Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: LeszekSodoma »

Bartku serdecznie zapraszam do mnie do Prabut z Grudziądza to przecież żadna odległość ,mam mechanika od wielu lat, bardzo chętnie podzielę się swoimi spostrzeżeniami, serdecznie zapraszam :D :D

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: Bartek1 »

Dzięki za zaproszenie, dziś właśnie rozmontowalem sobie samochód i już sie narzuca kilka pytań.
1. Muszę przerabiać chłodnicę, bo owszem jest wycięcie w ramce z przodu na wał, ale jest tam za mało miejsca.
2. Pytanie, jakiej średnicy używcie wałów. Nie wiem czy skupic sie na napędowych osobówek, czy na kierowniczych z ciężarówek. Poprosiłbym o wymiar "fi".
3.czy musi być zrobione to na frezie? Bo skrzyna, reduktor pracuje, a wyciagarka jest na stałe przy ramie, wiec to musi jakoś pracować. Ewentualnie, w którym miejscu zrobić ten frez. Udało mi się ja spasować tak, ze tylko jedno łamanie, i będę robił podwieszane gdzieś na wysokości połączenia silnika ze skrzynia biegów.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: Rokfor32 »

Już chyba pisałem - osprzęt agro. Sa tam kompletne klocki do budowy wałków pto - same wałki (rury) mają przekrój nie okrągły - a tzw. "cytrynkę". I nachodzą na siebie teleskopowo, co zapewnia kompensację zmian długości wałka. Do tego są pasujące do nich (tych cytrynkowych wałków) widełki i krzyżaki.

Wał zbuduj sobie z elementów dedykowanych na jakieś 150 Nm - wystarczy, bo i tak maja zapas obliczeniowy, a nie wychodzi to jakoś nieproporcjonalnie pancerne (inaczej mówiąc wychodzi porównywalny gabaryt z ori wałkiem).

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: Bartek1 »

Niestety Agro mam bardzo biedne, albo ludzie nie chcą tam życzliwie pomagać. Oglądałem tam kilka przegubów i wałków cytrynek, ale nie mogłem nic dobrać, jak ma się "trzy" elementy na stanie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: Rokfor32 »

Agro - ale przez net :wink:

Jak robiłem swój wałek, to znalazłem jakąś hurtownię tego szpeju, fizycznie chyba gdzieś pod stolicą. Wybór taki, że oczopląsu można było dostać, ale po konsultacji tel (sprzedawca kumaty, wiedział o czym rozmowa) poszło gładko.

Spróbuję odgrzebać te dane, ale może trochę potrwać, bo to akcja gdzieś sprzed 3 lat była.

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: Bartek1 »

http://www.przeguby.pl/kategoria/108/rury-pto/" onclick="window.open(this.href);return false;

Coś takiego w sensie ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8346
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: Rokfor32 »

Tak. Te do niewielkich momentów maja dwa wypusty, i jak pisałem są robione tak - żeby jedna w drugą pasowały teleskopowo. Do tego masz widełki pasujące do tych rur - no i krzyżaki.

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: Bartek1 »

Hej Panowie. Wyciagarka już wisi, wały w ostatniej jazie toczenia, a ja bym chciał odświeżyć temat z nadzieja ze komuś przestał być potrzebny, albo coś wyczarował związanego z lewarekiem do PTO. Mam już koncepcje jak zrobić zastępczy, a nawet myślałem żeby zrobić załączanie na silowniczek, sterowany podciśnieniem, ale myśle ze mechaniczne włączanie pewniejsze.
A jeżeli chodzi o wyciagarka, to połączona wałem z jednym tylko łączeniem, udało sie znaleść bardzo cienki w bardzo mocny wał z napędu śmigła helikoptera, "bycze jajo" prosto z poloneza trucka. Niestety trzeba ciąć zderzak, oraz przerobić pas przedni. Zmniejszyć te oczka w pasie. Zdjęcia obiecuje dodać jak elementy będę już pomalowane, bo narazie faza przymiarek. Nic nie jest montowane na stałe, bedzie można w 15 min rozmontować wszystkie mocowania.
No i trzeba sprężynki kupić wyższe oraz mocniejsze bo opadło sporo.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: plum76 »

A po ci możliwość demontażu w 15 min?

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch

Post autor: Bartek1 »

Raczej podkreśliłem, ze łatwy montaż zestawu jest, ściągnę pewno dopiero przy sprzedarzy jak komuś sie zestaw nie spodoba.

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: [K] lewarek/drążek PTO

Post autor: jezus »

plum76 pisze:A po ci możliwość demontażu w 15 min?
Kilka lat temu na grubszej imprezie w gnoju po klamki zerwaliśmy w 80-ce zabezpieczenie wyciągarki mechanicznej (oryginał toytoy). W sumie wyciąganie samej windy zajęło nam jakieś 30min. wymiana zabezpieczenia i winda na miejsce.....
Więc dojście i szybki demontaż jest mile widziany w aucie typowo terenowym które użytkowane jest zgodnie z przeznaczeniem. 8)

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch

Post autor: Bartek1 »

Ktoś z bardziej obeznanych w temacie mógłby mi wytłumaczyć kilka szczegółów z tego levarka.

http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk_id=3605" onclick="window.open(this.href);return false;

Pamiętam jak byłem w Toyocie, to facet kliknął na rysunek tego lewarka na dole po prawej. Wydał z siebie cene :shock: , jednak w tym momencie patrze na ten rysunek to brakuje choćby gałki z górnej części i pewno także gumy wygłuszające do komory też nie są w tym zawarte? Jak to wygląda w rzeczywistości?

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch

Post autor: Bartek1 »

Chyba udało mi się rozkminić mój problem:
W górnym schemacie czesc 36380 czyli caly mechanizm montowany na skrzynię, ma dwie lub więcej wersji, w zależności od skrzyni biegów. A więc, trzeba dobierać poszczególne elementy, mechanizm, gałki, sprężynki, aby złożyć "komplecik".
Prawda to ?

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch

Post autor: Addams »

prawda. poważnie chcesz to kupić w ASO? Jaka jest za to cena?

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: Montaż wyciągarki mechanicznej FaireyWinch

Post autor: Bartek1 »

Sam lewarek 2k plus gałeczka i sprężynki do niej z 300zł. Ten wodzik mam co idzie do PTO.

Możliwe, że kupię samą gałkę z osprzętem(przycisk, sprężynki) i dorobię resztę. Byle by z kabiny to ludzko "orginalnie" wyglądało.

ODPOWIEDZ