Dane techniczne
Moderator: luk4s7
Dane techniczne
Tu będziemy wpisywać znane nam dane techniczne. Wymiary, płyny, ilości długości, masy itp. Jeśli ktoś coś ma to dawajcie proszę. Jesli podajecie informacje piszcie model samochodu oraz rocznik. Ten temat wyjątkowo będę się starał porządkować dla czytelności. Czyli jeśli coś pociacham nie obrażajcie się
Toyota Land Cruiser LJ95 diesel (3.0 D-4D, 1KD-FTV, KDJ95)
============================================
Ogólne:
---------------
Zawieszenie (przód/tył): niezależne (sprężyny ze stabilizatorem) / sztywny most z blokadą mechanizmu różnicowego (sprężyny ze stabilizatorem)
Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane
Minimalna średnica zawracania: 5,7 (m)
Pojemność zbiornika paliwa: 90 (l)
Opony: 265/70R16 (felgi 16x7")
Silnik:
-------------------
Oznaczenie: 1KD-FTV
Rzędowy, 4 cylindry (IL4)
Turbo doładowany - zmienna geometria łopatek (VGT/VNT)
Rozrząd DOHC, 16 zaworów (Twin Cam), pasek
Wtrysk bezpośredni - Common Rail
Pojemność: 3.0l (2982cm^3)
Moc: 122kW (163KM) przy 3400 obr./min
Max. moment obrotowy: 343Nm przy 1400 obr./min (skrzynia automatyczna oraz manualna)
Stopień sprężania: 18.4:1
Wymiary i waga
-----------------------
Długość całkowita: 4755 (mm)
Szerokość całkowita: 1820 (mm)
Wysokość całkowita: 1875 (mm)
Rozstaw osi: 2675 (mm)
Rozstaw kół przednich: 1505 (mm)
Rozstaw kół tylnych: 1510 (mm)
Prześwit: 230 (mm)
Głębokość brodzenia: 700 (mm)
Nawis przedni: 855 (mm)
Nawis tylni: 1070 (mm)
Kąt najazdu: 32 (stopnie)
Kąt zejścia: 26 (stopnie)
Kąt rampowy: 20 (stopnie)
Max. kąt przechyłu bocznego: 42 (stopnie)
Całkowity dopuszczalny ciężar: 2750 (kg)
Dopuszczalny nacisk na osie (przód/tył): 1250 / 1700 (kg)
Dopuszczalny nacisk na hak: 130 (kg)
Skrzynia biegów (R151F):
--------------------
Typ: 5-biegowa manualna
Przełożenia:
1-szy: 4.314
2-gi: 2.330
3-ci: 1.436
4-ty: 1.000
5-ty: 0.838
R: 4.220
Oleje (tekst zapożyczony):
----------------------------------------
- Silnik 1KZ-TE: olej klasy API CF-4 - dopuszczalny CF, CE lub CD - 7,0 l. z wymianą filtra i 6,4 l. bez wymiany filtra oleju (np. Mobil SuperS 10W40)
- Silnik 1KD-FTV: 7,4 l z wymianą filtra i 6,7 l bez wymiany filtra oleju
- Reduktor: Mobil SHC 75W90 syntetyk (ok 1,7l wchodzi pod korek)
- Most przedni: Mobil HD-A 85W90 (mineralny GL-5) (ok 1,2l)
- Most tylny z blokadą: np. Mobil HD-A 85W90 (ok 2,7l)
- Mech. skrzynia biegów - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (2,2 l) (np. Mobil SHC 75W90 Syntetyk)
- Automatyczna skrzynia biegów - olej Dexron III lub II w ilości 2,0 l.
- Skrzynia rozdzielcza - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (1,2 l.)
- Mechanizm różnicowy przedni - olej do przekładni hipoidalnych API GL-5 (1,1 l) <-18stC - SAE 80W lub 80W90, >-18stC – SAE 90
- Mechanizm różnicowy tylny – to samo co w przednim - ilości:
2,3 l.- wersja 3-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 3-drzw. z blokadą mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 5-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,9 l.- wersja 5-drzw. z blokadą mech. różnicowego
- Wały napędowe i łożyska kół – smar litowy NLGI No.2
Oleje do innych modeli na stronie:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp
Gdyby co to proszę o sprostowanie.
============================================
Ogólne:
---------------
Zawieszenie (przód/tył): niezależne (sprężyny ze stabilizatorem) / sztywny most z blokadą mechanizmu różnicowego (sprężyny ze stabilizatorem)
Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane
Minimalna średnica zawracania: 5,7 (m)
Pojemność zbiornika paliwa: 90 (l)
Opony: 265/70R16 (felgi 16x7")
Silnik:
-------------------
Oznaczenie: 1KD-FTV
Rzędowy, 4 cylindry (IL4)
Turbo doładowany - zmienna geometria łopatek (VGT/VNT)
Rozrząd DOHC, 16 zaworów (Twin Cam), pasek
Wtrysk bezpośredni - Common Rail
Pojemność: 3.0l (2982cm^3)
Moc: 122kW (163KM) przy 3400 obr./min
Max. moment obrotowy: 343Nm przy 1400 obr./min (skrzynia automatyczna oraz manualna)
Stopień sprężania: 18.4:1
Wymiary i waga
-----------------------
Długość całkowita: 4755 (mm)
Szerokość całkowita: 1820 (mm)
Wysokość całkowita: 1875 (mm)
Rozstaw osi: 2675 (mm)
Rozstaw kół przednich: 1505 (mm)
Rozstaw kół tylnych: 1510 (mm)
Prześwit: 230 (mm)
Głębokość brodzenia: 700 (mm)
Nawis przedni: 855 (mm)
Nawis tylni: 1070 (mm)
Kąt najazdu: 32 (stopnie)
Kąt zejścia: 26 (stopnie)
Kąt rampowy: 20 (stopnie)
Max. kąt przechyłu bocznego: 42 (stopnie)
Całkowity dopuszczalny ciężar: 2750 (kg)
Dopuszczalny nacisk na osie (przód/tył): 1250 / 1700 (kg)
Dopuszczalny nacisk na hak: 130 (kg)
Skrzynia biegów (R151F):
--------------------
Typ: 5-biegowa manualna
Przełożenia:
1-szy: 4.314
2-gi: 2.330
3-ci: 1.436
4-ty: 1.000
5-ty: 0.838
R: 4.220
Oleje (tekst zapożyczony):
----------------------------------------
- Silnik 1KZ-TE: olej klasy API CF-4 - dopuszczalny CF, CE lub CD - 7,0 l. z wymianą filtra i 6,4 l. bez wymiany filtra oleju (np. Mobil SuperS 10W40)
- Silnik 1KD-FTV: 7,4 l z wymianą filtra i 6,7 l bez wymiany filtra oleju
- Reduktor: Mobil SHC 75W90 syntetyk (ok 1,7l wchodzi pod korek)
- Most przedni: Mobil HD-A 85W90 (mineralny GL-5) (ok 1,2l)
- Most tylny z blokadą: np. Mobil HD-A 85W90 (ok 2,7l)
- Mech. skrzynia biegów - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (2,2 l) (np. Mobil SHC 75W90 Syntetyk)
- Automatyczna skrzynia biegów - olej Dexron III lub II w ilości 2,0 l.
- Skrzynia rozdzielcza - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (1,2 l.)
- Mechanizm różnicowy przedni - olej do przekładni hipoidalnych API GL-5 (1,1 l) <-18stC - SAE 80W lub 80W90, >-18stC – SAE 90
- Mechanizm różnicowy tylny – to samo co w przednim - ilości:
2,3 l.- wersja 3-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 3-drzw. z blokadą mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 5-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,9 l.- wersja 5-drzw. z blokadą mech. różnicowego
- Wały napędowe i łożyska kół – smar litowy NLGI No.2
Oleje do innych modeli na stronie:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp
Gdyby co to proszę o sprostowanie.
Re: Dane techniczne
czy ktos wazył J 90 tak normalnie na wadze bo ja doznałem szoku albo u nas jaja na złomie odchodzą
Re: Dane techniczne
A ile Ci wyszło?
Re: Dane techniczne
no kur...2150 ome +40mm koła mt 265/75r16 na bed.lock. zabudowa bagaznika bagaznik dachowy ,przedni zderzak metal superwinch 9,0 lina syntetyczna a i osłony podwoziapablo200 pisze:A ile Ci wyszło?
Re: Dane techniczne
no i co w tym złego?
Re: Dane techniczne
To dobrze Ci wyszło, jak na krótką z tym szpejem.
Re: Dane techniczne
no niby nic ale ile wazy goły landek
Re: Dane techniczne
e to spoko ja mam napisane w tłumaczeniu z hiszpanskiego 1750 kg i tak sie zastanawiałem ile wpakowałem w auto 400 kg sprawdze jeszcze /dmc/ moze tez bzdury jedynym plusem jest zapiecie wiek.wagowo przyczepy bez koniecznosci posiadania uprawnienPyrka pisze:Waga: 1970 kg http://www.carsplusplus.com/specs1999/t ... ser_90.php
Re: Dane techniczne
Waga zalezy też od rodzaju skrzyni, silnika i wyposażenia. Moja długa D4D z manualem, waży 1850 kg.
Re: Dane techniczne
@Kames, Aż zerknąłem do dowodu -masa własna 1830kg. J95 z 1KZTE.
Pawel
Pawel
Re: Dane techniczne
napewno 95 jest nieco ciezsza od 90 ej niewazne mam 2150 i dobrze mi z tym
Re: Dane techniczne
moja 99rok -1790 kg
Re: Dane techniczne
coraz lepiej