zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Moderator: luk4s7
zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Witam wszystkich raz jeszcze. Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na pytania dot. czekających mnie reperacji.
Płynie do mnie FJ -tka z USA rocznik 2007 ze zgiętą obudową tylnego mostu. Czy ktoś z szanownych forumowiczów ogarniających takie tematy zechce mi podpowiedzieć:
- z jakiego modelu Toyoty pasuje i gdzie szukać całego mostu w sensownej cenie?
- z jakiego bardziej popularnego modelu będzie pasowała obudowa tylnego mostu żeby przełożyć graty, ew. co będzie a co nie będzie pasowało?
Chciałbym nie zmieniać przełożenia i zachować fabryczną blokadę.
Płynie do mnie FJ -tka z USA rocznik 2007 ze zgiętą obudową tylnego mostu. Czy ktoś z szanownych forumowiczów ogarniających takie tematy zechce mi podpowiedzieć:
- z jakiego modelu Toyoty pasuje i gdzie szukać całego mostu w sensownej cenie?
- z jakiego bardziej popularnego modelu będzie pasowała obudowa tylnego mostu żeby przełożyć graty, ew. co będzie a co nie będzie pasowało?
Chciałbym nie zmieniać przełożenia i zachować fabryczną blokadę.
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Musisz najpierw zobaczyć czy masz system wspomagania trakcji czy nie. Zakładam że auto jest czteronapędowe choć znam człowieka, który kupił tanio FJ-otkę i nastąpiło rozwiązanie zagadki taniości gdy okazało się iż to jest wersja z napędem tylko na tył. Może Rokfor pamięta czy szerokość mostu jest ta sama co J12. Wahacze przednie nie pasują ze względu na długość zatem i most może być szerszy. Jeśli nie jest szerszy to pasuje Ci od J12 ale tylko z blokadą i ABS. Jeśli jest szerszy to tylko FJ.
Nie wiem co to jest w normalnej cenie bo ten tekst akurat mnie drażni ale internet jest ogromną kopalnią wiedzy w poszukiwaniu części. Na szroty z FJ-otkami bym nie liczył
Nie wiem co to jest w normalnej cenie bo ten tekst akurat mnie drażni ale internet jest ogromną kopalnią wiedzy w poszukiwaniu części. Na szroty z FJ-otkami bym nie liczył
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Dziękuję za odpowiedź.
FJ jest z napędem 4x4, z automatyczną skrzynią i z fabryczną blokadą tylnego mostu - tak wynika z VINu i ze zdjęć. Czy jakieś konkretne internetowe źródło części poza popularnymi portalami (allegro, OLX, otomoto) może ktoś polecić? Może jest na forum ktoś, kto specjalizuje się w FJ i mógłby coś więcej podpowiedzieć/poradzić?
FJ jest z napędem 4x4, z automatyczną skrzynią i z fabryczną blokadą tylnego mostu - tak wynika z VINu i ze zdjęć. Czy jakieś konkretne internetowe źródło części poza popularnymi portalami (allegro, OLX, otomoto) może ktoś polecić? Może jest na forum ktoś, kto specjalizuje się w FJ i mógłby coś więcej podpowiedzieć/poradzić?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Nie miałem okazji sprawdzić tematu organoleptycznie - acz mam teraz J12, to mogę "na zaś" zmierzyć WB.
Przy tylnym moście szerokość nie ma większego znaczenia. Dokładniej - nie ma innej opcji niż most z J12 (na naszym rynku), a więc i nie ma innego wyboru, wiec jeżeli szerokość jest mniejsza - to trzeba to będzie skompensować dystansami. W przypadku sztywnego mostu powiedzmy, że jest to rozwiązanie dopuszczalne.
Chyba że różnica jest w również w rozstawie mocowań wahaczy (ale nie sadzę) - wówczas wyłącznie most oryginalny. Jeżeli cena całego auta była "dobra" - to nawet cena aso za gołą pochwę nie zabije rentowności projektu.
ps. Myślę, że Rolkos da się namówić na pomiar równoległy (w FJC) - więc chyba damy rade określić w miarę sprawnie współzamienność. Można też oczywiście porównać numery w EPC ...
Przy tylnym moście szerokość nie ma większego znaczenia. Dokładniej - nie ma innej opcji niż most z J12 (na naszym rynku), a więc i nie ma innego wyboru, wiec jeżeli szerokość jest mniejsza - to trzeba to będzie skompensować dystansami. W przypadku sztywnego mostu powiedzmy, że jest to rozwiązanie dopuszczalne.
Chyba że różnica jest w również w rozstawie mocowań wahaczy (ale nie sadzę) - wówczas wyłącznie most oryginalny. Jeżeli cena całego auta była "dobra" - to nawet cena aso za gołą pochwę nie zabije rentowności projektu.
ps. Myślę, że Rolkos da się namówić na pomiar równoległy (w FJC) - więc chyba damy rade określić w miarę sprawnie współzamienność. Można też oczywiście porównać numery w EPC ...
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Dzięki Rokfor32. Jak wszystko pójdzie dobrze to auto będzie na koniec tygodnia i będzie można zweryfikować co jest faktycznie uszkodzone. Jak wiecie FJC trzymają cenę też w USA więc muszę liczyć koszty, ale sprowadzam auto dla siebie. Chciałbym je naprawić jak najlepiej tzn. po naprawie nie wracać do tego tematu.
Jak rozumiem Rolkos ma FJC i J12, więc mógłby w wolnej chwili porównać mosty - o co bardzo proszę.
Poza tym każda sugestia co do źródła części nowych, czy używanych jest dla mnie cenna.
Jak rozumiem Rolkos ma FJC i J12, więc mógłby w wolnej chwili porównać mosty - o co bardzo proszę.
Poza tym każda sugestia co do źródła części nowych, czy używanych jest dla mnie cenna.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Rolkos ma FJC. J12 stoi jedno u mnie aktualnie.
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Ja mam średnio kilka J12 na warsztacie.
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Jeżeli uda mi się wkleić obrazek (na końcu wklejam link) to prosiłbym kogoś, kto może i zechce zmierzyć zaznaczone na nim wymiary od A do E i podać te wartości dla mostu LC120 i LC150 (FJ pomierzę już u siebie).
Ponieważ znam most FJ tylko ze zdjęcia więc ewentualnie proszę o korektę zaproponowanych wymiarów może coś da się łatwiej zmierzyć żebym mógł te pomiary powtórzyć u siebie. Chodzi mi o:
A - odległość pomiędzy zewnętrznymi elementami (uszami) mocowania drążka górnego
B - odległość pomiędzy zewnętrznym elementem ucha drążka a osłoną tarczy hamulcowej
C - odległość pomiędzy środkiem gniazda sprężyny a osłoną tarczy hamulcowej
D - odległość pomiędzy mocowaniami amortyzatorów (w osi śrub)
E - odległość pomiędzy osłonami tarczy hamulcowej mierzona po dolnej stronie mostu
ewentualnie prosiłbym też o liczbę śrub mocujących obudowę mechanizmu różnicowego do obudowy mostu
Z góry bardzo dziękuję
https://imageshack.com/i/pojZTrLaj
Jeżeli uda mi się wkleić obrazek (na końcu wklejam link) to prosiłbym kogoś, kto może i zechce zmierzyć zaznaczone na nim wymiary od A do E i podać te wartości dla mostu LC120 i LC150 (FJ pomierzę już u siebie).
Ponieważ znam most FJ tylko ze zdjęcia więc ewentualnie proszę o korektę zaproponowanych wymiarów może coś da się łatwiej zmierzyć żebym mógł te pomiary powtórzyć u siebie. Chodzi mi o:
A - odległość pomiędzy zewnętrznymi elementami (uszami) mocowania drążka górnego
B - odległość pomiędzy zewnętrznym elementem ucha drążka a osłoną tarczy hamulcowej
C - odległość pomiędzy środkiem gniazda sprężyny a osłoną tarczy hamulcowej
D - odległość pomiędzy mocowaniami amortyzatorów (w osi śrub)
E - odległość pomiędzy osłonami tarczy hamulcowej mierzona po dolnej stronie mostu
ewentualnie prosiłbym też o liczbę śrub mocujących obudowę mechanizmu różnicowego do obudowy mostu
Z góry bardzo dziękuję
https://imageshack.com/i/pojZTrLaj
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Musze wrócić do tematu. Namierzyłem kompletny most z 4runner z 2010 roku. Czy ktoś z forumowiczów ma wiedzę, czy będzie on pasował do FJ 2007? Przełożenie jest to samo (3,727), ale czy wymiary i mocowania będą pasowały?
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
FJ z 2007 technicznie to j12, 4R z 2010 to bardziej j15. Ale kto wie.
Jak coś to miałem most od j15 który obecnie leży u kylona Stan bardzo dobry.
Nie wiadomo skąd jesteś, ale jeśli skądś z pod Warszawy to wszystkie mosty są do pomierzenia tutaj.
Jak coś to miałem most od j15 który obecnie leży u kylona Stan bardzo dobry.
Nie wiadomo skąd jesteś, ale jeśli skądś z pod Warszawy to wszystkie mosty są do pomierzenia tutaj.
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Dziękuję za info. Do W-wy mam niedaleko, trochę ponad 150 km. Czy jest szansa na kilka zdjęć tego mostu 4R 2010 na priv zanim się wybiorę obejrzeć?
Re: zgięta obudowa tylnego mostu w FJ
Ok, bardzo dziękuję wszystkim za chęć pomocy. Most wymieniony auto śmiga jak nowonarodzone!dr Andy pisze:Dziękuję za info. Do W-wy mam niedaleko, trochę ponad 150 km. Czy jest szansa na kilka zdjęć tego mostu 4R 2010 na priv zanim się wybiorę obejrzeć?
Zamykam temat.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka