Strona 5 z 8
Re: mechanik w 70tkach
: 14 maja 2011, 10:52
autor: Rokfor32
Wygląd jakiś ma, ale katastrofalnie zmniejsza kąt rampowy. Przy dużych kółkach, powiedzmy 35", jeszcze jakoś by to wygląda (proporcjonalnie), ale przy oryginałach - jak dla mnie niezbyt.
No ale ja traktuję auta przede wszystkim użytkowo - wygląd jest i owszem, istotny, ale stoi niżej w rankingu od funkcjonalności.
No chyba że mowa o obiektach muzealnych ...
Re: mechanik w 70tkach
: 17 maja 2011, 22:04
autor: stopa
Re: mechanik w 70tkach
: 17 maja 2011, 22:13
autor: stopa
Re: mechanik w 70tkach
: 17 maja 2011, 23:28
autor: Rokfor32
Były wersje PTO dwukierunkowe. Stąd trzy pozycje dźwigni.
Re: mechanik w 70tkach
: 18 maja 2011, 07:01
autor: Heniu
Stopa kiedy testy w naturze?
Re: mechanik w 70tkach
: 18 maja 2011, 08:20
autor: piter69A
Masz dźwignię do PTO dwukierunkowego po prostu. Ja mam taką dźwignię właśnie do wersji 1-kierunkowej i ma dwa położenia ON-OFF
Re: mechanik w 70tkach
: 18 maja 2011, 13:11
autor: Addams
stopa jakby co to mam teraz zdaje się dwa PTO dwukierunkowe (jedno na pewno) więc możemy się zamienić. Jego wadą jest ciągłe napędzanie jednego koła a więc hałas
Re: mechanik w 70tkach
: 18 maja 2011, 13:58
autor: stopa
aaa - no to wszystko jasne i PTO złozone prawidłowo
Dzieki Addams za propozycje ale zregenerowałem już swoje PTO i niech tak już zostanie.
Do testów w naturze to jeszcze troche czasu minie bo cały czas czekaja mnie kombinacje z wałem. Najpierw musze przykrecic PTO zeby miec baze do przymiarek. Mam wał ale od 40 i to nie do konca kompletny. Czeka mnie dorobienie jednego kardana i kombinacje z mocowaniem podpory. Mam nadzieje ze na campa złoze i przetestuje
Re: mechanik w 70tkach
: 18 maja 2011, 15:06
autor: CzarekN
A wiesz juz moze jakie krzyzaki zapodac, jezeli oczywiscie bedziesz wymienial (no chyba ze orginaly, ale tu koszt moze byc ....)?
Mi sie pojawily luzy i czas sie rozejrzec za nowymi. Wyciagarka chodzi na tyle rzadko, ze w orginały nie widze sensu, aby sie pchac.
Czarek
Re: mechanik w 70tkach
: 18 maja 2011, 19:35
autor: stopa
krzyzak kupiłem w oryginale - cos koło 200zł i czekasz ok 3tyg na transport z Japonii - jedyne co moge pomoc to podac jego wymiary bo jeszcze go nie montowałem - dlugosc 57mm, srednica miski 20mm. Z tego co widze produkowany jest jako zamiennik np GMB (GUT11), GKN (HS124) i przez jakies chinskie firmy wiec wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu. Przy tym krzyzaku pojawia sie tez i Previa wiec moze nie jest on tak rzadko kupowany w Polsce. Toyotowy nr oryginału 04371-10011
Mam nadzieje ze Ci pieknie pomogłem ale niebezinteresownie
Wciaz poszukuje zdjecia wału w okolicy podpory. Głownie chodzi o miejsca mocowan do ramy. Jesli masz oryginał do 70 to powinienes miec 2 podpory. Jak by ci sie chciało wejsc pod autko i przyfocic to bylbym wdzieczny
Re: mechanik w 70tkach
: 19 maja 2011, 07:46
autor: piter69A
Moze te zdjęcia bedą pomocne:
Re: mechanik w 70tkach
: 19 maja 2011, 08:43
autor: CzarekN
Bardzo dziekuje Stopa.
Kiedys w Niemczech bedac, pewien jegomosc powiedzial:
"Mam w garazu winde do Land Cruisera, chcesz?"
Wzialem, byla od 40-tki z PTO dwukierunkowym. Po zamontowaniu tegoz PTO i przejechaniu kilku kilometrow polozylem sie pod autem i od razu go zdjalem
Po zamontowaniu jednobiegowego PTO okazalo sie jednak, ze wyciagarka zwija na wstecznym
Nie wiem do konca, czy problemem jest slimak w wyciagarce, czy skrzynia i redutkor, puscilem line dolem na bebnie i jest cacy.
Jak juz zapewne zauwazyles, mam instalacje niezle porzerobiona, wiec nie pomoge Ci raczej w kwesti orginalnego mocowania do ramy. U mnie jest jedna podpora przyspawana do ramy, tam gdzie pasowala wzgledem przelotu pod chlodnica i dopasowane walki.
Oczywiscie fotki moge zrobic, ale nie bedzie to reprezentacyjne
Czarek
Re: mechanik w 70tkach
: 19 maja 2011, 08:45
autor: CzarekN
Piter69A, te zdjecia sa z dlugim walkiem, wiec chyba od dlugiej Toyoty. W 73-ce wystarczy jedna podpora. Ja walsnie taki mialem i musialem przerabiac.
Czarek
Re: mechanik w 70tkach
: 19 maja 2011, 09:58
autor: stopa
Po prostu CzarekN masz jak piszesz zestaw od 40 - a tam bylo rozwiazanie z jedna podpora - ja niestety mam dokladnie tak samo. Ale taka informacja tez mi jest pomocna - czy musiałes skracac wał czy dopasowal sie bez cięcia?
Widze Piter69 ze trafiłes ładny zestaw - w dobrym stanie i kompletny... pozazdroscic
Reszte gratów - zderzak - tez dostałes? Z twojej fotki widze ze chyba zbyt skomplikowane byłoby kombinowanie z dorobieniem wału jak w oryginale o czym przez chwile myslalem. Zostane w takim razie przy 40stkowym
Re: mechanik w 70tkach
: 19 maja 2011, 10:07
autor: CzarekN
Stopa, niestety wal byl taki jak u Pitera69A, wiec musialem przerabiac. Podpory walow byly dwie.
Przy montazu zastosowalismu 1 podpore i waly poszly do korekty. Niestety nie pamietam czy przedluzalem, czy skracalem.
Pamietam, ze nie bylo to istotne, poniewaz podpora musi znajdowac sie w miejscu, ktore pozwoli bezkolizyjnie zapewnic przejscie walka od wyciagarki do podpory. Jest z przodu w okolicach ramy wglebienie na wal i jest ono stosunkowo ciasne, wiec wal nie ma duzego "luzu". To waskie gardlo wyznaczy miejsce na ramie do ktorego nalezy przymocowac podpore.
Czarek