Podłączenie woltomierza

Moderator: luk4s7

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: RAT »

szulbor pisze:
30 mar 2020, 21:26
Oj mieszacie chłopu w głowach. Auto to nie laboratorium,

Najprostrze rozwiązanie, woltomierz w plus po kluczyku i masa. Jak więcej nic 12v ładowanie jest.

Jak chcemy wiedzieć czy "dobrze ładuje" to cegi na kabel od alternatora i patrzymy ile płynie.

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Muszę się zgodzić z szulbor'em , to auto nie leci w kosmos , chciałem tylko wiedzieć jak najlepiej podłączyć to ustrojstwo .
Wcześniej chciałem założyć taki analogowy wskaźnik VDO bo mam taki zestaw ale nie bardzo na ta chwile mam na to miejsce a ten pewnie wystarczy.
Ale patrząc na instrukcję montażu VDO to trzeba go podłączyć po prostu pod plus po kluczyku i tak zrobię wykorzystując tą puszkę koło pasa przedniego .

Dzięki za pomoc !

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: RAT »

No więc podłączyłem na krótko do tej puszeczki :)
Obrazek
Obrazek

Na wyłączonym zapłonie :
Obrazek

Włączony zapłon - grzanie świec :
Obrazek

Włączony zapłon , bez grzania świec :
Obrazek

I po zapaleniu silnika :
Obrazek

Chyba jest ok

Awatar użytkownika
OMM
Posty: 76
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:55
Auto: LJ70 2.4

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: OMM »

Mogę prosić link do miejsca gdzie kupiłeś? (to nie z lenistwa ale z chęci zakupu czegoś co zostało sprawdzone, że działa)

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: szulbor »

Gratulacje!

Efekt osiągnięty.

Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka


RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: RAT »

OMM pisze:
01 kwie 2020, 20:04
Mogę prosić link do miejsca gdzie kupiłeś? (to nie z lenistwa ale z chęci zakupu czegoś co zostało sprawdzone, że działa)
Ja to kupowałem bardzo dawno i czekało w szufladzie :)
Teraz są już inne z USB 3.0

https://pl.aliexpress.com/item/32967793 ... 233325%233

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: oradek »

Ok - brawo RAT.
Działa?
Działa.
Więc super.
Dorzucam skrzyneczki foto z rozpiską - dla poromnycu.
vGreg pisze: A po co ten przekaźnik w układzie pomiaru napięcia przy ciągnięciu przewodów z akumulatora? Bo się lekko pogubiłem.
oradek pisze:
31 mar 2020, 05:14
Oczywiście w j7 można olać bezpieczeństwo takie, bo nie ma żadnych wrażliwych układów, poza modułem grzania świec.
Bezpieczniki służą do odłączenia (przy prądach zwarciowych) już uszkodzonych obwodów czy "układów elektronicznych" oraz mają za zadanie nie poszerzać zniszczeń i zapobiegać pożarom. NIGDY nie należy "olewać" bezpieczeństwa w elektryce. To jest proszenie się o kłopoty
Ad vocem - napisałem, że "takie bezpieczeństwo" żeby nie powtarzać tego co napisałem wcześniej, moje posty i tak są za długie. "Takie bezpieczeństwo", czyli, jak wyżej napisałem w tym poście - bezpieczeństwo układów elektronicznych. W j7 nie ma takich komputerów, nie ma obd, są tylko zwykłe przekaźniki, więc ma to małe stosunkowo znaczenie. Chociaż, jak ktoś zdolny, to może złamać palec w d... Ja tak mam.

Układ elektryczny to nie to samo co elektroniczny chyba jednak. Każdy elektroniczny to elektryczny ale nie każdy elektryczny to elektroniczny. Układ taki, jak pomiędzy kwadratem a prostokątem :) kurcze, jaka filozofia się robi z tego ;)

Komputery, jak napisałem, są bardzo wrażliwe, dlatego należy je chronić, montując nie fabryczne urządzenia. Uważam, że należy chronić korzystając z osobnych układów zasilania i przekaźników zamiast wpinania się bezpośrednio w jakiś fabryczny układ w celu poboru prądu do dodatkowych urządzeń bezpośrednio z fabrycznego układu.

Choć to tylko moje zdanie.

Czyli rozróżniam 2 poziomu bezpieczeństwa.
Podstawowy poziom - ochrona to bezpiecznik.
"Taki" czyli inny niż podstawowy - zaawansowany - w autach z komputerem, elektroniką - poza bezpiecznikiem, zalecam jeszcze osobne układy do zasilania, sterowane/załączane przekaźnikiem.

Polecam też diody, wszędzie gdzie można, bo czasem sam bezpiecznik to mało, mosfetów nie polecam.

RAT - nie widzę bezpiecznika w tym układzie.
Chociaż i tak ten układ spali się szybciej niż bezpiecznik do niego ;)

vGreg, jeśli po lekturze moich postów nie rozumiesz po co przekaźnik, to tak już musi zostać. Ponad 10 lat pracy jako nauczyciel, psu w d..., dobrze, że to rzuciłem ;)

O.Radek lj73 2LT-II


Obrazek

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: vGreg »

oradek pisze:
02 kwie 2020, 20:30
vGreg, jeśli po lekturze moich postów nie rozumiesz po co przekaźnik, to tak już musi zostać. Ponad 10 lat pracy jako nauczyciel, psu w d..., dobrze, że to rzuciłem ;)
Niech tak zostanie. :wink:
Nie widziałem jeszcze układu mierzenia napięcia z przekaźnikiem w torze pomarowym. Dlatego mnie to zainteresowało.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: RAT »

oradek pisze:
02 kwie 2020, 20:30

RAT - nie widzę bezpiecznika w tym układzie.
Chociaż i tak ten układ spali się szybciej niż bezpiecznik do niego ;)

O.Radek lj73 2LT-II
Radek to zdjęcie z podłączenia tego na krótko na krokodylkach żeby sprawdzić jak śmiga .
Będzie do tego instalacja z bezpiecznikiem po drodze , na razie auto stoi na tyle daleko że nie mam się jak do niego spokojnie dostać .

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: oradek »

Pomyśl nad tym, co jeszcze byś chciał mieć na tej wiązce razem z miernikiem i daj mi znać na PW. Mogę Ci przygotować ładną nową wiązkę, jaką chcesz.

Mam to samo auto, więc mogę sobie pod domem pomierzyć wszystko i przygotować. Napisz tylko skąd, dokąd, co - jakie końcówki.
Jeszcze raz też dzięki za schematy :)

O.Radek lj73 2LT-II


Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: oradek »

Takie i inne gadżety do auta i nie tylko, kupuję na Wolumenie w Batpol. Mają też na allegro ofertę i wysyłają, co w dzisiejszych czasach jest cenne ;)
Wolumen 53/25, 01-912 Warszawa
22 669 05 69
https://g.co/kgs/7ufUsR

O.Radek lj73 2LT-II


RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: RAT »

oradek pisze:
04 kwie 2020, 22:21
Pomyśl nad tym, co jeszcze byś chciał mieć na tej wiązce razem z miernikiem i daj mi znać na PW. Mogę Ci przygotować ładną nową wiązkę, jaką chcesz.

Mam to samo auto, więc mogę sobie pod domem pomierzyć wszystko i przygotować. Napisz tylko skąd, dokąd, co - jakie końcówki.
Jeszcze raz też dzięki za schematy :)

O.Radek lj73 2LT-II
Dzięki Radek zrobię sobie sam bo dla mnie każda okazja żeby grzebać przy aucie to przyjemność i odskocznia :)
Myślę że doprowadzę tylko pojedynczą wiązkę do tego woltomierza bez żadnych kombinacji .

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Podłączenie woltomierza

Post autor: oradek »

Jeśli z tej skrzynki, to nawet 1 przewód wystarczy pociągnąć, a masę możesz gdzieś blisko wskaźnika, z dowolnego miejsca karoserii.

O.Radek lj73 2LT-II


ODPOWIEDZ