- jakieś promile podobno Statoil ściąga sam (to swoje super zimowe) z zagranicyJulka pisze:80% ORLEN, 20% LOTOS.
On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
Moderator: luk4s7
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
cerfour ma to samo paliwo co na orlenie, kiedyś pracowałem na orlenie i ta sama cysterna podjeżdżała najpierw do nas potem do cerfoura, jedynie gaz biorą z innych źródeł, a mają tak niską cenę ponieważ zachęcając klientów do tankowania za niższą cenę niż wszędzie to w większości przypadków skoro już jesteś pod sklepem to wpadniesz i zrobisz zakupy, a na paliwie praktycznie wychodzą na zero. jedynie schell bądź bp sprowadza swoje paliwo ale dokładnie który koncern nie pamiętam i nie chcę wprowadzać w błąd
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
Panowie zatankowałem ale nie na Auchanie ale na lukoilu w Kielcach cena 4,45 nie za niska ale w porównaniu z Orlenem atrakcyjna:) ale mam pytanie ile wchodzi do baku do LJ70 80 czy 90 litrów? bo jak jechałem to wskaźnik paliwa zszedł mi poniżej ostatniej kreseczki a rezerwa nigdzie się nie zapalała myślałem że już stanie mi auto a jak zatankowałem do pełna to weszło mi tylko 75 litrów. to albo zostało mi tylko 5 litrów albo aż 15:)
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
Niedawno płukałem zbiornik w HZJ 73 i do weszło 80L. Ty masz inną 70 ale nie sądzę aby pojemność była inna.
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
kumpel ma lj 70 i bak taki sam jak hzj 82 litry z kawalkiem zalewam po kurek
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
I w poprzedniej LJ73 i w obecnej HZJ73 mam 90l i tyle też podaje instrukcja czy prospekt.
Wskaźniki nie zawsze działają prawidłowo i w wielu J7 pokazują różnie.
wielokrotnie przy jeżdżeniu do końca, tj. poniżej ostatniej kreski na stacji wchodziło ok. 85-87l
Wskaźniki nie zawsze działają prawidłowo i w wielu J7 pokazują różnie.
wielokrotnie przy jeżdżeniu do końca, tj. poniżej ostatniej kreski na stacji wchodziło ok. 85-87l
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
Miałem na wskaźniku poniżej ostatniej kreski i spuszczałem resztę ze zbiornika i było jeszcze ok 10 litrów.
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
ale tak wg instrukcji to ile jest w końcu w baku bo 80 a 90 litrów to spora różnica, Wie ktos na 100% ile faktycznie mieści się w baku LJ70tki:)
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
Ja wiem że mam 90 litrów i chyba wszytskie 70 maja taki sam bak...
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
Dostawców paliw jest kilku. Tak naprawdę jedynym kryteruium jest bliskość rafinerii i koszty transportu i magazynowania. W 99% , paliwa, na praktycznie wszystkie stacje w Polsce, dostarcza Orlen lub Lotos. Niewielkie ilości sa brane lokalnie, z zza granicy - Z Niemiec, w Schwedt lub ze Slovnaftu. Co do samych stacji, polskich firm to stacje Lotosu maja paliwo Orlenu i odwrotnie. Zależy od odległości od najbliższej bazy bądz, bezpośrednio rafinerii. I to nie tylko w Gdańsku czy Płocku ale również w mniejszych jak Jasło, Czechowice(grupa Lotos), czy Trzebinia czy Jedlicze(grupa Orlen). Starają sie nawet tak wykombinować barter, żeby nie płacić sobie nawzajem, a raczej tylko wymieniać sie fakturami. Także nawet jeżeli w Rumii, Jezus widział podjeżdżającą na Auchan cysternę Orlenu, paliwo zapewne jest z Lotosu a konkretnie z Naftobazy w Debogórzu, bo bliżejlukasz30k pisze: a tak właściwie to ilu dostawców paliw w Polsce mamy? Orlen shell lukoil i?
Co do chrzczenia paliwa. Generalnie zasada jest taka - im mniej pośredników tym lepiej. System kontroli jakości w rafineriach jest całkiem sensowny. I jeżeli paliwo trafia na stację bezpośrednio cysterną ze zbiornika w rafinerii jest ok. Gorzej jezeli trafia do jakichś baz przeładunkowych, rozlewni itp. Tu juz sie mogą dziać rózne dziwne rzeczy. Na samych stacjach tez juz jest ok - tylko jakies stare, malutkie, prywatne "CPN-y" maja mozliwość w ogóle do dostanie sie do zbiornika z paliwem. Na wszystkich nowoczesnych stacjach są hermetyczne zamknięcia i nie ma mozliwośći żadnej ingerencji.
Co do stacji przy marketach, w największym skrócie - damy kierowcom tanie paliwo z minimalna marżą a oni w sklepie i tak zostawią tyle kasy że zarobimy. Damy im paliwo dobre, od sprawdzonego dostawcy(czyt. Orlen lub Lotos)bo nie chcemy żeby powiesili na nas psy i żeby połozyło sie to cieniem nie tylko na naszej stacji ale i na sklepie.
Co do ilości paliwa wlewanego z dystrybutora. Każde takie urządzenie ma pewien, akceptowalny obowiązaującymi przepisami, dopuszczalny błąd pomiaru. Różnice nie powinny byc duże ale być mogą być i są. Nie wiem czy ten "błąd", można ustawiać, regulować przy przeglądzie czy legalizacji ale pewnie tak..... A niektórym właścicielom/ajentom stacji może na tym bardziej zależeć lub mniej. Reszty mozna się domyslić
No to tak z grubsza
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
No to bez złudzeń. Nie ma paliw z Norwegii czy Holandii. Kto zapłaci za koszty transportu.
Gdyby jednak tak było, to sieć dystrybucji na pewno by to wykorzystała jako doskonałą reklamę, a tak nie jest,
czyli paliwa są krajowe. Co wcale nie znaczy że są złe, wprost przeciwnie nasze rafinerie, a przynajmniej te które się liczą
na rynku to porządne, światowe firmy i wie to każdy kto w nich w Gdańsku, czy w Płocku był. Nie ma się tu czego wstydzić.
Tak samo wygląda produkt. Z tz. ,,nalewaka" do cystern tankuje się paliwa spełniające stawiane im standardy.
A to, że w zimie sprzedawca zamówi paliwo do -24 zamiast -39 bo tańsze, albo paliwo straci jakość ,,po drodze" to inna
sprawa.
Gdyby jednak tak było, to sieć dystrybucji na pewno by to wykorzystała jako doskonałą reklamę, a tak nie jest,
czyli paliwa są krajowe. Co wcale nie znaczy że są złe, wprost przeciwnie nasze rafinerie, a przynajmniej te które się liczą
na rynku to porządne, światowe firmy i wie to każdy kto w nich w Gdańsku, czy w Płocku był. Nie ma się tu czego wstydzić.
Tak samo wygląda produkt. Z tz. ,,nalewaka" do cystern tankuje się paliwa spełniające stawiane im standardy.
A to, że w zimie sprzedawca zamówi paliwo do -24 zamiast -39 bo tańsze, albo paliwo straci jakość ,,po drodze" to inna
sprawa.
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
rozumiem teraz rozjaśniliście mi nieco temat i nastawiliście przychylnie do tanich stacji marketowych
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
W sumie, to troche nie ten dział chyba na ten temat ale jeszcze odświeżę.
Shell i Lotos:
http://biznes.trojmiasto.pl/Lotos-podpi ... 44442.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Shell i Lotos:
http://biznes.trojmiasto.pl/Lotos-podpi ... 44442.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
Mały ten przerób paliwa....sam Chodarkowsi ukradł 200 milinów ton paliwa..... ... ach ta rosja i jej kochan Putin......
Re: On ze stacji Auchan do 2LT czy warto?
a jak 2LT funkcjonują na BIO? warto na tym jeździć?? cena w miejscu gdzie zamieszkuję mocno konkurencyjna, ale cy nie narobi syfu??