PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
Moderator: luk4s7
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
Witam, wstawiam linka do obrazkowego poradnika jak smarować przekłądnię wyciągarki.
http://www.magazyn4x4.pl/forum/index.ph ... =viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.magazyn4x4.pl/forum/index.ph ... =viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
wreszcie coś dla mnie; nie tam jakieś półośki ( Fobos ) czy skrzynie ( Kylon )
Prosto i przyjemnie!
Dzięki za linka.
Prosto i przyjemnie!
Dzięki za linka.
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
sorry Zibi ale obawiam się że jest to jedynie forma krytporeklamy która niczego nie wnosi poza ukazaniem fabrycznie nowej, kiepsko posmarowanej widny firmy "e..." od środka
a powinno zaczynać się tak:
1. przed przystąpieniem do tej czynności (weryfikacj/smarowanie wyciągarki) zabezpieczmy linę na bębnie solidną opaską lub ją odwijamy w całości co zdecydowanie zmniejsza wagę obiektu poddawanego zabiegowi
2. każda winda jest zbudowana troszke inaczej więc instruowanie która śrubka i w jakiej kolejności ma sens tylko w przypadku tego konkretnego modelu
3. smarować i sprawdzić trzeba przede wszystkim silnik i hamulec (no może tu bez smarowania ) oraz łożyska bębna
a. stan szczotek czy nie są zużyte lub co gorsza zapieczone i popękane
b. zweryfikować i oczyścić komutator (to tam gdzie biegają szczotki po wirniku)
c. sprawdzić stan tulejek łożyskujących wirnik i to dokonać ew. wymiany i smarowania
d. oczyścić połączenia stojana i szczotek wewnątrz silnika i delikatnie zabezpieczyć miejsca styku wazeliną techniczną
e. sprawdzić czy stojan nie jest skorodowany i "spuchnięty"
f. zabrać się za oczyszczenie i weryfikacje hamulca
g. hamulec ...
. ...
. ...
. ...
k. a na koniec rozebrać, oczyścić i posmarować planetarkę
gdybym się mylił to prosze pmie prostować
a powinno zaczynać się tak:
1. przed przystąpieniem do tej czynności (weryfikacj/smarowanie wyciągarki) zabezpieczmy linę na bębnie solidną opaską lub ją odwijamy w całości co zdecydowanie zmniejsza wagę obiektu poddawanego zabiegowi
2. każda winda jest zbudowana troszke inaczej więc instruowanie która śrubka i w jakiej kolejności ma sens tylko w przypadku tego konkretnego modelu
3. smarować i sprawdzić trzeba przede wszystkim silnik i hamulec (no może tu bez smarowania ) oraz łożyska bębna
a. stan szczotek czy nie są zużyte lub co gorsza zapieczone i popękane
b. zweryfikować i oczyścić komutator (to tam gdzie biegają szczotki po wirniku)
c. sprawdzić stan tulejek łożyskujących wirnik i to dokonać ew. wymiany i smarowania
d. oczyścić połączenia stojana i szczotek wewnątrz silnika i delikatnie zabezpieczyć miejsca styku wazeliną techniczną
e. sprawdzić czy stojan nie jest skorodowany i "spuchnięty"
f. zabrać się za oczyszczenie i weryfikacje hamulca
g. hamulec ...
. ...
. ...
. ...
k. a na koniec rozebrać, oczyścić i posmarować planetarkę
gdybym się mylił to prosze pmie prostować
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
a mozna zamiast samru all purpose ktory ma tendecje do zostawania na sciankach zastosowac np.smar do przegobow z dwusiarczkiem molibdenu ktory ma lepsze wlasciwosci na silne obciazenia i jest zadszy przez co wszedzie sie dostaje ?
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
Po pierwsze nie jest to żadna kryptoreklama, nie wstawiam tam ulotek, linków itd, po drugie gdybyś bez złośliwości podszedł do tematu przeczytałbyś ze zrozumieniem pierwszy punkt, gdzie pisze, że dużym ułatwieniem jest całkowite zdjecie liny. 99 % wind jest zbudowana podobnie więc wskazywanie konkretnej śruby jest jak najbardziej logiczne. Po trzecie gdybyś dalej bez złośsliwości zauwazył jest to jeden z elementów większej całości, obok masz temat sprzęgła a przygotowane są dwa kolejne tematy - hamulca ( 4 rodzaje) oraz silniki. Dlaczego pierwszy temat to przekładnia? bo silnik bezobsługowo pracuje wiele lat a przekładnia jest jako pierwsza narażona na przeciążenie spowodowane brakiem smaru.
Mimo wszystko mam nadzieję, że innym ten poradnik się przyda i spojrzą na niego pod kątem praktyczności i docenią, że zamiast sprzedawać nowe staram się reanimować stare.
Mimo wszystko mam nadzieję, że innym ten poradnik się przyda i spojrzą na niego pod kątem praktyczności i docenią, że zamiast sprzedawać nowe staram się reanimować stare.
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
Jureq - w przeciwienstwie do rajdow tutaj mozna pisac otwartym tekstem, bez posadzania o hienowanie ...Jureq pisze:sorry Zibi ale obawiam się że jest to jedynie forma krytporeklamy która niczego nie wnosi poza ukazaniem fabrycznie nowej, kiepsko posmarowanej widny firmy "e..." od środka
Temat fajny. Dzieki Zibi i Jurek za rzeczowa dyskusje
Co do wyciagarki to warto wyczyscic tez ze syfu szczotkotrzymacze, szczegolnie w srodku, gdyz syf blokuje ruch szczotek i ... nawet fajnie posmarowana winda nie robi
Fajny paten widzialem do Warna Xp - mala pompka ktora robi non stop nadcisnienie w silniku:
- nie pozwala na dostanie se wody
- dodatkowo chlodzi (troche) silnik
-
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
to ja chetnie sie dowiem w tym temacieMaxLux pisze:
Fajny paten widzialem do Warna Xp - mala pompka ktora robi non stop nadcisnienie w silniku:
- nie pozwala na dostanie se wody
- dodatkowo chlodzi (troche) silnik
-
juz 3 ci raz wymieniali mi sinik na gwarancji w 9,5xp
2 razy sie "spalil" a raz stanal
wiem ze 9,5xp nie jest szczelna ale bez przesady
masz jakies fotki lub schemat tego patentu?
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
Widzialem gdzies na australijskich stronach - cos jak "waterproof kit" czy podobnie ale nie moge tego teraz namierzyc.
Ale patent dosc prosty - mala pompka powietrza (jak akwariowa) pompuje przez wezyk powietrze do silnika a przez to nie pozwala na wplyniecie wody i syfu przez zakamarki, dodatkowo powietrze troche chlodzi silnik.
Teraz juz nawet fabyczne takie Warny zaczynaja robic http://www.warn.com/truck/winches/12.0-endurance.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic sobie samemu (a potem ladnie na forum opisac )
A tu dla milosnikow obrazkow ladna naprawa Warna xd9000
http://www.wanderingtrail.com/Repairs_R ... winch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale patent dosc prosty - mala pompka powietrza (jak akwariowa) pompuje przez wezyk powietrze do silnika a przez to nie pozwala na wplyniecie wody i syfu przez zakamarki, dodatkowo powietrze troche chlodzi silnik.
Teraz juz nawet fabyczne takie Warny zaczynaja robic http://www.warn.com/truck/winches/12.0-endurance.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic sobie samemu (a potem ladnie na forum opisac )
A tu dla milosnikow obrazkow ladna naprawa Warna xd9000
http://www.wanderingtrail.com/Repairs_R ... winch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
No dobra. Jak mi się trafi jakaś zasyfiała wyciągarka to zrobię fotostory.
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
przywieźć moją?kylon pisze:No dobra. Jak mi się trafi jakaś zasyfiała wyciągarka to zrobię fotostory.
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
ja w swojej zmieniam olej (1litr atf)
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
Mnie się trafiła po ostatnim utopieniu postanowiłem zajrzeć do wnętrzności i to nie wyglądało jak na fotkach instruktażowych O ile silnik całkiem całkiemkylon pisze:No dobra. Jak mi się trafi jakaś zasyfiała wyciągarka to zrobię fotostory.
Re: PRAKTYCZNY PORADNIK JAK SMAROWAĆ WYCIĄGARKĘ
A przekładnia to ku.... szkoda gadać