Silniki - J7

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: Rokfor32 »

Oba sie nadadzą. Możesz też szukac silnika z Hiluxa lub Hiace. Blok, głowica i kolektory są identyczne. Mogą się różnić w osprzęcie (np. alternator), ale jak dla Ciebie to możesz brać goły silnik (osprzęt spasuje ze starego 2L).

Istotne, żeby to nie był 2L-TII. Ta wersja ma pompę sterowaną elektronicznie, i wymaga trochę głębszej wiedzy, żeby porządnie to podpiąć. (sterowanie znaczy), no całe to okablowanie też będzie wtedy potrzebne.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: piter69A »

Chodziło ci o 2LTE-II, ten ma elektronike. Zwykły 2LT-II nie ma.

tata
Klubowicz
Posty: 286
Rejestracja: 25 maja 2009, 11:21
Auto: lJ70, KDJ120
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: tata »

No to może ten z pierwzsego zdjęcia to jest 2,4 turbo 86 KM , ale najlepiej zapytaj sie mistrza mopara on udzieli Ci wyczerpującej odpowiedzi

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: Rokfor32 »

piter69A pisze:Chodziło ci o 2LTE-II, ten ma elektronike. Zwykły 2LT-II nie ma.
Dokładnie o ten. :wink:

ekus
Posty: 16
Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:24
Auto: LJ70, rok prod. 1985
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: ekus »

Dzięki Panowie (szczególne dzięki Rokfor32)
pozdrawiam
Rafał (ekus)

Kot0072
Posty: 33
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:19
Auto: lj 70 86r
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: Kot0072 »

Witam a jak ja mam ten ostatni kod skrzyni r151f to mogę zmotać ją z silnikiem 3 litrowym od kzj ??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: Rokfor32 »

Tak.

Kot0072
Posty: 33
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:19
Auto: lj 70 86r
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: Kot0072 »

To już mi się morda uśmiecha dzieki :)

ekus
Posty: 16
Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:24
Auto: LJ70, rok prod. 1985
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: ekus »

witam ponownie

proszę jeszcze o małą poradę...
znalazłem silnik 4L DIESEL 6-cyl. o mocy 77 kW - typ 2H

czy ten silnik też będzie pasować do mojej LJ70 (przypomnę typ przekładni spisany z tabliczki znamionowej G52)

pozdrawiam
ekus

Kameleon

Re: Silniki - J7

Post autor: Kameleon »

Silnik 2H 4,0d był łączony ze skrzynią H55F :mrgreen:

miras_m
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2009, 11:12
Auto: LN108

Re: Silniki - J7

Post autor: miras_m »

Rokfor32 pisze:Oba sie nadadzą. Możesz też szukac silnika z Hiluxa lub Hiace. Blok, głowica i kolektory są identyczne. Mogą się różnić w osprzęcie (np. alternator), ale jak dla Ciebie to możesz brać goły silnik (osprzęt spasuje ze starego 2L)
Czy aby napewno? Pierwszy to 2LT (86KM), drugi to 2LT-II (90KM) i gdzieś obiło mi sie o uszy że kolektory oraz osprzęt nie są wymienne między nimi, mógłby to ktoś zweryfikować?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8490
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: Rokfor32 »

Osprzęt w sensie alternator, rozrusznik, pompa vacu i wszystko to, co jest kręcone do bloku silnika. Nawet, jeżeli w nowszej wersji te elementy wyglądają inaczej (np. alternator), to po przełożeniu uchwytów powinno się udać dopasować stare.

Natomiast głowice - tu faktycznie mogą być różnice, bo ich budowa (2L-T i 2L-TII) jest inna.

Mogą, ale wcale nie muszą. Jak dopadnę głowicę starego typu, to porównam. :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2523
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Silniki - J7

Post autor: kpeugeot »

przekładałem silnik 2LII n a2LT, i musiałem cały osprzęt włącznie z mocowaniami przełożyć z silnika 2LII - do uchwyty były inne, ale punkty mocowania do bloku są identyczne ale dzięki temu nie musiałem modyfikować wiązki elektrycznej tylko założyłem starą

co ciekawe musiałem też przekładać koło zamachowe bo inne jest w hiluksie niz w landcruserze

ODPOWIEDZ