silnik 2lt

Moderator: luk4s7

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: silnik 2lt

Post autor: SaT84 »

Jezdze bez turbiny chcialem sprawdzic turbine i silnik .Po swietach jade do mechanika zmierzyc cisnienie sprezania.
Nie wiadomo jaki przebieg ma silnik tloki moga byc owalne i nie pomoze zmiana pierscieni .Cz ktos z was robil remont silnika iczy to jest oplacalne.

zielu
Posty: 18
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:00
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: zielu »

zrobiłem kapitalke silnika troszkę to kosztowało dymić przestał (okazały się ze wtryski laly ) pompa regeneracja wszystkie uszczelki nowe głowica zrobiona pierścienie wszystko na czele z turbiną (lała na graficie ). I ku mojemu zdziwieniu dalej jak brał olej tak bierze troszke mniej od wymiany do wymiany co ok 8 tysięcy dolewam ok 2,5 litra wcześniej ok litra więcej brał. Muszę tu zaznaczyć ze silnika nigdy nie oszczędzam jak wlatuje w teren pedał w podłogę i niech się dzieje wola niebios.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: silnik 2lt

Post autor: SaT84 »

Kolega ma hiace 2,4 zrobil tulejowanie poskladal nastarych tlokach i zmiescil sie w 2 tys ale robil wszystko sam i silnik nie dymi nawet jak mu przylaguje.U mnie jak jade na 1 na obu napedach po ciezkim terenie to dymi jak z lokomotywy
Dlatego zastanawiam sie czy remontowac czy szukac uzywki.

misiek
Posty: 17
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:25
Auto: TARHIL
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: misiek »

zielu pisze:zrobiłem kapitalke silnika troszkę to kosztowało dymić przestał (okazały się ze wtryski laly )
Zrobiłeś remont kapitalny silnika z powodu zużytych wtryskiwaczy :?: :!: . Nie mogłeś wcześniej zrobić pomiarów ciśnienia sprężania. Powtarzam: trzeba rozróżnić kolor i wygląd spalin - czarny i "gęsty" (pełen sadzy) dym wskazuje na nieprawidłowości zachodzące w procesie spalania, dym niebieski zawsze świadczy o złym stanie technicznym silnika.
SaT84 pisze:Jezdze bez turbiny chcialem sprawdzic turbine i silnik
SaT84 pisze:U mnie jak jade na 1 na obu napedach po ciezkim terenie to dymi jak z lokomotywy
Nie dziw się, że sprzęt dymi Ci jak lokomotywa skoro zabrałeś mu część powietrza dostarczanego przez turbo a dawka paliwa została taka sama (czyli większa niż w silniku wolnossącym). Silnik nie jest w stanie przepalić takiej ilości paliwa i stąd ten czarny dym.
Póki nie zrobisz pełnej diagnostyki silnika to możemy sobie tak gdybać od us..nia :wink:
SaT84 pisze:Nie wiadomo jaki przebieg ma silnik tloki moga byc owalne i nie pomoze zmiana pierscieni
Nominalnie tłok jest owalny w przekroju poziomym i stożkowaty w przekroju pionowym

Julka
Posty: 77
Rejestracja: 15 lis 2010, 15:48
Auto: Hzj 73 , Hdj 80, Y61
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: Julka »

Dym niebieski - zły stan silnika OK. Zbyt późny kąt wtrysku też dymi na niebiesko

Julka
Posty: 77
Rejestracja: 15 lis 2010, 15:48
Auto: Hzj 73 , Hdj 80, Y61
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: Julka »

,,Nie dziw się, że sprzęt dymi Ci jak lokomotywa skoro zabrałeś mu część powietrza dostarczanego przez turbo a dawka paliwa została taka sama (czyli większa niż w silniku wolnossącym). Silnik nie jest w stanie przepalić takiej ilości paliwa i stąd ten czarny dym."
A nie powinien aż tak mocno z tego powodu. Korekcja (zwiększenie) dawki paliwa w mech. pompie wtryskowej odbywa się
stosownie do wzrostu ciśnienia w kolektorze.

misiek
Posty: 17
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:25
Auto: TARHIL
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: misiek »

Julka pisze:Zbyt późny kąt wtrysku też dymi na niebiesko
Owszem, ale jeśli ktoś ma nawet trochę doświadczenia to od razu rozróżni zapach spalonego oleju silnikowego od niespalonego oleju napędowego.
Julka pisze:A nie powinien aż tak mocno z tego powodu. Korekcja (zwiększenie) dawki paliwa w mech. pompie wtryskowej odbywa się
stosownie do wzrostu ciśnienia w kolektorze.

Więc zostaje tylko dokładne zbadanie stanu silnika.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: silnik 2lt

Post autor: SaT84 »

Na poczatek zycze zdrowych i wesolych swiat imniej klopotow z naszymi tojkami. Turbine sciagnolem zeby sprawdzic dlaczego ubywa tyle oleju .Z turbina jak d alem lage to bylo jeszcz gorzej czrny dym .Po sciagnieciu turba bierze mniej oleju ale ciagle za duzo musze delikatnie gazowac to wtedy mniej dymi,dlatego sprawdzam co jakis czas ile pali. Na moja jazde polowa w terenie polowa o drodze spalanie rzedu 10 12 wcale nie jest duzo chyba ze wasze mniej pala.

misiek
Posty: 17
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:25
Auto: TARHIL
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: misiek »

Czy zna ktoś może te normy zużycia oleju dla 2L i 2LT, o które pytałem wcześniej ?
Gdyby ktoś mógł zajrzeć do instrukcji obsługi to będę bardzo wdzięczny. Posiadam dużo różnych katalogów i książek do hila i taro, ale instrukcji obsługi nie mam.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: silnik 2lt

Post autor: SaT84 »

Zachorowal mi mechanik i przyszly dziki na necisko,badanie cisnienia sprezania troche sie opozni.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: silnik 2lt

Post autor: SaT84 »

Witajcie koledzy przeprasam ze tak dlugo sie nie odzywalem ale dopiero mechanik wyzdrwial . Cisnienie zmierzone na goracym silniku 21,21,23,24 Mistrz radzi robic kapitalny remont albo jezdzic az go slak trafi.Tak czy siak i tak trzeba cos zdecydowac na razie rozgladam sie za uzywka.Czy ktos z was robil kapitalny remont i w jakiej kasie sie zmiescil.

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: MilitarniKris »

Przewrotnie do kolegów powiem, że 1,5 l oleju na 1000km to nie jest aż tak straszne zużycie oleju by lamentować. Trzeba rozważyć koszt ewentualnych dolewek do nakładów.
Jeśli tego jeszcze nie robiłeś to należałoby zdjąć głowicę sprawdzić jej szczelność i ewentualnie tam coś poprawić i wymienić pierścienie. Jak nie kombinować wyjdzie ok. 1000 zł. Pewnie coś by pomogło pytanie na jak długo? Kapitalnego remontu nie potrafię skalkulować ale myślę, że może być za drogo.
Mój silnik w tej chwili bierze ok. 1 do 3 litrów / 100 km i to już przeważyło, szukam następnego.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: silnik 2lt

Post autor: SaT84 »

Glowie zmienialem ponad rok temu byla popekana .Po zmierzeniu cisnienia na zimnym silniku bylo ok 30 na kazdym baniaku .Myslalem ze troche na tym pojezdze,potem remont turbiny a oleju i tak coraz wiecej bierze.Koledzy zalatwili 20 l superolu to na razie mam co dolewac,ale i tak za silnikiem sie rozgladam.Kolega kupil uzywke za 2,5 ale skonczyla sie za pol roku.Trzeba miec farta zeby trafic na cos dobrego,jak sie trafi to kupie a jak nie to bede roil remont.Podzwonie po warsztatach ile biora za szlif i dorobienie panewek.Najdrozsze sa tloki i pierscienie,skladanie we wlasnym zakresie.Czy ktos zakladal polskie tloki bo wszyscy mowia ze nic nie wartaja

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Zna ktos przyblizona wage silnika 2LT? Musze go załadowac i rozładowac i chce byc przygotowany :-)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: silnik 2lt

Post autor: Rokfor32 »

Około 300 kg.

ODPOWIEDZ