Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 gru 2018, 22:40
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 sty 2011, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Posty: 359
Lokalizacja: Białystok
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Koledzy, mam pytanie do fachowców - czy używanie wyciągarki z włączonym biegiem P(arking) może spowodować uszkodzenie skrzyni?
Chodzi oczywiście o skrzynię automatyczną i sytuację, gdy wyciągamy inne auto.
Dotej pory robiłem to zawsze na N i hamulcu ale ciekaw jestem jak jest z P.
Dziękuję za opinie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2011, 2:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2008, 22:47
Posty: 465
Lokalizacja: Łódź
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
może

zawsze N i hamulec nożny w przypadku automatu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2011, 10:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Posty: 541
Lokalizacja: Myszków
Auto: Chwilowo brak
Pewnie może się coś zepsuć ale widzę jak u mnie goście w Pajerach ciągną na P i jak do tej pory nic w skrzyni nikomu się nie uszkodziło .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2011, 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2008, 22:47
Posty: 465
Lokalizacja: Łódź
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80
bo jak widać nie każdy dorósł mentalnie do tego aby użytkować samochód :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2011, 22:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2009, 0:57
Posty: 1559
Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
onasz pisze:
Pewnie może się coś zepsuć ale widzę jak u mnie goście w Pajerach ciągną na P i jak do tej pory nic w skrzyni nikomu się nie uszkodziło .

Ja tam nie wiem, jak jest z Pajero w automacie, ale jakoś terenowcy w miśkach chyba za nimi nie przepadają - używana skrzynię automat kupujesz za 400 PLN a manual niżej 900 nie schodzi - jestem własnie na etapie kupowania do swojego i łatwo nie jest, gdyby nie było przy tym tyle piep... to bym chyba na automat przerzucił.
Poza tym znajomy ma właśnie PII w automacie i boi się nawet na statycznym holu kogoś z błota wyjąć.

Z tego, co zautomatyzowani mówili - jednak raczej bezpieczniej na N i heblu - na P podobno może coś się uwalić


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2011, 23:22 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2009, 22:04
Posty: 903
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: Toyota Land Cruiser Recovery Vehicle
A na logikę patrząc P służy do pozostawiania auta na postoju i w jakiś sposób blokuje koła. Stąd ogromne prawdopodobieństwo, że przy wymuszonym zakręceniu się kół coś może nie wytrzymać. Proste jak struganie kija.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2011, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Posty: 359
Lokalizacja: Białystok
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Dzięki za opinie, pozostanę przy N i hamulcu ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2011, 9:21 
Offline

Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18
Posty: 644
Ja zawsze na P, nic się nie dzieje. Jak stojąc poza autem wyciągać na N ? Ręczny w FZJ-tach jest tylko symboliczny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2011, 11:41 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1239
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Cytuj:
Ręczny w FZJ-tach jest tylko symboliczny....

:mrgreen: :mrgreen: szczera prawda......mam cały komplet nowy i nawet po regulacji...to tylko kupka części... :mrgreen: :mrgreen: ...
w sumie staram sie zawsze podczepić za tylny hak i dopiero kogoś wyciagać...ale jak tylko jakiegoś plaskacza z koleiny to w sumie tez na P... tak z przyzwyczajenia by autko sie nie skulało samo do rowu..... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2011, 12:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
Raz w Maroku służyłem jako kotwica dla Defendera który o mało się nie wywrócił na wydmie. Do głowy mi nie przyszło aby hamować ręcznym , procedura była taka :silnik włączony, skrzynia na N i noga hamulcu do bólu. Samochód i tak trochę się ruszył zagrzebując się przednimi kołami. Ja w pozycji schylonej za kierownicą, teraz już wiem dlaczego otwiera się maskę.
PozdrawiaM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2011, 12:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
Oczywiście rozumiem też punkt widzenia posiadaczy wyciągarki , ale w tym wypadku nie wiem co bym zrobił , chyba ustawiłbym na P.
PozdrawiaM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2011, 0:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Posty: 1580
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Auto: Lexus LX450
W przypadku wyciągania na P nie zepsuje się skrzyni. Można najwyżej zepsuć sobie bolec blokujący napęd. Jest on dość mocny, mocniejszy od hamulca ręcznego, ale słabszy od hamulców. Ja bym się nie bał wyciągać na P, bo przełożenie w dyfrach redukuje znacznie siły działające na tenże bolec. Poza tym bolec może jeszcze dodatkowo znajdować się przy jakimś trybie redukcyjnym, więc siła działająca na niego może być faktycznie mała.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2011, 8:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Pośrednio LEX udzieliłeś odpowiedzi jak to robić nie tylko w automacie. Jeśli używa się samochodu jako kotwicy i zostawia się go na:
w automacie P,
w manualu na biegu z wyłączonym silnikiem,
to w trakcie tego zabiegu obciążane są przeguby, półosie, dyfry, krzyżaki, reduktor i skrzynia.
Jeśli trzymamy wciśnięty hamulec, wszystkie siły działają na klocki hamulcowe i tarcze ( bębny ), cały układ przeniesienia napędu nie jest obciążany.
Jak dla mnie zważając na powyższe, tylko noga na hamulcu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sty 2011, 20:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2009, 22:04
Posty: 903
Lokalizacja: Żyrardów
Auto: Toyota Land Cruiser Recovery Vehicle
Wszystko OK, ale dlaczego nie wyciągać na N? Nie jest prościej? Całkowicie bez obciążeń dla układu. Rozumiem, że na kinetyku również ustawia się P i przy holowaniu (aczkolwiek, holować się wogóle nie powinno) :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lut 2011, 1:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
FIX pisze:
....... Rozumiem, że na kinetyku również ustawia się P i przy holowaniu (aczkolwiek, holować się wogóle nie powinno) :roll:

:shock: :shock: :shock: ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group