Opony AT - jako całoroczne.
Moderator: luk4s7
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Jake skoro pozbywam się opon, które najbardziej chciałbyś kupić to mogę dla Ciebie zdobić specjalną cenę
No a co by nie mówić, to życie to sztuka wyboru. Ja z zapasu „nigdy” nie korzystam. Ostatnio zdarzyło mi się przejechać na zapasie w innym rozmiarze (wynajęte auto) przejechać jakieś 1200 km i było ok.
W mojej filozofii zapas to dojazdówka. Musi być. Musi być w dobrym stanie i z dobrym ciśnieniem.
Ale jakbym miał rozterki na poziomie, na którym Ty je masz, to kupiłbym 4 szt nowych Cooperów i jedną używkę na zapas.
Pomyśl o tych 17”
No a co by nie mówić, to życie to sztuka wyboru. Ja z zapasu „nigdy” nie korzystam. Ostatnio zdarzyło mi się przejechać na zapasie w innym rozmiarze (wynajęte auto) przejechać jakieś 1200 km i było ok.
W mojej filozofii zapas to dojazdówka. Musi być. Musi być w dobrym stanie i z dobrym ciśnieniem.
Ale jakbym miał rozterki na poziomie, na którym Ty je masz, to kupiłbym 4 szt nowych Cooperów i jedną używkę na zapas.
Pomyśl o tych 17”
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Cały nasz zbieżny interes zakupowo-sprzedażowy rozbija sie o zaledwie jeden cal xD
Z drugiej strony, prosze i prosze a Ty dalej nie chcesz skurczyć dla mnie tych opon do 16.
No chyba, ze owine felgi tasma izolacyjna zeby zalozyc na nie 17" xD
Moje rozterki sa takie, ze musze kupic opony w mozliwie najblizszym czasie, mam do dyspozycji 1500zł i nie za wiele perspektyw na powiekszenie budżetu, a 4szt nowych Cooperów to 2100zł (2018r). To jest 600zł dziury budżetowej i nadal mam "felge zapasowa" bez opony na niej
Z drugiej strony, prosze i prosze a Ty dalej nie chcesz skurczyć dla mnie tych opon do 16.
No chyba, ze owine felgi tasma izolacyjna zeby zalozyc na nie 17" xD
Moje rozterki sa takie, ze musze kupic opony w mozliwie najblizszym czasie, mam do dyspozycji 1500zł i nie za wiele perspektyw na powiekszenie budżetu, a 4szt nowych Cooperów to 2100zł (2018r). To jest 600zł dziury budżetowej i nadal mam "felge zapasowa" bez opony na niej
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Dzieki za zaangażowanie, ale po pierwsze to stary model KO1, który moim zdaniem miał taką sobie mieszanke gumy, ktora lubiła twardniec i była bardzo podatna na odkruszenia, poza tym one sa juz dluzszy czas nieprodukowane = te na pewno są dość stare.
Poza tym w miedzyczasie udało mi sie juz kupic nówki, ale kilkuletnie lezaki magazynowe Nokian Rotiiva, wiec temat nieaktualny. Zapłaciłem 1200zł za 5szt fabrycznie nowych z DOT z 2015r.
Poza tym w miedzyczasie udało mi sie juz kupic nówki, ale kilkuletnie lezaki magazynowe Nokian Rotiiva, wiec temat nieaktualny. Zapłaciłem 1200zł za 5szt fabrycznie nowych z DOT z 2015r.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Super cena jak za 5 szt
A które Rotivy? AT czy AT+?
A które Rotivy? AT czy AT+?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Zwykłe. W tej cenie nie mogłem wybrzydzać
To konkretnie ta aukcja:
https://allegro.pl/oferta/nokian-rotiiv ... 9131536599
To konkretnie ta aukcja:
https://allegro.pl/oferta/nokian-rotiiv ... 9131536599
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Mam Nokiany na LXie w rozmiarze 285/75/r16, są niezłe zimą, na sypkim śniegu świetne na ubitym ślisko, na czarnym suchym czy mokrym ok, zimą i latem ciche.
Jednak zaledwie po 2 latach nadają się na śmietnik, na pierwszy rzut oka nówki, 80% bieżnika jeszcze jest, więc przez myśl mi nie przeszło, że w tym roku czeka mnie wydatek związany z zakupem nowych, 3 opony są pofalowane na bokach i auto w tym roku przez przegląd nie przeszło.
Stoję ponownie przed odwiecznym dylematem... co kupić?
Wybór niewielki w tym rozmiarze, waham się pomiędzy BFG KM3, a General Grabber X3.
O km3 jest co nieco na forum, o x3 nikt nie pisze, angole robili jakiś czas temu porównanie x3 z km2
https://donckers.be/wp-content/uploads/ ... 2-2018.pdf
x3 wypadło nieco lepiej, ale skoro km3 ma być lepsze od km2, to może jednak km3 brać.
A może coś innego?
Poradźcie coś.
Jednak zaledwie po 2 latach nadają się na śmietnik, na pierwszy rzut oka nówki, 80% bieżnika jeszcze jest, więc przez myśl mi nie przeszło, że w tym roku czeka mnie wydatek związany z zakupem nowych, 3 opony są pofalowane na bokach i auto w tym roku przez przegląd nie przeszło.
Stoję ponownie przed odwiecznym dylematem... co kupić?
Wybór niewielki w tym rozmiarze, waham się pomiędzy BFG KM3, a General Grabber X3.
O km3 jest co nieco na forum, o x3 nikt nie pisze, angole robili jakiś czas temu porównanie x3 z km2
https://donckers.be/wp-content/uploads/ ... 2-2018.pdf
x3 wypadło nieco lepiej, ale skoro km3 ma być lepsze od km2, to może jednak km3 brać.
A może coś innego?
Poradźcie coś.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Mam ateki 2 i są ok, tzn w niczym super ani złe ale na bokach nic się nie dzieje. Może masa za duża na Nokiany ?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
PblO: Rotiivy tak Ci pofalowało po bokach? Podrzuc jakies zdjecie jak to wyglada.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Odstawiłem auto do garażu więc nie mam go pod ręką, żeby zdjęcia zrobić.
Wygląda to bardzo podobnie do tego https://www.wykop.pl/wpis/24589593/czes ... ponki-maj/
Podobno Nokian wprowadził jakąś super nadzwyczajną Silent Sidewall Technology w zbrojeniach opon co ma powodować, że opona mniej drży podczas szybkiej jazdy i dzięki temu jest cicha, no i jest cicha, ale jest też dzięki temu słaba na bokach.
Wygląda to bardzo podobnie do tego https://www.wykop.pl/wpis/24589593/czes ... ponki-maj/
Podobno Nokian wprowadził jakąś super nadzwyczajną Silent Sidewall Technology w zbrojeniach opon co ma powodować, że opona mniej drży podczas szybkiej jazdy i dzięki temu jest cicha, no i jest cicha, ale jest też dzięki temu słaba na bokach.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Do dupy... nie napawa to optymizmem. Odkad mam Nokiany to troche wlasnie obawiam sie slabej sciany bocznej. Po latach jazdy na BFG bylem mocno zaskoczony ze jest tak cienka...
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Wybrałem KM3 i na razie, po zaledwie kilkudziesięciu kilometrach, jestem zadowolony, hałas w porównaniu do Rotivy wyraźnie większy, ale też bieżnik raczej nieporównywalny. Na dobrą sprawę nie bardzo rozumiem, dlaczego Nokiany sprzedawane są jako A/T, wygląd mają bardziej jak zwykłe opony na asfalt, guma na bokach bez powietrza miękka jak szmata się zrobiła, bieżnika jeszcze 70-80% zostało, ale już ich raczej nie założę, strach gdzieś dalej jechać.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Obrazek nie robi...
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Domyślam się, że nowe KM3 raczej nie będą traktowane jako całoroczne?PblO pisze: ↑24 lip 2020, 18:40Wybrałem KM3 i na razie, po zaledwie kilkudziesięciu kilometrach, jestem zadowolony, hałas w porównaniu do Rotivy wyraźnie większy, ale też bieżnik raczej nieporównywalny. Na dobrą sprawę nie bardzo rozumiem, dlaczego Nokiany sprzedawane są jako A/T, wygląd mają bardziej jak zwykłe opony na asfalt, guma na bokach bez powietrza miękka jak szmata się zrobiła, bieżnika jeszcze 70-80% zostało, ale już ich raczej nie założę, strach gdzieś dalej jechać.
Re: Opony AT - jako całoroczne.
Tak dla ścisłości KM3 to nie AT tylko MT.