1. Witam, szukam warsztatu znającego silnik 2L-T i mającego dostęp do danych regulacyjnych turbosprężarki i pompy wtryskowej. Rozkręciła się śruba rzymska na zaworze od turbiny, a przy okazji chciałbym sprawdzić dawkę paliwa na pompie. Podobno turbina była podkręcana i chciałbym powrócić do ustawienia fabrycznego.
2. Przy okazji chciałbym zapytać do czego służą diody na desce od turbiny. (zielona , czerwona)
Dość szybko włącza się czerwona. Przy 2500 obr. (przy normalnym przyspieszaniu). Zbyt duże ciśnienie = czerwona ?
Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T
Moderator: luk4s7
- RS_Auto_Czesci
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 lut 2011, 08:27
- Auto: LJ70, 63 2L-T, 1986
- Kontakt:
Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T
U mnie czerwona nigdy się nie zapaliła ( a jeżdżę już prawie od 5-ciu lat ). Zielona zapala się powyżej 2000 obr. W zależności od obciążenia czami trochę wcześniej, a czasami później.
Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T
Zielona to się świeci jeżeli turbo osiąga właściwe doładowanie. Czerwona mi się również nigdy nie zapaliła, ale sądzę, że sygnalizuje przegrzanie turbo lub zbyt wysokie doładowanie.
Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T
w Ołtarzewie jest dobry specu od pomp - znajdziesz w necie. robił mi regenerację pompy 2 lata temu - super robota. dobrze wszystko zestroił. turbo pewnie też ogarnie ale zapytaj.
- RS_Auto_Czesci
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 lut 2011, 08:27
- Auto: LJ70, 63 2L-T, 1986
- Kontakt:
Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T
Dla upewnienia.
Czy miałeś na myśli ?
Auto Eska sp. z o.o.
Kontakt
05-850 Ołtarzew, ul. Poznańska 398 a
I z góry dzięki wszystkim za pomoc
Czy miałeś na myśli ?
Auto Eska sp. z o.o.
Kontakt
05-850 Ołtarzew, ul. Poznańska 398 a
I z góry dzięki wszystkim za pomoc
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T
Czerwona to zbyt wysokie ciśnienie turbo. Te lampki nie mają nic wspólnego z temperaturą - są spięte z czujnikami ciśnienia po prostu.
Jeżeli turbina ma normalnie ustawiony zawór upustowy, to czerwona nie ma prawa się zapalać, chyba że ten zawór zardzewiał i się nie otwiera. Można też zapodać sobie manometr pokazujący faktyczne nadciśnienie doładowania - nie ma wtedy wątpliwości co i jak.
Inna sprawa, że ważne jest zestrojenie pompy i turbo - i nie chodzi o samo pdkręcenie dawki, ale też o wyregulowanie układu korygującego (tego grzybka nad pompą), coby silnik nie dymił jak się go obciąży na małych obrotach.
Jeżeli turbina ma normalnie ustawiony zawór upustowy, to czerwona nie ma prawa się zapalać, chyba że ten zawór zardzewiał i się nie otwiera. Można też zapodać sobie manometr pokazujący faktyczne nadciśnienie doładowania - nie ma wtedy wątpliwości co i jak.
Inna sprawa, że ważne jest zestrojenie pompy i turbo - i nie chodzi o samo pdkręcenie dawki, ale też o wyregulowanie układu korygującego (tego grzybka nad pompą), coby silnik nie dymił jak się go obciąży na małych obrotach.
Re: Gdzie wyregulować turbinę i pompę w 2L-T
Panowie a co jest przyczyną ciągłego palenia się zielonej kontrolki nawet na wolnych obrotach? Czujnik?