywiście ceny mogą się zmieniać w wyniku ruchu kursów walut czy zmiany cenników u sprzedawców. Strasznie to faluje bo głowica w ASO w zeszłym roku kosztowała koło 6800 PLN. Spora ilość części poszła w górę. Muszą sobie jakoś odbić kryzys.
Jeśli chodzi o zamienniki:
- jutro będę miał info co do producenta z Nowej Zelandii
- na Allegro są jakieś zamienniki po 1500 - 1600 PLN. Jest nawet za 1200 PLN
W tym przypadku widać duże różnice w stosunku do oryginału. Brak oznaczeń opisany powyżej oraz inaczej wykonane obróbki.
Po regeneracji
- po regeneracji ceny wahają się od 1500 - 2500 PLN brutto. Gwarancja na 6 miesięcy ale w wielu przypadkach szemrana. Kilka miesięcy temu mój znajomy kupił i okazała się już pęknięta na wstępie. Sprzedawca go olał twierdząc, że widocznie za mocno przykręcił i pękła.
Poniżej kilka ofert z Allegro:
http://www.allegro.pl/item507694042_glo ... 1kzte.html
Tu jak widać oferowana jest usługa za 1000 PLN.
http://www.allegro.pl/item508010691_glo ... wanie.html
Re: 1KZT - nowa głowica
Dorzucę jeszcze parę słów do tego tematu.
W ASO można też kupić uzbrojoną głowicę po regeneracji opisaną jako Optifit (z kodem 11101-69128-84). Koszt jest kilkaset PLNów wyższy od fabrycznie nowej nie uzbrojonej. Jako Optifit można kupić taniej także inne części np alternatory czy wycieraczki.
Ja dla porównania pokażę jak wygląda zdemontowana głowica starszego typu, która była już spawana. Oczywiście jak to w takich przypadkach bywa najczęściej, znów strzeliła. I tak wytrzymała dużo bo przeszło 20 000km
W ASO można też kupić uzbrojoną głowicę po regeneracji opisaną jako Optifit (z kodem 11101-69128-84). Koszt jest kilkaset PLNów wyższy od fabrycznie nowej nie uzbrojonej. Jako Optifit można kupić taniej także inne części np alternatory czy wycieraczki.
Ja dla porównania pokażę jak wygląda zdemontowana głowica starszego typu, która była już spawana. Oczywiście jak to w takich przypadkach bywa najczęściej, znów strzeliła. I tak wytrzymała dużo bo przeszło 20 000km
- Załączniki
-
- głow2.jpg
- (107,82 KiB) Pobrany 930 razy
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, 21:17 przez michus, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 1KZT - nowa głowica
Tak. Bardzo ładnie widać zaspawane wpusty.
Re: 1KZT - nowa głowica
Głowica, które są sprzedawane na allegro jako nowe są najczęściej chińskimi podróbkami. Wiem to od tych, którzy je sprzedają. Oczywiście mało który się przyzna. Faktycznie w miejscu gdzie oryginalna ma zaznaczoną datę produkcji nie mają żadnego numeru albo odciśniętą pojedynczą cyfrę. Widać to jednak dopiero na głowicy zdjętej z silnika. Mostki wałka rozrządu w podróbie są najczęściej również "kanciaste" tak jak to opisał Kylon. Pojawia się więc pytanie: czy można odróżnić głowicę oryginalną od podróby bez jej zdejmowania z silnika? Istotne, jeżeli ktoś poszukuje sprawnej używanej głowicy z demontażu np z tzw. anglika i chce to ocenić na szybko.
Przez jakiś czas byłem przekonany że oryginalna głowica różni się wyglądem od strony kolektora wydechowego. To znaczy widać w jej górnej części odlane pionowe wypukłe "kreski" z prostopadłym do nich wąskim wałkiem wzdłuż całej głowicy. Okazuje się, że oryginał wcale nie musi ich mieć co widać na zdjęciach Kylona. Może takie wychodziły tylko w pewnym okresie produkcji?
Pozdrawiam z Piernikowa
Przez jakiś czas byłem przekonany że oryginalna głowica różni się wyglądem od strony kolektora wydechowego. To znaczy widać w jej górnej części odlane pionowe wypukłe "kreski" z prostopadłym do nich wąskim wałkiem wzdłuż całej głowicy. Okazuje się, że oryginał wcale nie musi ich mieć co widać na zdjęciach Kylona. Może takie wychodziły tylko w pewnym okresie produkcji?
Pozdrawiam z Piernikowa
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, 21:19 przez michus, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: 1KZT - nowa głowica
Te pionowe kreski mają starego typu głowice - sprawdzę to na złomie który mam u siebie. Jest tego chyba sześć sztuk.
Re: 1KZT - nowa głowica
Odświeżam temat. Czy głowica z pęknięciem między zaworami takim jak na zdjęciu ma prawo być szczelna? Podobno próba szczelności w specjalistycznej firmie wykazała że jest. Dodam że jest zeszlifowana na płasko od strony kolektora wydechowego (nie ma tych pionowych pasków) a mostki wałka rozrządu ma zaokrąglone. Więc jest starego typu czy nowego?
- Załączniki
-
- glwro1.jpg (44,9 KiB) Przejrzano 12494 razy
Re: 1KZT - nowa głowica
Ma bo pęknięcie może być powierzchowne. Po założeniu i odpaleniu silnika nagrzeje się, rozszerzy i poleci niebawem dalej . Zawsze tak jest . Jeśli mostki są zaokrąglone to jest na bank stary typ. No chyba, że ktoś mostki z jakiegoś powodu pozamieniał ale nie powinno tak być. Nie są one dostępne jako część zamienna. Występują tylko z głowicą a ich kolejność montażu (miejsce, kierunek i kolejność) jest ściśle określona. Wynika to z technologii obróbki otworu powstałego na wałek rozrządu.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 sie 2009, 23:01
- Auto: kzj90
Re: 1KZT - nowa głowica
witam
chłopaki ma ktoś z was może używaną głowice do 1KZT-E ??
chłopaki ma ktoś z was może używaną głowice do 1KZT-E ??
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sie 2009, 15:52
- Auto: HJ60, LJ70, KZJ90
Re: 1KZT - nowa głowica
Witam
Jestem w ciągłych poszukiwaniach używanej głowicy do 1KZT-E, nowa jest za droga, a chińczyka nie włoże bo szkoda mojej roboty. W mojej widoczne są dwa pęknięcia między zaworami auto ma przejechane 240 tysi. I z tego zo widać jako pierwszy rozbierałem ten silnik. Teraz zastanawiam się dlaczego szczeliła ??
Zerkając pod spód auta zauważyłem skorodowane rurki do tylnej nagrzewnicy, prawdopodobnie mogą być nie szczelne. Ale dowiem się tego dopiero wtedy kiedy poskładam silnik.
Jestem w ciągłych poszukiwaniach używanej głowicy do 1KZT-E, nowa jest za droga, a chińczyka nie włoże bo szkoda mojej roboty. W mojej widoczne są dwa pęknięcia między zaworami auto ma przejechane 240 tysi. I z tego zo widać jako pierwszy rozbierałem ten silnik. Teraz zastanawiam się dlaczego szczeliła ??
Zerkając pod spód auta zauważyłem skorodowane rurki do tylnej nagrzewnicy, prawdopodobnie mogą być nie szczelne. Ale dowiem się tego dopiero wtedy kiedy poskładam silnik.
Re: 1KZT - nowa głowica
Mój serdeczny druh, poszukuje głowicy do 1KZT (4Runner, '96), w wariancie ekonomicznym.
Czy ktoś coś wie, i zechce podpowiedzieć?
- jakiś lepszy zamiennik?
- używka?
- zamorskie kolonie Kylona?
- a może lepiej kupić cały używany silnik?
Czy ktoś coś wie, i zechce podpowiedzieć?
- jakiś lepszy zamiennik?
- używka?
- zamorskie kolonie Kylona?
- a może lepiej kupić cały używany silnik?