Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 7:00
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 30 wrz 2010, 21:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
Nie znam FJ ale w swoim 4R ostatnio sprawdzałem możliwość spania po złożeniu foteli. I cudownie nie jest, ale z moim 176 jestem w stanie znaleźć wygodną pozycję do spania . Taka opcja jest dla mnie wygodna na czas przejazdu przez Europę lub awaryjnie w Maroku , ale nie zastąpi łóżka.
PozdrawiaM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 paź 2010, 11:42 
Offline

Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:36
Posty: 3
Lokalizacja: tu i tam ;)
Auto: LC120 lub FJ
W sumie nie chodzi o zastąpienie łóżka na co dzień czy bycie fanem :), takie spanie to trochę jak traperka. Rzecz w tym czy jest możliwe fizyczne przystosowanie wnętrza do spania gdy jest się w trasie. Spanie pod chmurką nie zawsze jest możliwe, a na fotelach... hmm... no nie wysypiam się. Namiot dachowy odpada z różnych względów.

Na dzień dzisiejszy stoję przed wyborem między LC120 a FJ i kryterium spania jest tu dość istotnym czynnikiem. Mam 185cm wzrostu i mierzyłem wnętrze LC - wydaje się, że po podniesieniu wysokości da się wytrzymać. Nawiasem mówiąc, fotele tylne będą wymontowane i do auta będą trafiać sporadycznie.

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 paź 2010, 21:47 
Offline

Rejestracja: 30 wrz 2010, 11:36
Posty: 3
Lokalizacja: tu i tam ;)
Auto: LC120 lub FJ
a tak to ludziska kombinują z tym spaniem :)

http://www.fjcruiserforums.com/forums/i ... tform.html

http://www.fjcruiserforums.com/forums/c ... tup-3.html

http://www.fjcruiserforums.com/forums/c ... tup-2.html

http://www.fjcruiserforums.com/forums/i ... tform.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 gru 2010, 21:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2010, 21:07
Posty: 166
Lokalizacja: Rumia
Auto: FJC AT 10
A więc mam w końcu moje 2 dziecko i jest megasuper. Nawet moja 2-ga połowa jest zadowolona- zresztą nie kupiłem efjota dla żony ale dla realizowania hobby.
Co mnie naprawdę zaskoczyło to absolutny brak opon zimowych o rozmiarze firmowym 265/70/R17 w Polsce i w europie- no tak zima zaatakowała i wszystko wymioto. Ale przyznam że tematykę offroad zglębiam w teoretycznie już od 2 lat i to na maksa a konsultant z wyprawa 4x4 próbował mi sprzedać BFG AT na zimę gdzie zaznaczylem że interesują mnie opony zimowe a nie AT letnie które robią jakoś tam dobrze w zimie- sorry ale bez komentarza...
Na szczęście ostatnim rzutem na taśmę zakupiłem łańcuchy bo teraz jestem w górach i FJC spisuje sie znakomicie. Instrukcja manual już od roku wkuta na pamięć tylko było brak praktyki- super sprawa odłączenie systemu TRAC i VSC w pelnym śniegu -super ale trzeba myśleć bo praw fizyki nie oszukamy.
Do zabawy myślę o BFG MT KM2 na felgach TRD i zapewne będzie oki.Jedno jest smieszne że Panowie z forum4x4 kiedy FJC się pojawił robili wywody jaki to wygląd i jakie możliwości bo ktoś zobaczył śmieszny filmik na youtube że kierownik z usa dał ciała i nie podjechał pod górkę. Co można sądzić o kierowcy kiedy zadaje pytanie, że na biegach L4 załącza ATRAC i RR DIFF LOCK gdzie te 2 funkcje nie działają jednocześnie- nie czytamy instrukcji ....
Ale najważniejsze że mi się podoba a reszta ...
Może jestem CRAZY ale jak bym miał wybrać LC 150 i FJC 2010 lub 2011 to i tak FJC
:D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 gru 2010, 23:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 746
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
:lol: ja tez chcialem FJota ale ostatecznie wyladowalem pry LC150. Auto jest faktycznie bardzo urokliwe wg mnie I bardzo dzielne w terenie. Mimo wszystko po obejrzeniu kilku pazdzierzy w USA I w Polsce (miedzy innymi jednego z Wejherowa) odpuscilem sobie. FJ I 150 to jednak dwa zupelnie rozne samochody. Dlatego do zabawy stoi u mnie dodatkowo HZJ70. :lol:
Milego uzytkowania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 gru 2010, 21:07 
Offline

Rejestracja: 21 gru 2010, 21:02
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FJ CRUISER 4.0
Mam FJ Cruisera 4.0 z 2007 roku :wink: ostatnio zamontowalem gaz bo juz nie wyrabialem z tymi cenami benzyny i jestem milo zaskoczony. Przy takiej pojemnosci i dzisiejszych instalacjach gazowych roznica jest nie odczuwalna! Auto prowadzi sie naprawde dobrze. Ostatecznie zdecydowalem sie na isntalacje firmy BRC ktora zamontowali mi specjalisci z Energy Gaz Polska w Warszawie. W ciagu jednego dnia wszystko bylo gotowe i moglem sie cieszyc ze wkoncu troche zaoszczedze na tym smoku. Naprawde zrobili to profesjonalnie a sama instalacja nie ma nic wspolnego z tym z czym kiedys wiekszosc z nas miala do czynienia. Moje zdanie na temat gazu zupelnie sie odmienilo :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sty 2011, 0:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2010, 21:07
Posty: 166
Lokalizacja: Rumia
Auto: FJC AT 10
Udłao mi się w końcu zakupić opony zimowe i efjot zachowuje się całkiem inaczej niż na całorocznych.
Myślałem o BFG Winter S ale rozmarówka fabryczna 265/70/R17 jest nie dostępna w większości wiodących hurtowniach. Ale nie do końca- udało mi się kupić HERCULES AVALANCHE X-TREME ( superancki wygląd i możliwość założenia kolców) - wreście mogę docenić możliwości samochodu w zimie. ASO Rumia - zosały im 4 ostatnie sztuki jak ktoś jest zainteresowany.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sty 2011, 10:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Posty: 2076
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Prawdziwe Żelazo
jackswan pisze:
Udłao mi się w końcu zakupić opony zimowe i efjot zachowuje się całkiem inaczej niż na całorocznych.
Myślałem o BFG Winter S ale rozmarówka fabryczna 265/70/R17 jest nie dostępna w większości wiodących hurtowniach. Ale nie do końca- udało mi się kupić HERCULES AVALANCHE X-TREME ( superancki wygląd i możliwość założenia kolców) - wreście mogę docenić możliwości samochodu w zimie. ASO Rumia - zosały im 4 ostatnie sztuki jak ktoś jest zainteresowany.

ja tam miałem cały czas a,le nikt nie pytał i to dunlopy sj5 :!:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 sty 2011, 11:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2010, 21:07
Posty: 166
Lokalizacja: Rumia
Auto: FJC AT 10
To prawda DUNLOP SJ5 to oponka klasy wyższej :
Dunlop Grandtrek SJ5 to opona zimowa zaliczana do klasy premium (wysokiej). Marka Dunlop jest częścią koncernu Goodyear. Dunlop Grandtrek SJ5 posiada nowoczesny, wytrzymały bieżnik. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii produkcyjnych i wysokiej jakości materiałów uzyskano lepszą przyczepność i precyzyjniejsze sterowanie nawet w najtrudniejszych zimowych warunkach. Kierunkowa rzeźba zapewnia stabilną i płynną trakcję oraz ochronę przed poślizgiem hydrodynamicznym.

Opona Dunlop Grandtrek SJ5 została stworzona dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii produkcyjnych i wysokiej jakości materiałów. Rozmieszczenie elementów rzeźby zostało szczegółowo zaplanowane, tak, aby opona gwarantowała dobrą charakterystykę jazdy na każdej nawierzchni. Opona Dunlop Grandtrek SJ5 posiada kierunkowy wzór bieżnika. Sześć szerokich rowków obwodowych połączonych z rowkami bocznymi zapewniają skuteczne usuwanie wody i błota pośniegowego spod powierzchni opony. Rzeźba chroni również przed zjawiskiem aqua i snowplaningu. Do produkcji bieżnika zastosowano mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki, która sprawia, że tworzywo nie traci elastyczności nawet w niskich temperaturach. Aby poprawić osiągi na oblodzonej drodze do mieszanki dodano również włókno szklane, które sprawia, że opona jest wytrzymalsza i bardziej odporna na ścieranie. Na powierzchni opony umieszczono gęsto ułożone nacięcia lamelkowe. Zwiększają one ilość tzw. „gryzących” krawędzi opony. Podczas hamowania i ruszania opona wbija się w podłoże, dzięki czemu gwarantuje ochronę przed poślizgiem oraz skraca drogę hamowania. Niski poziom hałasu to kolejna zaleta opony Dunlop Grandtrek SJ5. Wyprofilowane krawędzie bloków rozpraszają drgania i redukują ilość szumów, dzięki czemu uzyskano wysoki poziom komfortu akustycznego. Podczas jazdy na wprost i na zakrętach stabilność i przyczepność boczną zapewniają mocne bloki na barkach. Opona Dunlop Grandtrek SJ5 sprawdza się również na lekkim terenie. Sztywna konstrukcja gwarantuje odpowiednią kierowalność i przyczepność nawet na grząskim podłożu.

Dunlop Grandtrek SJ5 przeznaczona jest dla samochodów z napędem na cztery koła, a w szczególności dla terenówek oraz aut segmentu SUV. Opona spełnia najwyższe standardy jakości. Symbol płatka śniegu na boku, tzw. snowflake-on-the-mountain oznacza, że bieżnik przystosowany jest do jazdy nawet w głębokim śniegu.



niż HERCULES :
Hercules Avalanche X-Treme, to opona zimowa klasy średniej. Hercules, amerykański producent ogumienia, zadedykował ten model opony do samochodów z napędem na cztery koła. Opona Hercules Avalanche X-Treme ma gwarantować wysokie właściwości jezdne w zmieniających się warunkach zimowych, od śniegu, poprzez lód, na deszczu kończąc, a wszystko to w przystępnej cenie. Mimo agresywnego wyglądu, zastosowane w niej rozwiązania konstrukcyjne skutkują dużym komfortem użytkowania.

Bieżnik Hercules Avalanche X-Treme został uformowany ze specjalnie skomponowanej mieszanki gumowej, która zachowuje elastyczność, nawet w bardzo niskich temperaturach. Efekt ten został osiągnięty poprzez zastosowanie innowacyjnej technologii mikrowłókień, których właściwości mają dodatkowo zapewniać optymalną przyczepność na śniegu czy lodzie. W rzeźbie bieżnika Hercules Avalanche X-Treme zastosowano dużą ilość klocków, które posiadają dodatkowo liczne, faliste nacięcia. Zwiększa to liczbę krawędzi, które wgryzając się podłoże mają zapewniać odpowiednią trakcję, nawet na zaśnieżonych czy oblodzonych nawierzchniach. Z kolei dwa obwodowe kanały połączone z poprzecznymi rowkami efektywnie usuwają wodę lub błoto pośniegowe z powierzchni styku opony z asfaltem. Ma to zmniejszać ryzyko wystąpienia niebezpiecznych zjawisk aquaplaningu i slush-planingu, i gwarantować wysokie bezpieczeństwo oraz kontrolę prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej rzeźbie bieżnika Hercules Avalanche X-Treme ma, w zamyśle swoich konstruktorów, zapewniać nie tylko dużą stabilność i kierowalność w trudnych, zimowych warunkach, ale także redukować hałas na zewnątrz i wewnątrz pojazdu dla maksymalnego komfortu użytkowania.

Hercules Avalanche X-Treme jest oponą zimową na trudne warunki drogowe. W przypadku, gdy warunki na drodze stają się naprawdę ekstremalne, Hercules Avalanche X-Treme ma możliwość zamontowania kolców.


(specjalnie zaprojektowana na trudne warunki pogodowe) szkoda że nie zapytałem na forum ale nie zawsze dany typ opony sprawdza się tak samo w tym samym modelu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2011, 16:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1503
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
fajne opracowanie graficzne o FJ Cruiser
http://www.technical-illustrations.co.uk/toyota.html
Paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2011, 18:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Widziałem to na stronie autora. Nie tanie są te rysunki jeśli je chcieć wykorzystać. Autor zajmuje się takowymi w motoryzacji. Z resztą to chyba ten gość tylko kilka lat temu nie miał tak rozwiniętej strony.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2014, 13:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1503
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
pełen manula dla FJ, przyjaciel powiesił wiec chwile powisi ale nie wiem ile:https://www.dropbox.com/sh/w6bbhp2q22ei17o/aTP5Y9yqFC

ja skopiowałem sobie jakby ktoś potrzebował w przyszłości.
paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lut 2015, 13:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2015, 13:23
Posty: 1
Siema,
Mam pytanko dotyczące eksploatacji a w zasadzie jazdy FJ-em.
Czy można jeździć na 4HI (automat) po suchym asfalcie? (wydaje mi się że nie skoro nie ma centralnego dyfra)
Czy można zmieniać z 2HI na 4HI podczas jazdy i jak to zrobić. (na przykład jak zjeżdzam z asfaltu na trawę to czy muszę się zatrzymać)
Nie jeździłem nigdy tą Toyotą i zastanawiam się czy to możliwe. W L200 z manualem po prostu się wciskało sprzęgło i jazda)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lut 2015, 14:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1503
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
hej
- możesz jeździć na 4h po asfalcie ale manewrowość autem jest wtedy ograniczona, ja to robie tylko wtedy gdy na czarnym jest snieg lub lód w innym przypadku nie ma sensu ani potrzeby. Kiedyś pół zimy przejeździłem na 4hi i oponach klasy AT
- poczytaj manula który jest na owiewce przeciwsłonecznej. Ja zawsze staję ale jak pamiętam to z 4h na 2 można zrzucać chyba do 40km/h w drugą stronę karzą się zatrzymać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lut 2015, 14:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
Paweł, jak na czarnym jest śnieg lub lód to już nie jest czarne :wink:
Jak nie ma centralnego mechanizmu różnicowego to 4x4 TYLKO na powierzchniach nieprzyczepnych, na przyczepnych robi się drogo :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group