Skrzynia biegów
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Skrzynia biegów
Witam. Padła mi automatyczna skrzynia biegów w moim 4-runnerze i chciałbym ją wymienić na jakąś manualna. Jaka manualna skrzynia by pasowała do Toyoty z silnikiem 1kz-te
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Od LC lub 4R z silnikiem 1KZ-T.
Zależy też który model 4R - mk2 i mk3 to zupełnie inne reduktory, więc i skrzynia musi być pod nie skonfigurowana.
Zależy też który model 4R - mk2 i mk3 to zupełnie inne reduktory, więc i skrzynia musi być pod nie skonfigurowana.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Więc potrzebna skrzynia od modelu mk2. Może by z silnika 2L-T - ale wtedy trzeba pozyskac osobno obudowę sprzęgła z silnika 1KZ (z J9 na przykład), i ją wymienic.
Reduktor można zostawi z automatu - ale wówczas nie będzie synchronizacji zapinania przełożenia szybkiego (wersje manualne przerzucanie z 4L na 4H maja zsynchronizowane, i można to robic w czasie jazdy)
Reduktor można zostawi z automatu - ale wówczas nie będzie synchronizacji zapinania przełożenia szybkiego (wersje manualne przerzucanie z 4L na 4H maja zsynchronizowane, i można to robic w czasie jazdy)
- dmuchawiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 22 gru 2008, 20:27
- Auto: 93 Hilux Surf KZ-TE
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
a co Ci padło w skrzyni? jeździłeś bez oleju?4-runner3.0Td pisze: Padła mi automatyczna skrzynia biegów w moim 4-runnerze i chciałbym ją wymienić na jakąś manualna
wymieniać automat na manualną to jak wymienić kz-te ma 2l-t ...
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Skrzynia biegów
dmuchawiec pisze:a co Ci padło w skrzyni? jeździłeś bez oleju?4-runner3.0Td pisze: Padła mi automatyczna skrzynia biegów w moim 4-runnerze i chciałbym ją wymienić na jakąś manualna
wymieniać automat na manualną to jak wymienić kz-te ma 2l-t ...
Otóż nie, manualna skrzynia ma wiele zalet przy jeździe w terenie, na przykład podczas wszystkich zjazdow ponieważ można hamować auto silnikiem przy automacie się nie da. A u mnie jest taki problem ze mam tylko 3 biegi.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Skrzynia biegów
Rokfor32 pisze:Więc potrzebna skrzynia od modelu mk2. Może by z silnika 2L-T - ale wtedy trzeba pozyskac osobno obudowę sprzęgła z silnika 1KZ (z J9 na przykład), i ją wymienic.
Reduktor można zostawi z automatu - ale wówczas nie będzie synchronizacji zapinania przełożenia szybkiego (wersje manualne przerzucanie z 4L na 4H maja zsynchronizowane, i można to robic w czasie jazdy)
Mam skrzynie z silnika 2L od Hiluxa i tak się zastanawiam czy to taka sama skrzynia jak w silniku 2L-T ale na logikę to te silniki różnią się tylko tym że w jednym jest turbo w w drugim nie Czy się mylę ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Typ skrzyni.
Zamieszałem trochę, bo pisze w kilku wątkach, i się czasem detale rozjeżdżają. W tym wypadku pisałem o skrzyni automatycznej - A340F jest identyczna w obu wersjach klekota, dla modelu mk2. Natomiast manualna - potrzebujesz skrzyni R151F. Ta skrzynia była montowana w z silnikiem 2L-T - ale nie w $runnerach, ino w LC. To inny typ reduktora, i do 4R to nie pasuje. W 4R dla silnika 2Li 2L-T szy skrzynie W59 i G52 - zależnie od konfiguracji i rynku zbytu. Ale ta skrzynia nie nadaje się do 1KZ-T - nie ma zreszta odpowiednich dzwonów do sprzęgła, łączących te skrzynie z tym silnikiem.
R150F (różni się od 151 przełożeniami jedynki i dwójki) była montowana w 4R z silnikiem 3VZ-E. Ona fizycznie da sie podłączyc do 1KZ, ale jest inaczej wykonane wyjście lewarków zmiany przełożeń - w porównaniu z dieslem sa one przesunięte do tyłu o około 8 cm. Dlatemu, że cały napęd w układzie V6 jest przesunięty do przodu, bo rozchylone cylindry sie w grodzi nie mieszczą, tak jak rzędowe silniki.
Podsumowując - jak dobrze pamiętam, były któreś konfiguracje hiluxa z silnikiem 2L-T i skrzyniami R - ale nie jest to w tym wydaniu reguła, i większość konfiguracji szła ze skrzyniami lekkimi, więc nie można użyć takiego kryterium do szukania po necie - chyba że potrafisz po zdjęciu te skrzynie odróżnić (da się). Łatwiej więc, i minimalizując ryzyko miny , to szukanie szkrzyni z oryginalnej konfiguracji.
Napęd manualny jest krótszy od automatu, więc do wymiany sa też oba wały napędowe.
Do kompletu będzie jeszcze potrzebna inna belka pod skrzynie, i poduszka, bo jest różnica między manualem a automatem. Plus oczywiście pedał sprzęgła, ale nie solo - brakować będzie kawałka mocowania w karoserii - te by pasowało pozyskać (rozwiercić zgrzewy) z jakiej szrotowej karoserii - oczywiście LHD, angliki się nie nadają. Pedał hamulca też by pasowało wymienić - poza tym, że jest szeroka stopka w automacie to jednak kształt ramienia też jest trochę inny.
Później jeszcze dziura w podłodze, trza zmienić kształt, i zrobić to tak - żeby mieszek osłonowy dało sie uszczelnić w podłodze . Plus plastisie konsoli środkowej.
Na koniec modyfikacja elektryki - tor rozrusznika, wsteczny bieg. Napęd licznika - bo zależy czy masz wersję na linkę czy z czujnikiem elektronicznym.
Czyli, jest tego trochę do zrobienia przy takiej zabawie
Zamieszałem trochę, bo pisze w kilku wątkach, i się czasem detale rozjeżdżają. W tym wypadku pisałem o skrzyni automatycznej - A340F jest identyczna w obu wersjach klekota, dla modelu mk2. Natomiast manualna - potrzebujesz skrzyni R151F. Ta skrzynia była montowana w z silnikiem 2L-T - ale nie w $runnerach, ino w LC. To inny typ reduktora, i do 4R to nie pasuje. W 4R dla silnika 2Li 2L-T szy skrzynie W59 i G52 - zależnie od konfiguracji i rynku zbytu. Ale ta skrzynia nie nadaje się do 1KZ-T - nie ma zreszta odpowiednich dzwonów do sprzęgła, łączących te skrzynie z tym silnikiem.
R150F (różni się od 151 przełożeniami jedynki i dwójki) była montowana w 4R z silnikiem 3VZ-E. Ona fizycznie da sie podłączyc do 1KZ, ale jest inaczej wykonane wyjście lewarków zmiany przełożeń - w porównaniu z dieslem sa one przesunięte do tyłu o około 8 cm. Dlatemu, że cały napęd w układzie V6 jest przesunięty do przodu, bo rozchylone cylindry sie w grodzi nie mieszczą, tak jak rzędowe silniki.
Podsumowując - jak dobrze pamiętam, były któreś konfiguracje hiluxa z silnikiem 2L-T i skrzyniami R - ale nie jest to w tym wydaniu reguła, i większość konfiguracji szła ze skrzyniami lekkimi, więc nie można użyć takiego kryterium do szukania po necie - chyba że potrafisz po zdjęciu te skrzynie odróżnić (da się). Łatwiej więc, i minimalizując ryzyko miny , to szukanie szkrzyni z oryginalnej konfiguracji.
Napęd manualny jest krótszy od automatu, więc do wymiany sa też oba wały napędowe.
Do kompletu będzie jeszcze potrzebna inna belka pod skrzynie, i poduszka, bo jest różnica między manualem a automatem. Plus oczywiście pedał sprzęgła, ale nie solo - brakować będzie kawałka mocowania w karoserii - te by pasowało pozyskać (rozwiercić zgrzewy) z jakiej szrotowej karoserii - oczywiście LHD, angliki się nie nadają. Pedał hamulca też by pasowało wymienić - poza tym, że jest szeroka stopka w automacie to jednak kształt ramienia też jest trochę inny.
Później jeszcze dziura w podłodze, trza zmienić kształt, i zrobić to tak - żeby mieszek osłonowy dało sie uszczelnić w podłodze . Plus plastisie konsoli środkowej.
Na koniec modyfikacja elektryki - tor rozrusznika, wsteczny bieg. Napęd licznika - bo zależy czy masz wersję na linkę czy z czujnikiem elektronicznym.
Czyli, jest tego trochę do zrobienia przy takiej zabawie
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
W wolnym tłumaczeniu tego co prof Rokfor napisał- odpuść i napraw to co masz
Alternatywnie kup inne auto z manualem.
Alternatywnie kup inne auto z manualem.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Skrzynia biegów
Rokfor32 pisze:Typ skrzyni.
Zamieszałem trochę, bo pisze w kilku wątkach, i się czasem detale rozjeżdżają. W tym wypadku pisałem o skrzyni automatycznej - A340F jest identyczna w obu wersjach klekota, dla modelu mk2. Natomiast manualna - potrzebujesz skrzyni R151F. Ta skrzynia była montowana w z silnikiem 2L-T - ale nie w $runnerach, ino w LC. To inny typ reduktora, i do 4R to nie pasuje. W 4R dla silnika 2Li 2L-T szy skrzynie W59 i G52 - zależnie od konfiguracji i rynku zbytu. Ale ta skrzynia nie nadaje się do 1KZ-T - nie ma zreszta odpowiednich dzwonów do sprzęgła, łączących te skrzynie z tym silnikiem.
R150F (różni się od 151 przełożeniami jedynki i dwójki) była montowana w 4R z silnikiem 3VZ-E. Ona fizycznie da sie podłączyc do 1KZ, ale jest inaczej wykonane wyjście lewarków zmiany przełożeń - w porównaniu z dieslem sa one przesunięte do tyłu o około 8 cm. Dlatemu, że cały napęd w układzie V6 jest przesunięty do przodu, bo rozchylone cylindry sie w grodzi nie mieszczą, tak jak rzędowe silniki.
Podsumowując - jak dobrze pamiętam, były któreś konfiguracje hiluxa z silnikiem 2L-T i skrzyniami R - ale nie jest to w tym wydaniu reguła, i większość konfiguracji szła ze skrzyniami lekkimi, więc nie można użyć takiego kryterium do szukania po necie - chyba że potrafisz po zdjęciu te skrzynie odróżnić (da się). Łatwiej więc, i minimalizując ryzyko miny , to szukanie szkrzyni z oryginalnej konfiguracji.
Napęd manualny jest krótszy od automatu, więc do wymiany sa też oba wały napędowe.
Do kompletu będzie jeszcze potrzebna inna belka pod skrzynie, i poduszka, bo jest różnica między manualem a automatem. Plus oczywiście pedał sprzęgła, ale nie solo - brakować będzie kawałka mocowania w karoserii - te by pasowało pozyskać (rozwiercić zgrzewy) z jakiej szrotowej karoserii - oczywiście LHD, angliki się nie nadają. Pedał hamulca też by pasowało wymienić - poza tym, że jest szeroka stopka w automacie to jednak kształt ramienia też jest trochę inny.
Później jeszcze dziura w podłodze, trza zmienić kształt, i zrobić to tak - żeby mieszek osłonowy dało sie uszczelnić w podłodze . Plus plastisie konsoli środkowej.
Na koniec modyfikacja elektryki - tor rozrusznika, wsteczny bieg. Napęd licznika - bo zależy czy masz wersję na linkę czy z czujnikiem elektronicznym.
Czyli, jest tego trochę do zrobienia przy takiej zabawie
A mam takie pytanie, ponieważ widziałem na aukcjach w Polsce właśnie 4R z 3.0 Td które miały juz fabrycznie założone skrzynie manualne
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
No bo były takie konfiguracje. Automaty w tym modelu to głównie auta z rynku JDM, posprowadzane do UK.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Skrzynia biegów
Rokfor32 pisze:No bo były takie konfiguracje. Automaty w tym modelu to głównie auta z rynku JDM, posprowadzane do UK.
I to właśnie w tych 4R z manualem była ta skrzynia R151F tak ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
W typowych na rynek EU. Rynek JDM to głównie automaty.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Skrzynia biegów
Ok profesorze Rokfor, dziękuję bardzo za pomoc A odnośnie automatu to mam problem a mianowicie mam w dwóch autach dwa takie same automaty pisze oczywiście o 4R i w oby dwóch nie ma ostatniego biegu. Co moze być przyczyną takie stanu rzeczy ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Skrzynia biegów
Na przykład brak sygnału prędkości pojazdu do ECU.
Przy czym - co to ten "ostatni bieg"? Pytam bez szydery, bo już kilka razy takie twierdzenie ze strony usera okazywało się bakiem lockupu - a nie przełożenia.
Przy czym - co to ten "ostatni bieg"? Pytam bez szydery, bo już kilka razy takie twierdzenie ze strony usera okazywało się bakiem lockupu - a nie przełożenia.