LC 100 - zawieszenie

Moderator: luk4s7

sodden
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2010, 13:56
Auto: jeszcze nic
Kontakt:

LC 100 - zawieszenie

Post autor: sodden »

Witam
Przymierzam sie do zakupu LC 100. Jest to moj pierwszy samochod Toyoty ( i pierwszy z zawieszeniem regulowanym). Oglądałem wczoraj taką toyotke - chciałem zobaczyć jak wygląda praca takiego zawieszenia. poprosilem goscia, żeby obniżył zawieszenie na postoju ( przy uruchomionym silniku) ale prawde powiedziawszy nie zauważyłem ruchu nadwozia w dół... Faktem jest, że chłopak nie był wogóle zaznajomiony z samochodem, ale zakładam, że naciskał odpowiedni przycisk... Moje pytanie brzmi: jak duża jest (orientacyjnie) różnica w wysokości nadwozia w trybie "podniesionym" i "opuszczonym" - czy przy obniżaniu lub podwyższaniu widać to gołym okiem? Czy zmiana zachodzi od razu czy silnik musi sie wkręcić na obroty>? pytania może banalne, ale chcciałbym jak najwięcej wiedzieć, żeby przy ponownym obejrzeniu wiedzieć co obserwować.

pozdrawiam

Marcin

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Cobra »

Wpierw przywitaj się w odpowiednim wątku tutaj..... http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=24" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeśli chodzi o zawieszenie. To jest dość awaryjne. Często potrafi się rozkalibrować i przód może osiąść całkowicie lub na odwrót. Od maksymalnej wysokości zawieszenia do najmniejszej jest duuuża różnica widoczna gołym okiem. Wydaję mi się że z 10 cm... ale tutaj w centymetrach mogę się mylić. Ale na pewno jest widoczne...

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: lucjan »

no to się przywitał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pewnie znalazł odpowiedź na innym forum :roll:
ale co tam ...
oczywiście że widać "gołym okiem" ruch nadwozia
kolejno: przód, a potem tył
powodem, że nie drgnął po naciśnięciu przycisku może być:
1. niedomknięte któreś drzwi
2. jakaś przeszkoda pod podwoziem
3. czasem kąt nachyłu (ale nie sądzę, że oglądając auto staliście na trawersie :mrgreen: )
co do obrotów silnika, to określenie "wkręcenie" jest przesadzone, ale lekko się obroty podnoszą

sodden
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2010, 13:56
Auto: jeszcze nic
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: sodden »

To forum uważam za najbardziej fachowe, więc nie szukam nigdzie indziej :)
Już naprawiłem niedopatrzenie z brakiem przywitania się ( mea culpa )

Drzwi były otwarte przy tej próbie regulacji podwozia :)

pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: lucjan »

sodden pisze: Drzwi były otwarte przy tej próbie regulacji podwozia :)
jeżeli po uruchomieniu przycisku regulacji zawieszenia zamknąłbyś je w miarę szybko, to wszystko zadziała
więc można stać obok uruchomionego pojazdu, otworzyć drzwi, wcisnąć przycisk, zamknąć drzwi i cieszyć się jak auto zmienia poziom :mrgreen:

sodden
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2010, 13:56
Auto: jeszcze nic
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: sodden »

ok - przy nasępnej okazji będę już wiedział :) Teraz drzwi były otwarte cały czas.
Dzieki

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: hashid »

ze środka ładnie widać w lusterku - świat zmienia poziom a pod maską w zbiorniczku z lewej strony przepompowuje substancje co to działa na pneumatykę.

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Maciek »

Tak, tyle tylko ,że niestety chyba z pneumatyką ma to niewiele wspólnego, bo to hydraulika. Ale może się mylę ?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: seburaj »

nie mylisz sie
to hydraulika

mikolaj78
Posty: 8
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:30
Auto: szukam UZJ100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: mikolaj78 »

Podłączę się do tematu.
Jak bardzo ta zawiecha się psuje ?
Co najczęściej i jakie koszta ?
Jak bardzo sposób eksploatacji wpływa na trwałość (tzn. np. ostry teren krótko żyje,w mieście długo żyje) ?
Przy jakich przebiegach można się spodziewać problemów ?

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Jerzy23 »

Mam znajomego ktory od 1998 roku buja sie setka V8 z hydraulicznym zawieszeniem. Pytalem go o awaryjnosc tego wynalazku. Generalnie jesli auto ma byc uzywane w terenie to lepiej wstawic terenowe opony o wysokim profilu. Hydrauliki uzywa sie tylko do przejezdzania przez trudniejszy teren lub kiedy auto ugrzeznie w diunie.

od 13 lat niemial wiekszych problemow z hydraulicznym zawieszeniem..
:mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: seburaj »

a ja bym potencjalnemu uzytkownikowi tego zawieszenia zalecil na poczatek sprawdzenie, ile kosztuje taki np. potencjomentr/czujnik (nowy w ASO i watpliwa uzywka na alledrogo)

to tak w ramach otrzeźwienia

:mrgreen:

mikolaj78
Posty: 8
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:30
Auto: szukam UZJ100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: mikolaj78 »

seburaj pisze:a ja bym potencjalnemu uzytkownikowi tego zawieszenia zalecil na poczatek sprawdzenie, ile kosztuje taki np. potencjomentr/czujnik (nowy w ASO i watpliwa uzywka na alledrogo)

to tak w ramach otrzeźwienia

:mrgreen:
Nowy w ASO przód czy tył cena ta sama - 2062 zł

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Jerzy23 »

zawsze mozesz wywalic hydraulike i wstawic sprezyny. Sa takie UZJ100 seryjne. Najczesciej z manualna skrzynia.. :wink:

Tomasz
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2012, 10:12
Auto: Toyota Land Cruiser 100
Kontakt:

Re: LC 100 - zawieszenie

Post autor: Tomasz »

Szukam warsztatu lub kompetentnej osoby do regulacji zawieszenia w mojej Toyo z Krakowa lub okolic . Stoi krzywo (lekko ku przodowi ), podnoszenie jest"niemrawe " a kontrolka wysokiego podniesienia po chwili przeskakuje na normal.

ODPOWIEDZ