LC 100 - zawieszenie
Moderator: luk4s7
LC 100 - zawieszenie
Witam
Przymierzam sie do zakupu LC 100. Jest to moj pierwszy samochod Toyoty ( i pierwszy z zawieszeniem regulowanym). Oglądałem wczoraj taką toyotke - chciałem zobaczyć jak wygląda praca takiego zawieszenia. poprosilem goscia, żeby obniżył zawieszenie na postoju ( przy uruchomionym silniku) ale prawde powiedziawszy nie zauważyłem ruchu nadwozia w dół... Faktem jest, że chłopak nie był wogóle zaznajomiony z samochodem, ale zakładam, że naciskał odpowiedni przycisk... Moje pytanie brzmi: jak duża jest (orientacyjnie) różnica w wysokości nadwozia w trybie "podniesionym" i "opuszczonym" - czy przy obniżaniu lub podwyższaniu widać to gołym okiem? Czy zmiana zachodzi od razu czy silnik musi sie wkręcić na obroty>? pytania może banalne, ale chcciałbym jak najwięcej wiedzieć, żeby przy ponownym obejrzeniu wiedzieć co obserwować.
pozdrawiam
Marcin
Przymierzam sie do zakupu LC 100. Jest to moj pierwszy samochod Toyoty ( i pierwszy z zawieszeniem regulowanym). Oglądałem wczoraj taką toyotke - chciałem zobaczyć jak wygląda praca takiego zawieszenia. poprosilem goscia, żeby obniżył zawieszenie na postoju ( przy uruchomionym silniku) ale prawde powiedziawszy nie zauważyłem ruchu nadwozia w dół... Faktem jest, że chłopak nie był wogóle zaznajomiony z samochodem, ale zakładam, że naciskał odpowiedni przycisk... Moje pytanie brzmi: jak duża jest (orientacyjnie) różnica w wysokości nadwozia w trybie "podniesionym" i "opuszczonym" - czy przy obniżaniu lub podwyższaniu widać to gołym okiem? Czy zmiana zachodzi od razu czy silnik musi sie wkręcić na obroty>? pytania może banalne, ale chcciałbym jak najwięcej wiedzieć, żeby przy ponownym obejrzeniu wiedzieć co obserwować.
pozdrawiam
Marcin
Re: LC 100 - zawieszenie
Wpierw przywitaj się w odpowiednim wątku tutaj..... http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=24" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli chodzi o zawieszenie. To jest dość awaryjne. Często potrafi się rozkalibrować i przód może osiąść całkowicie lub na odwrót. Od maksymalnej wysokości zawieszenia do najmniejszej jest duuuża różnica widoczna gołym okiem. Wydaję mi się że z 10 cm... ale tutaj w centymetrach mogę się mylić. Ale na pewno jest widoczne...
Jeśli chodzi o zawieszenie. To jest dość awaryjne. Często potrafi się rozkalibrować i przód może osiąść całkowicie lub na odwrót. Od maksymalnej wysokości zawieszenia do najmniejszej jest duuuża różnica widoczna gołym okiem. Wydaję mi się że z 10 cm... ale tutaj w centymetrach mogę się mylić. Ale na pewno jest widoczne...
Re: LC 100 - zawieszenie
no to się przywitał
pewnie znalazł odpowiedź na innym forum
ale co tam ...
oczywiście że widać "gołym okiem" ruch nadwozia
kolejno: przód, a potem tył
powodem, że nie drgnął po naciśnięciu przycisku może być:
1. niedomknięte któreś drzwi
2. jakaś przeszkoda pod podwoziem
3. czasem kąt nachyłu (ale nie sądzę, że oglądając auto staliście na trawersie )
co do obrotów silnika, to określenie "wkręcenie" jest przesadzone, ale lekko się obroty podnoszą
pewnie znalazł odpowiedź na innym forum
ale co tam ...
oczywiście że widać "gołym okiem" ruch nadwozia
kolejno: przód, a potem tył
powodem, że nie drgnął po naciśnięciu przycisku może być:
1. niedomknięte któreś drzwi
2. jakaś przeszkoda pod podwoziem
3. czasem kąt nachyłu (ale nie sądzę, że oglądając auto staliście na trawersie )
co do obrotów silnika, to określenie "wkręcenie" jest przesadzone, ale lekko się obroty podnoszą
Re: LC 100 - zawieszenie
To forum uważam za najbardziej fachowe, więc nie szukam nigdzie indziej
Już naprawiłem niedopatrzenie z brakiem przywitania się ( mea culpa )
Drzwi były otwarte przy tej próbie regulacji podwozia
pozdrawiam
Marcin
Już naprawiłem niedopatrzenie z brakiem przywitania się ( mea culpa )
Drzwi były otwarte przy tej próbie regulacji podwozia
pozdrawiam
Marcin
Re: LC 100 - zawieszenie
jeżeli po uruchomieniu przycisku regulacji zawieszenia zamknąłbyś je w miarę szybko, to wszystko zadziałasodden pisze: Drzwi były otwarte przy tej próbie regulacji podwozia
więc można stać obok uruchomionego pojazdu, otworzyć drzwi, wcisnąć przycisk, zamknąć drzwi i cieszyć się jak auto zmienia poziom
Re: LC 100 - zawieszenie
ok - przy nasępnej okazji będę już wiedział Teraz drzwi były otwarte cały czas.
Dzieki
Dzieki
Re: LC 100 - zawieszenie
ze środka ładnie widać w lusterku - świat zmienia poziom a pod maską w zbiorniczku z lewej strony przepompowuje substancje co to działa na pneumatykę.
Re: LC 100 - zawieszenie
Tak, tyle tylko ,że niestety chyba z pneumatyką ma to niewiele wspólnego, bo to hydraulika. Ale może się mylę ?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LC 100 - zawieszenie
nie mylisz sie
to hydraulika
to hydraulika
Re: LC 100 - zawieszenie
Podłączę się do tematu.
Jak bardzo ta zawiecha się psuje ?
Co najczęściej i jakie koszta ?
Jak bardzo sposób eksploatacji wpływa na trwałość (tzn. np. ostry teren krótko żyje,w mieście długo żyje) ?
Przy jakich przebiegach można się spodziewać problemów ?
Jak bardzo ta zawiecha się psuje ?
Co najczęściej i jakie koszta ?
Jak bardzo sposób eksploatacji wpływa na trwałość (tzn. np. ostry teren krótko żyje,w mieście długo żyje) ?
Przy jakich przebiegach można się spodziewać problemów ?
Re: LC 100 - zawieszenie
Mam znajomego ktory od 1998 roku buja sie setka V8 z hydraulicznym zawieszeniem. Pytalem go o awaryjnosc tego wynalazku. Generalnie jesli auto ma byc uzywane w terenie to lepiej wstawic terenowe opony o wysokim profilu. Hydrauliki uzywa sie tylko do przejezdzania przez trudniejszy teren lub kiedy auto ugrzeznie w diunie.
od 13 lat niemial wiekszych problemow z hydraulicznym zawieszeniem..
od 13 lat niemial wiekszych problemow z hydraulicznym zawieszeniem..
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: LC 100 - zawieszenie
a ja bym potencjalnemu uzytkownikowi tego zawieszenia zalecil na poczatek sprawdzenie, ile kosztuje taki np. potencjomentr/czujnik (nowy w ASO i watpliwa uzywka na alledrogo)
to tak w ramach otrzeźwienia
to tak w ramach otrzeźwienia
Re: LC 100 - zawieszenie
Nowy w ASO przód czy tył cena ta sama - 2062 złseburaj pisze:a ja bym potencjalnemu uzytkownikowi tego zawieszenia zalecil na poczatek sprawdzenie, ile kosztuje taki np. potencjomentr/czujnik (nowy w ASO i watpliwa uzywka na alledrogo)
to tak w ramach otrzeźwienia
Re: LC 100 - zawieszenie
zawsze mozesz wywalic hydraulike i wstawic sprezyny. Sa takie UZJ100 seryjne. Najczesciej z manualna skrzynia..
Re: LC 100 - zawieszenie
Szukam warsztatu lub kompetentnej osoby do regulacji zawieszenia w mojej Toyo z Krakowa lub okolic . Stoi krzywo (lekko ku przodowi ), podnoszenie jest"niemrawe " a kontrolka wysokiego podniesienia po chwili przeskakuje na normal.