Cześć! Mam identyczny problem jak opisywał tu kiedyś użytkownik, który niestety olał wątek i nie podał rozwiązania :/ Problem dotyczy silnika 4.0vvti rok 2002, przebieg 370kkm. Wymieniona pompa wody, termostat, wiskoza. Niby teraz (po wymianie wiskozy)trzyma temp ale wywala płyn z układu chłodzenia dokładnie jak w sytuacji opisanej wyżej. Trasa-autostrada 160km/h potem zwalniam i zapowietrza się układ chłodzenia i po chwili wywala płyn:/// a jak wywali dostatecznieduzo to sie grzeje :// Proszę koledzy pomóżcie bo już szału dostaje :/// auto ma gaz, założony przez poprzednika. Reduktor owszem jest powyżej zbiorniczka wyrównawczego (co podobno może powodować zapowietrzanie) ale polecony gazownik wręcz mnie opieprzył, że co ja wymyślam, że to nie ma na to wpływu. Dodał natomiast, że może mikser być zepsuty i pakować gaz do układu :/ mechanik od Toyoty z Toycar'u w Lublinie, który zmienił mi tam wiskozę, uważa, że to może być związane z gazem albo już właśnie uszczelka pod głowicą ://
Czy komuś udało się rozwiązać ten problem i jest pewien co było przyczyną??
Dodam też, że problem występuje i na fazie i na benzynie. Zaraz ude całkiem gaz odłączyć, poodpinac rurki nawet, dolac borygo bo wczoraj wywalił po powrocie i zrobię jeszcze jeden test. Żeby sprawdzić czy jak gaz całkiem odłączony to też wywali płyn. Jeśli tak to gdzie szukać dalej bo jeśli nie wywali to chyba jasne, że gaz coś odwala?
Serio, pomóżcie proszę bo zwaruiuje. Auto kupione na wyprawę stoi juz miesiąc a mi czas uciekł i marzenia :// (
Lc120 v6 4.0 vvti Grzeje się na wolnych obrotach i wywala płyn
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 cze 2023, 10:39
Re: Lc120 v6 4.0 vvti Grzeje się na wolnych obrotach i wywala płyn
Miałem ten sam problem, co prawda nie to auto, ale objawy identyczne.
Można było normalnie jeździć, a tylko noga z gazu przy większej prędkości i płyn na zewnątrz.
Prawdopodobnie jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą, która powoduje przedmuchy do układu chłodzenia.
Sprawdź czy gumowe węże nie robią się twarde przed wystrzałem i czy nie śmierdzi spalinami po.
Można było normalnie jeździć, a tylko noga z gazu przy większej prędkości i płyn na zewnątrz.
Prawdopodobnie jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą, która powoduje przedmuchy do układu chłodzenia.
Sprawdź czy gumowe węże nie robią się twarde przed wystrzałem i czy nie śmierdzi spalinami po.
Re: Lc120 v6 4.0 vvti Grzeje się na wolnych obrotach i wywala płyn
hej
poprawcie mnie ale podstaowy test do weryfikacji problemów z uszczelką pod głowicą nie jest trudny. Kupujesz set z płynem, który zabarwia się w zależności od tego, czy w układzie chłodzenia jest co2.
paweł
poprawcie mnie ale podstaowy test do weryfikacji problemów z uszczelką pod głowicą nie jest trudny. Kupujesz set z płynem, który zabarwia się w zależności od tego, czy w układzie chłodzenia jest co2.
paweł
Re: Lc120 v6 4.0 vvti Grzeje się na wolnych obrotach i wywala płyn
Kompresor zamiast świecy i patrzysz co się dzieje.
Re: Lc120 v6 4.0 vvti Grzeje się na wolnych obrotach i wywala płyn
ok, to może jeszcze zrób obejście parownika gazowego i wówczas przynajmniej będziesz wiedział, czy LPG nie robi problemu.
Patentu z kompresorem nie znałem, domyślam się że warto wówczas korek od chłodnicy odkręcić, co by sam dziury w masce nie zrobił.
paweł
Patentu z kompresorem nie znałem, domyślam się że warto wówczas korek od chłodnicy odkręcić, co by sam dziury w masce nie zrobił.
paweł
Re: Lc120 v6 4.0 vvti Grzeje się na wolnych obrotach i wywala płyn
Czy masz w swoim modelu katalizator?
Jeśli tak, sprawdź jego drożność, ewentualnie czy masz błedy sondy lambda?
Jeśli tak, sprawdź jego drożność, ewentualnie czy masz błedy sondy lambda?