jedynka czy reduktor?
Moderator: luk4s7
Re: jedynka czy reduktor?
Auto ma stały napęd 4x4 i proszę mi tu nie imputować braku pojęcia o jeździe pytanie dotyczyło obsługi urządzenia i procedur przy zmianie napędów, a nie jazdy jako takiej. Meris już mi wyjaśnił jak bezpiecznie włączyć reduktor, thanx!
Re: jedynka czy reduktor?
koledze chodzi o momenta kiedy potrzeba włączyc reduktor
prosto mówiąc sam sprawdz ,na zasadzie kiedy autko sie meczy- wjedz sobie na jakąs łączke z błotkiem i gorką i poprobuj jak sam do tego dojdziesz to najlepsz nauka
pamietam uaza jak sie człowiek motał nie dwie a trzy wajchy i potrzeba było siły by cus włączyc
prosto mówiąc sam sprawdz ,na zasadzie kiedy autko sie meczy- wjedz sobie na jakąs łączke z błotkiem i gorką i poprobuj jak sam do tego dojdziesz to najlepsz nauka
pamietam uaza jak sie człowiek motał nie dwie a trzy wajchy i potrzeba było siły by cus włączyc
Re: jedynka czy reduktor?
Ano po dziurach auto idzie, bez padaki, praktycznie tylko na pierwszym biegu. Dlatemu pytałem jak z tym reduktorem postępować bez konieczności zatrzymywania auta za każdym razem kiedy robi się na tyle nie równo że trzeba zwolnić poniżej 20km.
Re: jedynka czy reduktor?
najlepiej na reduktorku nie trza wajchą telo mieszac dwa i jadymy
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: jedynka czy reduktor?
Trzeszczący Kij pisze:Ano po dziurach auto idzie, bez padaki, praktycznie tylko na pierwszym biegu. Dlatemu pytałem jak z tym reduktorem postępować bez konieczności zatrzymywania auta za każdym razem kiedy robi się na tyle nie równo że trzeba zwolnić poniżej 20km.
w takim wypadku to poprostu wrzuć jedynke i tyle
Re: jedynka czy reduktor?
Ta, z tym że tu auto uparcie nie daje się okiełznać. Jedyne mogę wbić dopiero jak zwolnię prawie do zera - na wyższej prędkości jakaś blokada trzyma czy inne diabelstwo (?) i bieg nie wchodzi albo trzeba dużej złości żeby wszedł.
Re: jedynka czy reduktor?
moze skode yeti kup albo rav4, sa promocje swiateczne.
Re: jedynka czy reduktor?
nieładnie sie napier.... z tą jedynką to tak juz jest ,a swoją droga jak wjedziesz w teren to zapodaj reduktor lzejsza jazda .nic negatywnego nie mozna zrobic same udogodnieniaczobi pisze:moze skode yeti kup albo rav4, sa promocje swiateczne.
Re: jedynka czy reduktor?
w nowym aucie nie znalazł bym naklejki ze snoopym pod wykładzinączobi pisze:moze skode yeti kup albo rav4, sa promocje swiateczne.
Re: jedynka czy reduktor?
jako ze na reduktorze zalacza sie miedzyosiowka ,lepiej z niego korzystac na miekim gruncie typu bloto piasek ,twardy grunt zwlaszcza przy skreconych kolach moze powodowac duzo szybsze zuzycie ukladu przeniesienia napedu a mowiac dosadnie ,nie jezdzic po twardym (przyczepnym) na reduktorze machajac kierownica
,aha znalazlem u siebie za oslana sloneczna instrukcje uzywania napedow i zalaczanie reduktora powinno sie zapinac ponizej 8km/h (musze sie upewnic bo juz dokladnie nie pamietam )
,aha znalazlem u siebie za oslana sloneczna instrukcje uzywania napedow i zalaczanie reduktora powinno sie zapinac ponizej 8km/h (musze sie upewnic bo juz dokladnie nie pamietam )
Re: jedynka czy reduktor?
Dokładnie, też mam w kilku wersjach językowych.Wczoraj się zdarzyło do domu przez poligon wracać i temat przećwiczony - wsio działa jak złoto
Re: jedynka czy reduktor?
no mówiłem nie ma jak samemu sprawdzicTrzeszczący Kij pisze:Dokładnie, też mam w kilku wersjach językowych.Wczoraj się zdarzyło do domu przez poligon wracać i temat przećwiczony - wsio działa jak złoto
Re: jedynka czy reduktor?
Trzeba sobie popatrzeć na przełożenia, zwykle 3 na reduktorze jest trochę szybsza od 1 bez reduktora. Przepinanie z H na L robić na postoju a nie kombinować bo coś tam napisali na daszku, z tego co widzę te < 8km/h działa tylko z L na H, w druga stronę zgrzyta i trzeba zwolnic do zera, ewentualnie zblokować koła w locie
Na kłopoty z oporną redukcją na jedynkę jest podwójne wysprzęglenie z międzygazem, taki old-school ale zawsze działa
Na kłopoty z oporną redukcją na jedynkę jest podwójne wysprzęglenie z międzygazem, taki old-school ale zawsze działa
Re: jedynka czy reduktor?
Jeśli chodzi o przekładanie z 2 -> 1 to często sam międzygaz wystarczy. To bardzo dobra i znana technika, polecam. Zresztą w przypadku wyższych biegów też powinno się stosować. Mniej zużywamy napęd, a i hamowanie jest skuteczniejsze.