Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 12 gru 2019, 20:20
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 08 lis 2019, 20:16 
Offline

Rejestracja: 14 lis 2018, 19:47
Posty: 22
Chodzi mi o Overdrive, bo te skrzynie są 3 biegowe a liczony jako 4 niby jest OD, chyba że się mylę i jest inaczej. Generalnie mam tylko 3 biegi i żeby osiągnąć prędkość 90 muszę go dusić na 3 tys. obrotów


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lis 2019, 21:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6528
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Overdrive to pełnoprawny czwarty bieg. Nazywany jest tak jedynie dlatego, że przełożenie ma mniejsze niż 1:1 - zaszłość z archaicznego sposobu klasyfikowania przełożeń skrzyń.

Wszystkie cztery przełożenia są sterowane kombinacją ustawienia DWÓCH elektrozaworów. Więc jeżeli pozostałe przełożenia działają - to czwórka też musi. Chyba że komputer odczytuje takie sygnały - że uznaje, że czwórka "się nie należy". Czyli brak odczytu prędkości pojazdu, wałka zdawczego skrzyni (w przypadku 4x4 to osobne sygnały), prędkości obrotowej silnika, sygnału z TPS.

Poza tym - 3000 rpm przy 90 km/h to dosyć normanle obroty, nawet na czwórce - jeżeli nie jest zapięty TL. Poślizg konwertera tak działa. Dopiero przy zapiętym TL, i zakładając że masz niepomieszane w przekładniach głównych - 90km/h powinno dawać około 2500 rpm.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lis 2019, 21:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6528
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Sprawdzenie czy O/D dział poprawnie jest bardzo proste. Po prostu, w czasie jazdy z prędkością od 80 wzwyż - naciśnij na wybieraku przycisk O/D off. Jeżeli obroty się wtedy zmienią - to wszystko działa jak należy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lis 2019, 23:02 
Offline

Rejestracja: 14 lis 2018, 19:47
Posty: 22
Ok sprawdzę to tylko teraz nie mogę bo robię remont silnika ale jak już skończę to będę o tym teście pamiętał ale jeżeli po teście nic sie nie zmieni to spróbować wymienić sterownik ECU tak ? Jeszcze zapytam tak dla upewnienia się w tej kwestii. Jeżeli 3 biegi zmienia to skrzynia mechanicznie jest dobra i te dwa zawory też ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lis 2019, 8:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6528
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Licencji wróżki to ja nie mam :wink:

Generalnie - jeżeli olej jest czysty - to skrzynia zapewne jest sprawna mechanicznie. A elektrozawory - jeżeli trzy biegi wchodzą - to oba musza działać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lis 2019, 15:11 
Offline

Rejestracja: 14 lis 2018, 19:47
Posty: 22
Hehe no w sumie racja ☺️ W każdym bądź razie wielkie dzięki za pomoc, bo mi to wiele wyjaśniło, a i myślę że osobom które są zainteresowane lub mają taki sam problem również


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2019, 13:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2008, 21:27
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków
Auto: 93 Hilux Surf KZ-TE / UAZ
Rokfor32 pisze:
Wszystkie cztery przełożenia są sterowane kombinacją ustawienia DWÓCH elektrozaworów. Więc jeżeli pozostałe przełożenia działają - to czwórka też musi.


dla potomnych tabelka sygnałów elektrozaworów
w dwóch autach z automatem nie masz czwartego biegu?
zbieżność usterek jest dziwna - a masz wciśnięty guziczek O/D na lewarku? kontrolka O/D miga albo świeci?


Załączniki:
solenoid function.png [149.61 KiB]
Pobrany 28 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2019, 18:54 
Offline

Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:44
Posty: 3
Lokalizacja: Mielec
Auto: 4runner 2015,
Czy wymiana oleju w 4runner 4,0 V6 2015 jest taka skomplikowana ?
Jedni podają że tylko filtr i statycznie, inni że Dynamiczna i filtr , inni że w Europie nie trzeba po 2014 , a inni że USA zaleca natomiast w europie nie ma potrzeby bo inny klimat ;/ Już 3 ASO wypytuje, albo kręcą albo szukają odpowiedzi ;/

Auto ma 62tys km przejechane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2019, 21:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6528
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
W starych skrzyniach interwał wymiany był co 100 tysi km. W tej możesz spokojnie przyjąć interwał 150 tysi (wszak fabryka mówi "dożywotnio" :wink: )

Więc jeszcze chwilę na dywagacje masz ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2019, 22:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1714
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
kup uszczelke i nowy filtr i olej dedykowany. Ja kupowałem wszystko w ASO.
Po 100kkm statycznie zejdzie bodajże 5,5litra.
Wlewasz tyle samo. Poziom sprawdzasz po nagrzaniu oleju w skrzyni.

Na YT sa filmiki amerykańskie.
paweł

ps:
jak spuścisz i porównasz kolor starego ver nowy to sam stwierdzisz że warto.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2019, 23:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1608
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Władek pisze:
Europie nie trzeba po 2014 , a inni że USA zaleca natomiast w europie nie ma potrzeby bo inny klimat


Gdzie w USA jest inny klimat w Teksasie czy na Alasce, inny niż w Grecji czy w Szwecji ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2019, 23:32 
Offline

Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:44
Posty: 3
Lokalizacja: Mielec
Auto: 4runner 2015,
To jest odpowiedź jednego z salonów ASO na południu PL. Dla mnie to nie racjonalne wyjaśnienie, mają to sprawdzić i mi odpisać emailem. Otrzymując skrajnie różne odpowiedzi już nie więc co poprawne. Odobiscie wolałbym wymienić


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lis 2019, 9:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1365
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Jak chcesz to wymieniaj. Z wymiana filtra trzeba zrzucać miskę a to troche roboty i syfu sie robi. Ewentualnie opcja minimum możesz wymienic sam olej, czyli odkrecasz korek, zlewasz a potem nalewasz tyle ile wyleciało. Operacje możesz powtórzyć za następne 30 tysięcy, skrzynia na pewno bedzie Ci wdzięczna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lis 2019, 10:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1714
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Wystarczy kanał i robi się to w 1h. Sebastian sama wymiana ma sens aleja coś się robi raz na 100km to wymiana filtra wydaje się być oczywista. Olej też nie jest tani chyba 30pln za 1 litr w aso.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lis 2019, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1365
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
No tak, raz na dłuższy czas warto ten filtr wymienic. Olej można kupić też poza ASO ale kupowałbym oryginał Toyoty. Do 5 biegowej olej typu WS, do 4 biegowej typ IV.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group