Jak dobrać intercooler
Moderator: luk4s7
Jak dobrać intercooler
Niestety rozpadł się mój wodny intercooler a dokładnie puszka wymiennika wykonana z kevlaru (w niektórych 80-kach były montowane, być może przez dilerów).
Znalazłem stronkę w USA z fajnymi wodnymi intercoolerami i chciałbym sobie jakiś dobrać.
Ich parametry (ilość chłodzonego powietrza) jest podawana w CFM:
z wikipedii CFM (ang. cubic feet per minute) - jednostka spoza układu SI używana w krajach anglosaskich. Wyraża objętość w stopach sześciennych, przemieszczoną w czasie jednej minuty.
1 CFM = 1,699021 m3/h (1699021 cm3/h ; 0,47195 litra na sekundę)
Pytanie do kolegów - czy ktoś mógłby mi podać jakie CFM należy przyjąć dla HDJ80, 4,2 TD, np dla obrotów max 3000obr/min
Stronka z intercoolerami dla zainteresowanych: http://www.frozenboost.com/index.php?cPath=218" onclick="window.open(this.href);return false;
Znalazłem stronkę w USA z fajnymi wodnymi intercoolerami i chciałbym sobie jakiś dobrać.
Ich parametry (ilość chłodzonego powietrza) jest podawana w CFM:
z wikipedii CFM (ang. cubic feet per minute) - jednostka spoza układu SI używana w krajach anglosaskich. Wyraża objętość w stopach sześciennych, przemieszczoną w czasie jednej minuty.
1 CFM = 1,699021 m3/h (1699021 cm3/h ; 0,47195 litra na sekundę)
Pytanie do kolegów - czy ktoś mógłby mi podać jakie CFM należy przyjąć dla HDJ80, 4,2 TD, np dla obrotów max 3000obr/min
Stronka z intercoolerami dla zainteresowanych: http://www.frozenboost.com/index.php?cPath=218" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jak dobrać intercooler
Pytanie jaki ci się tam zmieści?
Czy nie da się tego pospawać? Zazwyczaj zbiorniki jak i same IC są robione z alu więc i można to naprawić.
Obroty w przypadku turbiny hdj nie będą miały znaczenia przy wyborze wodnego IC więc weź taki który się zmieści bo chyba wszystkie mają pojemność powyżej 10l i CFM powyżej 400.
Zwróć uwagę na ciśnienie maksymalne i średnice wejścia i wyjścia z IC abyś przerabiać go nie musiał.
Wstaw zdjęcia jak to wygląda bo jeszcze wodnego w 80 nie widziałem.
Czy nie da się tego pospawać? Zazwyczaj zbiorniki jak i same IC są robione z alu więc i można to naprawić.
Obroty w przypadku turbiny hdj nie będą miały znaczenia przy wyborze wodnego IC więc weź taki który się zmieści bo chyba wszystkie mają pojemność powyżej 10l i CFM powyżej 400.
Zwróć uwagę na ciśnienie maksymalne i średnice wejścia i wyjścia z IC abyś przerabiać go nie musiał.
Wstaw zdjęcia jak to wygląda bo jeszcze wodnego w 80 nie widziałem.
Re: Jak dobrać intercooler
Mój intercooler jest zrobiony z jakiegoś włókna szkalnego.
Kiedyś miał wyciek i musiał zostać rozcięty i polutowany wewnątrz. Potem puszka była sklejona ponownie i niestety w drodze do Albanii w zeszłym roku rozszczelniła się.
Oddałem go znów do posklejania ale jak się uda to wymienię go na aluminiowy z linka z postu powyżej. Liczę sie z tym, że i tak będę go musiał trochę dopasować - mam na myśli króćce wlot/wylot powietrza.
Czy warto dawać intercooler? Z moich obserwcji wynika, że nie ma odczuwalnego przyrostu mocy ale spalanie jest mniejsze o jakieś 1,5 litra na 100 km.
Załączam małe fotostory
1. Zaczyna coś syczeć, więc w akcie rozpaczy uszczelniam powertape'm:
2. Zbliżenie intercoolera, jeszcze w aucie:
3. Sympatyczni serbscy mechanicy (panowie 1szy i 2gi z lewej) robią nam obejście:
4. A oto 'bajpas' w ich wykonaniu (rura to wlew zbiornika paliwa, pewnie z Zastavy), przejechałem na tym jakieś 4 tys km :
Kiedyś miał wyciek i musiał zostać rozcięty i polutowany wewnątrz. Potem puszka była sklejona ponownie i niestety w drodze do Albanii w zeszłym roku rozszczelniła się.
Oddałem go znów do posklejania ale jak się uda to wymienię go na aluminiowy z linka z postu powyżej. Liczę sie z tym, że i tak będę go musiał trochę dopasować - mam na myśli króćce wlot/wylot powietrza.
Czy warto dawać intercooler? Z moich obserwcji wynika, że nie ma odczuwalnego przyrostu mocy ale spalanie jest mniejsze o jakieś 1,5 litra na 100 km.
Załączam małe fotostory
1. Zaczyna coś syczeć, więc w akcie rozpaczy uszczelniam powertape'm:
2. Zbliżenie intercoolera, jeszcze w aucie:
3. Sympatyczni serbscy mechanicy (panowie 1szy i 2gi z lewej) robią nam obejście:
4. A oto 'bajpas' w ich wykonaniu (rura to wlew zbiornika paliwa, pewnie z Zastavy), przejechałem na tym jakieś 4 tys km :
Re: Jak dobrać intercooler
Pierwszy raz wstawiałem fotki na forum - dlaczego widzę w tekście linki do zdjęć a nie miniaturki? Coś źle zrobiłem?
Re: Jak dobrać intercooler
Wygląda na jakiś węgiel czy coś takiego.
Odezwij się do http://www.autor-tuning.com/ naprawią profesjonalnie lub zrobią nowy.
A ten alu też można by zrobić dokładnie na kształt tego ori wykorzystując nawet oryginalne króćce.
Odezwij się do http://www.autor-tuning.com/ naprawią profesjonalnie lub zrobią nowy.
A ten alu też można by zrobić dokładnie na kształt tego ori wykorzystując nawet oryginalne króćce.
Re: Jak dobrać intercooler
Odnośnie fotek to wstawiamy link w znaczniki Img a w przypadku adresów www między znaczniki URL.
Przykład
Przykład
Kod: Zaznacz cały
[img]http://www.costamcostam.pl/1234567.jpg[/img]
[url]http://www.cosikcosi.pl[/url]
Re: Jak dobrać intercooler
Dziękuję za edycję posta i namiary na serwis, skontaktuje się z nimi.
Re: Jak dobrać intercooler
Może się komuś przyda:
Landcruiser 1HD-FT 80 Water to Air Intercooler Kit installation guide: http://www.4wdbits.co.nz/1HDFTInstallation.pdf
Landcruiser 1HD-FT 80 Water to Air Intercooler Kit installation guide: http://www.4wdbits.co.nz/1HDFTInstallation.pdf
Re: Jak dobrać intercooler
Osz fuck ale kupa, widać że fizyka jest trudna.
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: Jak dobrać intercooler
A może takie coś. http://translate.google.pl/translate?hl ... pl%26lr%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jak dobrać intercooler
Bardo dobry wyrób widać ze poprawnie zaprojektowany i dobrze wykonany. Montaż z przodu dodatkowo zwiększa wydajność IC.
Tylko to jest air to air.
Tylko to jest air to air.
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: Jak dobrać intercooler
Zgadza się. Mom dołożony powietrzny ic w nissanie 2.7 i mam podobne odczucia jak Sławek. Nie czuć większej mocy ale zdecydowanie mniej pali ok 1-1.5 l. na 100. Te powietrzne IC ze stronki mają podnieść moc o 30 koni w 24v, więc może warto takie zamiast wodniaka.
Re: Jak dobrać intercooler
Na razie firma podana przez Konusa wstępnie zadeklarowała, że naprawią mój intercooler.
Jak nie to zobaczymy co dalej.
Gdybym zaczynał od zera to brałbym tylko air to air - dużo prostsza i tańsza konstrukcja, nie ma się co popsuć
Nawet już myślałem o zaadaptowaniu ic z patrola, można dostać komplet już za jakieś 800 zł.
Jak nie to zobaczymy co dalej.
Gdybym zaczynał od zera to brałbym tylko air to air - dużo prostsza i tańsza konstrukcja, nie ma się co popsuć
Nawet już myślałem o zaadaptowaniu ic z patrola, można dostać komplet już za jakieś 800 zł.
Re: Jak dobrać intercooler
autoR jest bardzo poważnym człowiekiem więc polecam. Swoją drogą jakie ty tam masz spalanie?
Ja swoim 3,3Tony miałem najniższe spośród wszystkich jadących do Tunezji. Na autostradzie 10,25 to norma, a w terenie od 12,5 do 14,5.
Ja swoim 3,3Tony miałem najniższe spośród wszystkich jadących do Tunezji. Na autostradzie 10,25 to norma, a w terenie od 12,5 do 14,5.
Re: Jak dobrać intercooler
W tej chwili, bez intercoolera, średnio (zima, miasto, lekki teren) spalanie utrzymuje się ok 16l/100. (Koledzy z Patrolami z którymi jeżdżę, twierdzą, że im pali tak samo, tylko że na 50 km )
Mam automat, 295/75r16 Bfg AT, styl - nie żałuję sobie
W lecie, z intercoolerem, na dobrej drodze przy 100-110 km/h wychodziło ok 10l/100km.
Cała podróż do Albanii - średnio ok 13-14l/100km (większość już bez intercoolera, patrz fotostory wyżej )
Mam automat, 295/75r16 Bfg AT, styl - nie żałuję sobie
W lecie, z intercoolerem, na dobrej drodze przy 100-110 km/h wychodziło ok 10l/100km.
Cała podróż do Albanii - średnio ok 13-14l/100km (większość już bez intercoolera, patrz fotostory wyżej )