VSC - Jak działa
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23
VSC - Jak działa
Cześć
Mam TLC 100 z 2006 roku bez blokady tylnego dyfra.
Chciałbym zapytać o zasadę działania systemu VSC.
Jak włączę blokadę centralnego mechanizmu różnicowego to zapala się pomarańczowa lampka VSC OFF. Jednak jak się jedzie w terenie i samochód traci trakcje zaczyna się wyświetlać pomarańczowa lampka VSC TRC oraz zielona lampka ACTIVE TRC i zostaje ograniczona moc.
Na włączonym reduktorze 4L sytuacja jest taka sama.
Pytanie : Czy włączenie blokady centralnej razem z reduktorem nie powinno wyłączyć całkowicie systemu tak aby obie pomarańczowe lamki się świeciły VSC OFF i VSC TRC?
Z góry dziękuję za pomoc
Mam TLC 100 z 2006 roku bez blokady tylnego dyfra.
Chciałbym zapytać o zasadę działania systemu VSC.
Jak włączę blokadę centralnego mechanizmu różnicowego to zapala się pomarańczowa lampka VSC OFF. Jednak jak się jedzie w terenie i samochód traci trakcje zaczyna się wyświetlać pomarańczowa lampka VSC TRC oraz zielona lampka ACTIVE TRC i zostaje ograniczona moc.
Na włączonym reduktorze 4L sytuacja jest taka sama.
Pytanie : Czy włączenie blokady centralnej razem z reduktorem nie powinno wyłączyć całkowicie systemu tak aby obie pomarańczowe lamki się świeciły VSC OFF i VSC TRC?
Z góry dziękuję za pomoc
Re: VSC - Jak działa
Czy oprócz VSC OFF zapala Ci się też kontrolka włączonej blokady? Włączenie centralnej blokady automatycznie wyłącza kontrolę trakcji i to niezależnie od trybu reduktora.
Przy wyłączonej blokadzie i działającej kontroli trakcji powinna mrugać zielona ACTIVE TRC i nic więcej. Pomarańczowa VSC TRC zdaje się sygnalizuje awarię systemu...
Przy wyłączonej blokadzie i działającej kontroli trakcji powinna mrugać zielona ACTIVE TRC i nic więcej. Pomarańczowa VSC TRC zdaje się sygnalizuje awarię systemu...
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23
Re: VSC - Jak działa
Jak włączę blokadę centralną wówczas zapala się jej kontrolka i kontrolka VSC OFF.
Jak jadę np przez dużą kałużę, koła tracą przyczepność, zaczyna mrugać kontrolka VSX TRC pomarańczowa oraz zielona ACTIVE TRC.
Czy da się wyłączyć całkowicie wszystkie systemy trakcji?
Jak jadę np przez dużą kałużę, koła tracą przyczepność, zaczyna mrugać kontrolka VSX TRC pomarańczowa oraz zielona ACTIVE TRC.
Czy da się wyłączyć całkowicie wszystkie systemy trakcji?
Re: VSC - Jak działa
Włączenie centralnej blokady automatycznie wyłącza kontrolę trakcji - dlatego oprócz kontrolki blokady zapala się też VSC OFF. Przy wyłączonej blokadzie mrugać powinna tylko zielona ACTIVE TRC. Jeśli zapala Ci się pomarańczowa VSC TRC to coś jest nie tak.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23
Re: VSC - Jak działa
Zielona lampka ACTIVE TRC mruga, a dodatkowo mruga VSC TRC i podczas utraty trakcji ogranicza moc.
Przykład - Podjazd pod zaśnieżoną górkę, idzie pełną mocą a jak czuje uślizg koła to zaczyna ograniczać moc.
Czy jest ktoś kto ma wiedzę na ten temat i mógłby to zdiagnozować ?
Przykład - Podjazd pod zaśnieżoną górkę, idzie pełną mocą a jak czuje uślizg koła to zaczyna ograniczać moc.
Czy jest ktoś kto ma wiedzę na ten temat i mógłby to zdiagnozować ?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23
Re: VSC - Jak działa
jest jeszcze jedna kwestia. Jeśli będę chciał założyć blokadę tylnego dyfra to wyłączenie VSC TRC będzie koniecznością. W przeciwnym razie, przy włączeniu blokady i przychamowaniu jednego koła cały tył będzie hamował.
Re: VSC - Jak działa
Ja też dzisiaj zacząłem się zastanawiać jak to jest. W GX470 jak zablkouje centralny dyferencjał świeci się VSC OFF i Trac OFF, do tego kontrolka CDL. W LC100 cały czas dochodzę co nie działa. Naciskając blokadę dyfenecjału, nie pojawia się żadna kontrolka (wiem, że coś nie działa), natomiast dyferencjał się blokuje (słychać przekaźnik i blkoadę). dzisiaj byłem zakoczony, podjeżdzając pod mocną górkę w błocie, zaczęła działać mi kontrola trakcji na zblokowanym dyfernecjale - może de fecto nie jest zablokowany?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: VSC - Jak działa
VSC i TRC to osobne systemy.
Re: VSC - Jak działa
Nie wiem jak jest w LC100 ale czy sygnał informujący o blokadzie dyferencjału nie jest też używany do sterowania VSC. Jak stomatolog poda znieczulenie to tez nie czujesz bólu - jak VSC ma się wyłączyć jak nie widzi sygnału włączenia blokady?
Może jednak trzeba sprawdzić co nie działa bo to może być cos więcej niż tylko spalona kontrolka.
Może jednak trzeba sprawdzić co nie działa bo to może być cos więcej niż tylko spalona kontrolka.
Re: VSC - Jak działa
Przetestowałem ostatnio w śniegu. Po zablokowaniu międzyosiówki wyłączone zostaje jednak tylko i wyłącznie VSC. TRC jest ciągle aktywne. Jakoś nie zwróciłem na to wcześniej uwagi...
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23
Re: VSC - Jak działa
Podobno wyjęcie bezpieczników ABSu powoduje wyłączenie kontroli trakcji. Więc teoretycznie można dać guziczek w środku.
Minusem rozwiązania jest to że trzeba włączyć ponownie auto jak chce się przywrócić ABS i TRC
Minusem rozwiązania jest to że trzeba włączyć ponownie auto jak chce się przywrócić ABS i TRC
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 lis 2020, 14:23
Re: VSC - Jak działa
Sprawdzone. Wystarczy wyjąć jeden z bezpieczników ABSu 50A i wszystkie systemy kontroli są wyłączone - ABS, VSC TRC. Idzie pełną mocą.
Świecą się dodatkowo konsolka ABSu i Kontrolka hamulców.
Świecą się dodatkowo konsolka ABSu i Kontrolka hamulców.