Disc Brake conversion kit
Moderator: luk4s7
Disc Brake conversion kit
Czy jest jakas inna mozliwosc zalozenia tarcz do tylu 70-tki oprocz oczywiscie przeszczepu mostu z tarczami ?
Wojtek znalazl w US cos takiego, niestety tam 70-tki nie wystepuja tylko tundry i 4Runnery
http://www.sky-manufacturing.com/
Wojtek znalazl w US cos takiego, niestety tam 70-tki nie wystepuja tylko tundry i 4Runnery
http://www.sky-manufacturing.com/
Tarcze w tylnym moście to bardzo fajne rozwiązanie. Podobno mniej heavy duty ale mi przypadło do gustu. Zauważcie, że w większości aut wyprawowych typu HZJ8 oraz HZJ78 są z tyłu bębny. Nie wspomne o Unimogu czy ciężarówkach. Mając z tylu w J7 tarcze przede wszystkim nie trzeba po każdym rajdzie wymieniać szczęk hamulcowych. Zapasowe klocki na wyprawie też mniej miejsca zajmują niż szczęki. Łatwiej hamulce oczyścić i sprawdzić ich stan.
Jakie są różnice pomiędzy mostami z tarczami i bębnami:
- inna pochwa tylnego mostu
- inne łożyska (takie jak w J9)
- inne uszczelniacze
- inne półosie
- inne piasty
- inne tarcze kotwiczne
- tarcze hamulcowe (tzw. tarczobębny, hamulec ręczny wykorzystuje nadal małe szczęki hamulcowe. Podobne rozwiązanie jak w HDJ8 a takie same jak w J9)
- zaciski hamulcowe
- inne wachacze
- inna linka hamulca ręcznego
Jakie są różnice pomiędzy mostami z tarczami i bębnami:
- inna pochwa tylnego mostu
- inne łożyska (takie jak w J9)
- inne uszczelniacze
- inne półosie
- inne piasty
- inne tarcze kotwiczne
- tarcze hamulcowe (tzw. tarczobębny, hamulec ręczny wykorzystuje nadal małe szczęki hamulcowe. Podobne rozwiązanie jak w HDJ8 a takie same jak w J9)
- zaciski hamulcowe
- inne wachacze
- inna linka hamulca ręcznego
Damian, a może w drugą stronę? Wsadź z KZJta most na przód "tatulowej" 9tki przestanie Ci IFS przeszkadzać, a i lans jaki będzie
a bardziej serio to zdaje się, że jednak tylny most w J9 do słabych nie należy, znaczy nie słyszałem jeszcze o zbyt wielu zmielonych czy się nada to może guru wie, ale czy z "ekonomicznego" punktu widzenia ma to sens? chyba nie...
a bardziej serio to zdaje się, że jednak tylny most w J9 do słabych nie należy, znaczy nie słyszałem jeszcze o zbyt wielu zmielonych czy się nada to może guru wie, ale czy z "ekonomicznego" punktu widzenia ma to sens? chyba nie...
wolę swoje stare śmietniki, są ładniejsze i z dusząBlack pisze:Damian, a może w drugą stronę? Wsadź z KZJta most na przód "tatulowej" 9tki przestanie Ci IFS przeszkadzać, a i lans jaki będzie
Znaczy może ten most od J9 z blokadą to nie jest taki głupi pomysł? Pytałem na rajdach w tym samym temacie, ale po jego zadaniu Kylon zamilkł...
śmignął mi ostatnio przed nosem kompletny most z J9 z blokadą za 2000zł
po odsprzedaży sprawnego mostu z KZJ zaczyna to mieć ręce i nogi
problemem jest inaczej poprowadzone zawieszenie w obu autach, J7 ma dwa wahacze wleczone, J9 ma cztery
Wydaje się jednak teoretycznie, że mocowania na moście można zmienić.
Blokady i tarcze sÄ… warte kombinacji...
po odsprzedaży sprawnego mostu z KZJ zaczyna to mieć ręce i nogi
problemem jest inaczej poprowadzone zawieszenie w obu autach, J7 ma dwa wahacze wleczone, J9 ma cztery
Wydaje się jednak teoretycznie, że mocowania na moście można zmienić.
Blokady i tarcze sÄ… warte kombinacji...
Mosty takie same tylko tak jak wspomnieli koledzy mocowania inne. Moim zdaniem odcinanie mocowań i spawanie innych to już spora praca do wykonania i w cale nie prosta. To oznacza koszta nie małe. No chyba, że Pan Kazio. Trzeba zachować pełną geometrię mostu no i oczywiście rozmontować cały most na częsci pierwsze. Taniej chyba wyjdzie poszukać jednak mostu z tarczami. Mi się udało już trzy razy tak zrobić bez większego wysiłku.
No to Krzys wysil sie 4-ty raz i zakup mi w ciemno taki moscik
a dla wytrwalych wygrzebalem to:
http://www.4x4wire.com/toyota/reviews/rear_discs/
http://www.birfield.com/%7Emorgan//tech/rdb/
a tu nawet gotowe w sklepie
http://www.allprooffroad.com/index.php? ... view&id=33
tylko co z recznym ??
a dla wytrwalych wygrzebalem to:
http://www.4x4wire.com/toyota/reviews/rear_discs/
http://www.birfield.com/%7Emorgan//tech/rdb/
a tu nawet gotowe w sklepie
http://www.allprooffroad.com/index.php? ... view&id=33
tylko co z recznym ??
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 21:11 przez MaxLux, łącznie zmieniany 1 raz.
O. No i sam znalazłeś to o czym pisałem w sprawie ręcznego.
http://www.allprooffroad.com/images/sto ... 40x480.jpg
http://www.allprooffroad.com/images/sto ... 40x480.jpg
a ja jeszcze wrócę do tamtego mostu z J9 blokada 100% to też spora wartość dodana, mamy dwie wspaniałe pieczenie przy jednym ogniu
czy to prawda, że most z J9 jest o 3cm szerszy od tego z J7? bo coś mi tak wychodzi...
eliminowało by to drobną wadę J7, czyli tylny most węższy od przedniego
czy to prawda, że most z J9 jest o 3cm szerszy od tego z J7? bo coś mi tak wychodzi...
eliminowało by to drobną wadę J7, czyli tylny most węższy od przedniego