Strona 2 z 4

Re: Diff lock w 70

: 08 sty 2015, 12:01
autor: vGreg
A czy jest blokada tylnego mostu załączana ręcznie? Coś na wzór przedniego mostu.

Re: Diff lock w 70

: 08 sty 2015, 17:55
autor: plum76
sprzęgiełka masz na myśli?

bo sterowanie blokady mechanizmu różnicowego ręcznie na linkę da się zrobić.
paweł

Re: Diff lock w 70

: 08 sty 2015, 18:23
autor: kylon
Mechaniki debatują :wink: :mrgreen: 8)

Re: Diff lock w 70

: 08 sty 2015, 19:26
autor: plum76
spadaj, ja ekonomista jestem.
a wpis ma doprecyzować co autor miał na myśli.

Re: Diff lock w 70

: 08 sty 2015, 20:24
autor: kylon
Ja też nie wiem co autor miał na myśli :mrgreen:

Re: Diff lock w 70

: 08 sty 2015, 21:32
autor: kylon
No dobra. Zlituje się.
Blokada mechanizmu różnicowego przedniego lub tylnego mostu Elocker Harrop jest załączana przyciskiem elektrycznym w kabinie w dowolnym momencie w zależności od zapotrzebowania. Oczywiście warto do tej operacji się zatrzymać. Działa na zasadzie elektromagnesu. Nie ma tam żadnego silniczka elektrycznego w środku ani innych cudów techniki. Jest to produkt australijski a koła zębate są produkowane w Eaton w Detroit. Mają po prostu mniej rozdmuchany marketing niż ARB. Nie potrzebna jest linia powietrzna i oring który czasem ulega awarii. Nie mają też wpływu na działanie kompresora gdyż takowego nie potrzebują. Z mostu wychodzą tylko dwa przewody elektryczne. Prosty montaż bez potrzeby układania przewodu miedzianego, który też wymaga sporej uwagi. Można bardzo szybko włączać i wyłączać bez potrzeby dobijania ciśnienia. Bardziej znane w pojazdach specjalnych i militarnych. Każdy może sobie wybrać co potrzebuje. ARB dostępny jest w każdym kiosku. Elocker to produkt na zamówienie bez walki śmieciowej o cenę. Pozytywnie przetestowany w kraju w jednym z pojazdów wojskowych. Zaraz minie rok testów. My zamontowaliśmy kilkanaście sztuk i też bez żadnej awarii do tej pory. Producent bawi się w inżynierię od 1964 roku również w sporcie motorowym ;-)

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 08:40
autor: vGreg
kylon pisze:Ja też nie wiem co autor miał na myśli :mrgreen:
Jeżeli mnie miałeś na myśli to już doprecyzuję.
Mam 70 (92') z ręcznie załączanym przednim mostem co w moim przypadku nie oznacza przycisku "ręcznego" w kabinie tylko konieczność gmerania przy przednich piastach :mrgreen:
A moje pytanie pytanie dotyczy analogicznego rozwiązania dla tylnego mostu.

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 08:47
autor: kylon
Chyba jesteś nieświadomym użytkownikiem swojego samochodu.
Z przodu masz co najwyżej sprzęgiełka czyli zapinanie półosi przednich. To nie jest żadna blokada mostu. Jaki cel miały by mieć sprzęgiełka na tył. Jakaś abstrakcja :shock: :shock: :shock: - rodem z innej galaktyki. Przód jest zapinany za pomocą wajchy w kabinie lub przycisku. LJ i KZJ-oty miały zazwyczaj przycisk. Wajchę HZJ-oty i BJ-oty. Zalecam postudiowanie podstawowych elementów wyposażenia własnego pojazdu ;-). Owszem przedni most a dokładnie koła nie zadziałają bez przestawienia sprzęgiełek w pozycję 4x4 czyli lock ale nie ma to nic wspólnego z blokadą o której w temacie jest mowa :wink: .

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 09:14
autor: MaxLux
Poniekad to jakas blokada jest ... ale nie przedniego ale miedzyosiowego mechanizmu róznicowego ;)

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 09:29
autor: kylon
Idąc tym tropem rozumowania to sprzęgło pomiędzy silnikiem a skrzynią też jest blokadą :wink:

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 10:31
autor: vGreg
To może inaczej.
Czy można założyć w tylnym moście, układ różnicowy z przedniego mostu razem ze sprzęgnikami.

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 11:31
autor: mopar
.... można , historia sztuki współczesnej notowała już takie przedsięwzięcia... tylko pamiętaj o formie dzieła i o ile sam efekt końcowy będzie ciekawą instalacją , to już w momencie pierwszego odpalenia przejdzie w performance

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 12:45
autor: vGreg
:mrgreen:

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 12:48
autor: kylon
Rozumiem, że z zachowaniem skręcenia kół?
Zadam tym razem pytanie - ale po co? :mrgreen: Rozumiesz do czego są sprzęgi w piastach czy jednak nie do końca?

Re: Diff lock w 70

: 09 sty 2015, 13:51
autor: Rokfor32
Taka operacja jest możliwa, a sens sie objawi np. w przypadku umielenia tylnego mechanizmu różnicowego - wówczas po rozpięcciu tylnego wału, i zluzowaniu takowych sprzęgiełek dało by sie awaryjnie dalej jechać.

Ale - talka opcja jest możliwa do zrealizowania jedynie w mostach typu full float - i trzeba dysponowac odpowiednimi półosiami - takimi które maja na obu końcach frezy po 30 ząbków. I odpowiednia długość, rzecz jasna :wink: . Czyli customowe półosie, zamówione np. w nitro gear, i wtedy do tylnych piast zapodane sprzęgiełka przednie z J7. tyle, że jeżeli koła nie będą jednocześnie na 10" felach (szerokość) - to te sprzęgiełka będą mocno sterczeć na zewnątrz ... :wink: