LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
spider2you
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2011, 12:01
Auto: Land Cruiser LJ70 - w planach - do b?ota
Kia Sorento - po mie?cie i na dalsze podr??e rodzinne
Land Rover Discovery 300 - na dalekie podr??e off-roadowe
Kontakt:

LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: spider2you »

Witam.
Poszukałem na forum, ale nie znalazłem.
Mam taki problem, że auto traci obroty i gaśnie po zagrzaniu silnika.
Mechanik mówi, że to pompa wtryskowa czyli koszty.
Co Panowie na to? Co to może być?
Jakie są ewentualne koszty naprawy takiej pompy i gdzie na podkarpaciu można to zrobić?

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Heniu »

Polej pompę zimną wodą i sprawdź , jak załapie to ma rację jak nie to szukaj przyczyny w zapowietrzaniu się lub braku paliwa.

Kopci przy tym?

Awatar użytkownika
spider2you
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2011, 12:01
Auto: Land Cruiser LJ70 - w planach - do b?ota
Kia Sorento - po mie?cie i na dalsze podr??e rodzinne
Land Rover Discovery 300 - na dalekie podr??e off-roadowe
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: spider2you »

Właśnie mechanik próbę z polaniem pompy proponował, więc trzeba będzie zrobić.
Czy kopci - kurcze nie zwracałam uwagi.
A jak kopci to co????

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Heniu »

Przy zapowietrzaniu się zazwyczaj grzybek od pompki przy filtrze paliwa jest wciągnięty i zakopci ci na niebiesko

Awatar użytkownika
spider2you
Posty: 10
Rejestracja: 28 mar 2011, 12:01
Auto: Land Cruiser LJ70 - w planach - do b?ota
Kia Sorento - po mie?cie i na dalsze podr??e rodzinne
Land Rover Discovery 300 - na dalekie podr??e off-roadowe
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: spider2you »

Trochę nie jeździłem autem i nic nie grzebałem, ale wczoraj jak pojeździliśmy trochę, to znowu ten sam problem.
Gaśnie na ciepłym silniku.
Zagotowało wodę i po polaniu pompy wtryskowej, odpaliła.
Wcześniej brak mocy na biegach drogowych.

Rozumiem, że pompa umarła?

Proszę szacowne grono o potwierdzenie.

Pytanie moje jako laika - nie sprawdzałem na aucie, ale może ktoś zna numery pomp wtryskowych jakie montowano do LJ70 rok '89 2.4 D?
Będę wdzięczny za informacje.

Może ktoś wie, gdzie można zakupić jakąś sprawną używkę? Szukałem na AlleDrogo, ale nie znam numerów pomp, więc nie wiem co szukać. Czy taka pompa pasuje ewentualnie od Hiluxa?

Laik SPideR

vegas
Posty: 149
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: vegas »

Hej,

Podpinam się pod stary temat, bo u mnie też gaśnie. :-) Tyle że 1KZ-T. I nie jestem pewien, czy jest związek z temperaturą silnika, bo dzisiaj to się zdarzyło pierwszy raz, a jest gorąco i właściwie silnik był od razu ciepły. Rano przejechałem kilkanaście km bez problemu. Postał kilka godzin na upale i po odpaleniu problem wyglądał tak, że jakoś sobie na jałowych pracował, ale po wejściu na 2000 obr. i puszczeniu gazu już się dławił. Jak zgasł to odpalić go było trudniej niż zazwyczaj. Trzeba było pokręcić kilka razy, a normalnie pali raczej od razu, chociaż zauważyłem, że właśnie jak jest ciepły, to czasem trzeba dać mu drugą szansę. I dzisiaj przy odpalaniu po zgaśnięciu trochę kopcił.

Moje główne pytanie, czy można się bezpiecznie udać w takim stanie do warsztatu (po drodze odpalając co skrzyżowanie :-) ), czy można go tym tylko dobić? Ale przy okazji może jakieś wskazówki, jak to zdiagnozować we własnym zakresie choć trochę, jeśli się w ogóle da.

Dzięki z góry.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2658
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Jake »

Hamowanie lewa noga i trzymanie prawa na obrotach jesli na jalowych gasnie.

vegas
Posty: 149
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: vegas »

Jake pisze:
06 lip 2024, 17:26
Hamowanie lewa noga i trzymanie prawa na obrotach jesli na jalowych gasnie.
Dzięki Jake. Jasne, tak trzeba będzie, jak już będę jechał do warsztatu. Z tymi hamulcami to przynajmniej nie będę lądował na szybie, jak w innych samochodach. ;-) Choć problem w sumie w tym, że gaśnie na jałowych, jak się chwilę potrzyma go na wyższych.

A odnośnie przyczyn lub możliwości wstępnego zdiagnozowania we własnym zakresie? Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2658
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Jake »

Kwestia przyzwyczajenia lewej nogi i wyrobienia precyzji - ja jezdzac samochodem z automatem - zawsze hamuje lewa stopa. Prawa mam na gazie, lewa na hamulcu. W manualu - roznie, zwykle prawa prawa, ale czasami lewej tez uzywam do hamulca - na przyklad dohamowujac przed zakretem, bez zmiany biegu.
Ciezko zdiagnozowac na odleglosc - problemem zwykle jest pompa wtryskowa.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8595
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Rokfor32 »

To jest objaw zatkanego toru paliwa. Zwykle oznacza to albo zawalony filtr, albo zawalony smok w zbiorniku.

vegas
Posty: 149
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: vegas »

Dzięki za odpowiedź Rokfor! To zacznę od wymiany filtra, bo i tak miałem to zrobić, tylko jakoś mi się odwlekało.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8595
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Rokfor32 »

Weź pod uwagę - że filtr - nawet, a raczej szczególnie, - jak będzie zapchany - to nie dlatego, że ... no nie wiem - rosa siadła na karoserii? :wink:

U nas, w sumie i dobrze - paliwo na stacjach jest w zasadzie czyste. Trza mieć mega pecha, żeby trafić na syf aż taki - żeby zawalił filtr. A to oznacza, (zapchany filtr) - że zbiornik paliwa - cóż. stal się tzw. historyczny. :wink: Lub - co też prawdopodobne - bioestry w paliwie postanowiły sie nie tylko wydzielić w formie stałej ale też dodatkowo ...ożyć. i rozmnożyć ... :mrgreen:

Tak że - raczej obstawiam zwalenie zbiornika i dokładne jego czyszczenie.

Lub wymianę.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2658
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
06 lip 2024, 20:41
To jest objaw zatkanego toru paliwa. Zwykle oznacza to albo zawalony filtr, albo zawalony smok w zbiorniku.
Ale to czemu wtedy na zimnym by chetniej zapalal?

Ozywanie i rozmnazanie bioestrow to czesty temat - ale zwykle dzieje sie na przestrzeni kilku miesiecy, przy regularnym oproznianiu baku i tankowaniu raczej sie nie dzieje.

Zawalony tor paliwowy latwo przestestowac - sciagajac waz i pompujac reczna pompka. Mozna tez odkrecic srube na linii wysokiego cisnienia i zobacztyc czy pompa rotacyjna podaje paliwo na wtryski.

vegas
Posty: 149
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: vegas »

Rokfor32 pisze:
06 lip 2024, 23:35
Weź pod uwagę - że filtr - nawet, a raczej szczególnie, - jak będzie zapchany - to nie dlatego, że ... no nie wiem - rosa siadła na karoserii? :wink:

U nas, w sumie i dobrze - paliwo na stacjach jest w zasadzie czyste. Trza mieć mega pecha, żeby trafić na syf aż taki - żeby zawalił filtr. A to oznacza, (zapchany filtr) - że zbiornik paliwa - cóż. stal się tzw. historyczny. :wink: Lub - co też prawdopodobne - bioestry w paliwie postanowiły sie nie tylko wydzielić w formie stałej ale też dodatkowo ...ożyć. i rozmnożyć ... :mrgreen:

Tak że - raczej obstawiam zwalenie zbiornika i dokładne jego czyszczenie.

Lub wymianę.
Dzięki za odpowiedź.
Oczywiście, rozumiem, że filtr się z niczego nie zapchał. Tyle, że nie ruszyłem go jeszcze od czasu zakupu, więc nie wiem, ile tam lat siedzi, więc i tak go wymienię na początek. Mam nadzieję, że pozwoli mi to chociaż do warsztatu dojechać. A bioestry to u mnie dość prawdopodobne, bo niestety samochód sobie głównie stał przez ostatni rok.

vegas
Posty: 149
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T

Re: LJ 70 gaśnie na ciepłym silniku

Post autor: vegas »

Jake pisze:
06 lip 2024, 23:54
Zawalony tor paliwowy latwo przestestowac - sciagajac waz i pompujac reczna pompka.
Panowie, niech mnie ktoś uczony łaskawie oświeci. Po wymianie filtra chciałem podpompować paliwo ręczną pompką, aż do momentu, kiedy wystąpi większy opór na przycisku, ale to nie nastąpiło mimo cierpliwego pompowania. Podpiąłem więc do filtra od strony zasilania paliwem przezroczysty wężyk i widzę, że pompka coś tam próbuje, ale praktycznie to przy każdym cyklu wciśnięcia i puszczenia przycisku pompki paliwo porusza się tam i z powrotem.
Rozumiem, że nie powinna tak działać, tylko blokować zassane paliwo, żeby się zaraz nie cofało? Czy może ja nie umiem jej używać? :-) Da się to naprawić, czy jest nierozbieralna?

ODPOWIEDZ