Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
Moderator: luk4s7
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
Opony dają radę
https://zapodaj.net/355e707fee564.jpg.html
https://zapodaj.net/355e707fee564.jpg.html
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
To i ja pokaże
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LIO-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
a moja TLCJ95 przygotowana do pracy jaką ja jej zaplanowałem wygląda tak
- Załączniki
-
- IMG_2084.jpeg (71,85 KiB) Przejrzano 10476 razy
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
No to i moje fury przy pracy
Niedawna przeszłość
Teraźniejszość
Niedawna przeszłość
Teraźniejszość
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
też pracowałem
w myjni byłem
w myjni byłem
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
Widzę że zalecenie dokładnego umycia podwozia po zimie aby pozbyć się soli, potraktowałeś bardzo poważnie
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
To i moja w ruchu
- Załączniki
-
- IMG_2756_small.jpg (58,46 KiB) Przejrzano 10263 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
Żaby jednak chyba nie "zalajkują" ...
A tak poważniej - od strony mechanika
Jazda w takich ... kałużach... niesie konsekwencje. W sumie - raczej nie dla żab Jak auto nie ma poprawnie zrobionego (i drożnego) odpowietrzenia - to po takiej "switfoci" melduje się na wymianę olejów. W opcji olania - po czasie - melduje się na wymianę łożysk, a często i przekładni ...
Stara - i ciągle aktualna - sentencja głosi: auto terenowe służy do skutecznego OMIJANIA przeszkód ...
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
Ja tylko dodam, że jak auto jest stare z luzami i zaniedbane .
Nowym to nie grozi zatem nie siejmy defetyzmu.
Nowym to nie grozi zatem nie siejmy defetyzmu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
A "NOWE" to jak długo są "nowe"?
Pisałem o generalnym - ogólnym podejściu. Jak kto wierzy - że deklarowana w folderach reklamowych głębokość brodzenia to jest wartość "podlegająca gwarancji" - to się ciężko myli A w leciwszym modelu - to - tak generalnie - podlega pod definicję "samobójstwa" ...
Po prostu - nie ma zmiłuj. Jak się zatopi napędy powyżej odpowietrzników (a fabrycznie nie sa specjalnie wysoko) - to mosty/skrzynia/reduktor) zassą wodę.
Pół biedy, jak user ma tego świadomość - i sprawdzi/wymieni oleje po akcji.
Ale - nie zawsze tak bywa. Rzekłbym - że taki scenariusz - to znaczna mniejszość ...
Pisałem o generalnym - ogólnym podejściu. Jak kto wierzy - że deklarowana w folderach reklamowych głębokość brodzenia to jest wartość "podlegająca gwarancji" - to się ciężko myli A w leciwszym modelu - to - tak generalnie - podlega pod definicję "samobójstwa" ...
Po prostu - nie ma zmiłuj. Jak się zatopi napędy powyżej odpowietrzników (a fabrycznie nie sa specjalnie wysoko) - to mosty/skrzynia/reduktor) zassą wodę.
Pół biedy, jak user ma tego świadomość - i sprawdzi/wymieni oleje po akcji.
Ale - nie zawsze tak bywa. Rzekłbym - że taki scenariusz - to znaczna mniejszość ...
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
Przejedź się kiedyś autem zrobionym a nie śmietnikiem. Polecam. Nigdy moja siedemdziesiątka nie zassała wody do mostów ani skrzyni ale była dobrze zrobiona (rocznik 1993). Nie miała wyprowadzonych odpowietrzeń. Przez wiele lat miała sporo brodzenia. A Klientom je wymieniamy jak są zardzewiałe. Zawsze kilka jest na stanie. Hil kilka brodów przejechał i też nic. Może to jednak zależy od stanu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
Zależy od kilku czynników - np. od stopnia rozgrzania napędu przed wodowaniem. Albo częstości takich kąpieli błotnych - radykalnie sie skraca wtedy czas życia uszczelniaczy. Różnicę też robi, czy woda jest czysta (przejazd przez rzekę na przykład), czy mowa o rozbełtanej mieszance błota i piachu, na trasie rajdowej.
Dawniej, w 4R mk2 na przykład, fabryka umieszczała taka mini instrukcję obsługową napędu w daszku słonecznym. Była tam rozpiska punktów smarowania krzyżaków - i interwał takiej czynności. Z pamięci - przy "cywilnym" używaniu w warunkach suchych - zaglądać nie rzadziej niż co 6 miesięcy. W warunkach brodzenia natomiast (literalnie - "floody conditions") - smarować ... codziennie
Dawniej, w 4R mk2 na przykład, fabryka umieszczała taka mini instrukcję obsługową napędu w daszku słonecznym. Była tam rozpiska punktów smarowania krzyżaków - i interwał takiej czynności. Z pamięci - przy "cywilnym" używaniu w warunkach suchych - zaglądać nie rzadziej niż co 6 miesięcy. W warunkach brodzenia natomiast (literalnie - "floody conditions") - smarować ... codziennie
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
ale odpowietrzenia są różne i na różnych wysokościach
w lj78 mam oryginalnie wyciągnięte grzybki na wysokość ramy
w lj70 były przy mostach (te mogly ssać wode chętnie)
w lj78 mam oryginalnie wyciągnięte grzybki na wysokość ramy
w lj70 były przy mostach (te mogly ssać wode chętnie)
- dmuchawiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 22 gru 2008, 20:27
- Auto: 93 Hilux Surf KZ-TE
- Kontakt:
Re: Nasze Toyoty w pracy - uwaga zdjęcia tylko naszych aut
dawniej... ja taka osłonę ciągle mam
- Załączniki
-
- greasing 4RUNNER table (2).jpg (49,54 KiB) Przejrzano 9212 razy