Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch
Moderator: luk4s7
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: [K] lewarek/drążek PTO
Bartku serdecznie zapraszam do mnie do Prabut z Grudziądza to przecież żadna odległość ,mam mechanika od wielu lat, bardzo chętnie podzielę się swoimi spostrzeżeniami, serdecznie zapraszam
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: [K] lewarek/drążek PTO
Dzięki za zaproszenie, dziś właśnie rozmontowalem sobie samochód i już sie narzuca kilka pytań.
1. Muszę przerabiać chłodnicę, bo owszem jest wycięcie w ramce z przodu na wał, ale jest tam za mało miejsca.
2. Pytanie, jakiej średnicy używcie wałów. Nie wiem czy skupic sie na napędowych osobówek, czy na kierowniczych z ciężarówek. Poprosiłbym o wymiar "fi".
3.czy musi być zrobione to na frezie? Bo skrzyna, reduktor pracuje, a wyciagarka jest na stałe przy ramie, wiec to musi jakoś pracować. Ewentualnie, w którym miejscu zrobić ten frez. Udało mi się ja spasować tak, ze tylko jedno łamanie, i będę robił podwieszane gdzieś na wysokości połączenia silnika ze skrzynia biegów.
1. Muszę przerabiać chłodnicę, bo owszem jest wycięcie w ramce z przodu na wał, ale jest tam za mało miejsca.
2. Pytanie, jakiej średnicy używcie wałów. Nie wiem czy skupic sie na napędowych osobówek, czy na kierowniczych z ciężarówek. Poprosiłbym o wymiar "fi".
3.czy musi być zrobione to na frezie? Bo skrzyna, reduktor pracuje, a wyciagarka jest na stałe przy ramie, wiec to musi jakoś pracować. Ewentualnie, w którym miejscu zrobić ten frez. Udało mi się ja spasować tak, ze tylko jedno łamanie, i będę robił podwieszane gdzieś na wysokości połączenia silnika ze skrzynia biegów.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8346
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] lewarek/drążek PTO
Już chyba pisałem - osprzęt agro. Sa tam kompletne klocki do budowy wałków pto - same wałki (rury) mają przekrój nie okrągły - a tzw. "cytrynkę". I nachodzą na siebie teleskopowo, co zapewnia kompensację zmian długości wałka. Do tego są pasujące do nich (tych cytrynkowych wałków) widełki i krzyżaki.
Wał zbuduj sobie z elementów dedykowanych na jakieś 150 Nm - wystarczy, bo i tak maja zapas obliczeniowy, a nie wychodzi to jakoś nieproporcjonalnie pancerne (inaczej mówiąc wychodzi porównywalny gabaryt z ori wałkiem).
Wał zbuduj sobie z elementów dedykowanych na jakieś 150 Nm - wystarczy, bo i tak maja zapas obliczeniowy, a nie wychodzi to jakoś nieproporcjonalnie pancerne (inaczej mówiąc wychodzi porównywalny gabaryt z ori wałkiem).
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: [K] lewarek/drążek PTO
Niestety Agro mam bardzo biedne, albo ludzie nie chcą tam życzliwie pomagać. Oglądałem tam kilka przegubów i wałków cytrynek, ale nie mogłem nic dobrać, jak ma się "trzy" elementy na stanie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8346
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] lewarek/drążek PTO
Agro - ale przez net
Jak robiłem swój wałek, to znalazłem jakąś hurtownię tego szpeju, fizycznie chyba gdzieś pod stolicą. Wybór taki, że oczopląsu można było dostać, ale po konsultacji tel (sprzedawca kumaty, wiedział o czym rozmowa) poszło gładko.
Spróbuję odgrzebać te dane, ale może trochę potrwać, bo to akcja gdzieś sprzed 3 lat była.
Jak robiłem swój wałek, to znalazłem jakąś hurtownię tego szpeju, fizycznie chyba gdzieś pod stolicą. Wybór taki, że oczopląsu można było dostać, ale po konsultacji tel (sprzedawca kumaty, wiedział o czym rozmowa) poszło gładko.
Spróbuję odgrzebać te dane, ale może trochę potrwać, bo to akcja gdzieś sprzed 3 lat była.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: [K] lewarek/drążek PTO
http://www.przeguby.pl/kategoria/108/rury-pto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coś takiego w sensie ?
Coś takiego w sensie ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8346
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] lewarek/drążek PTO
Tak. Te do niewielkich momentów maja dwa wypusty, i jak pisałem są robione tak - żeby jedna w drugą pasowały teleskopowo. Do tego masz widełki pasujące do tych rur - no i krzyżaki.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: [K] lewarek/drążek PTO
Hej Panowie. Wyciagarka już wisi, wały w ostatniej jazie toczenia, a ja bym chciał odświeżyć temat z nadzieja ze komuś przestał być potrzebny, albo coś wyczarował związanego z lewarekiem do PTO. Mam już koncepcje jak zrobić zastępczy, a nawet myślałem żeby zrobić załączanie na silowniczek, sterowany podciśnieniem, ale myśle ze mechaniczne włączanie pewniejsze.
A jeżeli chodzi o wyciagarka, to połączona wałem z jednym tylko łączeniem, udało sie znaleść bardzo cienki w bardzo mocny wał z napędu śmigła helikoptera, "bycze jajo" prosto z poloneza trucka. Niestety trzeba ciąć zderzak, oraz przerobić pas przedni. Zmniejszyć te oczka w pasie. Zdjęcia obiecuje dodać jak elementy będę już pomalowane, bo narazie faza przymiarek. Nic nie jest montowane na stałe, bedzie można w 15 min rozmontować wszystkie mocowania.
No i trzeba sprężynki kupić wyższe oraz mocniejsze bo opadło sporo.
A jeżeli chodzi o wyciagarka, to połączona wałem z jednym tylko łączeniem, udało sie znaleść bardzo cienki w bardzo mocny wał z napędu śmigła helikoptera, "bycze jajo" prosto z poloneza trucka. Niestety trzeba ciąć zderzak, oraz przerobić pas przedni. Zmniejszyć te oczka w pasie. Zdjęcia obiecuje dodać jak elementy będę już pomalowane, bo narazie faza przymiarek. Nic nie jest montowane na stałe, bedzie można w 15 min rozmontować wszystkie mocowania.
No i trzeba sprężynki kupić wyższe oraz mocniejsze bo opadło sporo.
Re: [K] lewarek/drążek PTO
A po ci możliwość demontażu w 15 min?
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch
Raczej podkreśliłem, ze łatwy montaż zestawu jest, ściągnę pewno dopiero przy sprzedarzy jak komuś sie zestaw nie spodoba.
Re: [K] lewarek/drążek PTO
Kilka lat temu na grubszej imprezie w gnoju po klamki zerwaliśmy w 80-ce zabezpieczenie wyciągarki mechanicznej (oryginał toytoy). W sumie wyciąganie samej windy zajęło nam jakieś 30min. wymiana zabezpieczenia i winda na miejsce.....plum76 pisze:A po ci możliwość demontażu w 15 min?
Więc dojście i szybki demontaż jest mile widziany w aucie typowo terenowym które użytkowane jest zgodnie z przeznaczeniem.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch
Ktoś z bardziej obeznanych w temacie mógłby mi wytłumaczyć kilka szczegółów z tego levarka.
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk_id=3605" onclick="window.open(this.href);return false;
Pamiętam jak byłem w Toyocie, to facet kliknął na rysunek tego lewarka na dole po prawej. Wydał z siebie cene , jednak w tym momencie patrze na ten rysunek to brakuje choćby gałki z górnej części i pewno także gumy wygłuszające do komory też nie są w tym zawarte? Jak to wygląda w rzeczywistości?
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk_id=3605" onclick="window.open(this.href);return false;
Pamiętam jak byłem w Toyocie, to facet kliknął na rysunek tego lewarka na dole po prawej. Wydał z siebie cene , jednak w tym momencie patrze na ten rysunek to brakuje choćby gałki z górnej części i pewno także gumy wygłuszające do komory też nie są w tym zawarte? Jak to wygląda w rzeczywistości?
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch
Chyba udało mi się rozkminić mój problem:
W górnym schemacie czesc 36380 czyli caly mechanizm montowany na skrzynię, ma dwie lub więcej wersji, w zależności od skrzyni biegów. A więc, trzeba dobierać poszczególne elementy, mechanizm, gałki, sprężynki, aby złożyć "komplecik".
Prawda to ?
W górnym schemacie czesc 36380 czyli caly mechanizm montowany na skrzynię, ma dwie lub więcej wersji, w zależności od skrzyni biegów. A więc, trzeba dobierać poszczególne elementy, mechanizm, gałki, sprężynki, aby złożyć "komplecik".
Prawda to ?
Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch
prawda. poważnie chcesz to kupić w ASO? Jaka jest za to cena?
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch
Sam lewarek 2k plus gałeczka i sprężynki do niej z 300zł. Ten wodzik mam co idzie do PTO.
Możliwe, że kupię samą gałkę z osprzętem(przycisk, sprężynki) i dorobię resztę. Byle by z kabiny to ludzko "orginalnie" wyglądało.
Możliwe, że kupię samą gałkę z osprzętem(przycisk, sprężynki) i dorobię resztę. Byle by z kabiny to ludzko "orginalnie" wyglądało.