Witam serdecznie z Omanu!
Mam j80 Land Cruisera VXR z 1995. Na liczniku ma ponad 700tys. W sumie wszystko oryginalne, nie ma rdzy.
Chciałbym trochę ją doinwestować w kierunku jeszcze lepszego auta wyprawowego (pustynia skalista lub piaskowa, trudne szlaki górskie). Niestety z braku wiedzy po mojej stronie oraz braku prawdziwych zakładów mechanicznych tak na prawdę nie wiem od czego zacząć.
Jest to wersja z podwójnym dyf-lokiem, wyciągarką, szyberdachem, chłodziarko-kostkarką itp.
Czy zmienić hamulce (obecne są sprawne i nowe ale nigdy mocne)?
Czy zmienić elementy zawieszenia na Oldman +3cale?
Czy warto wyciszyć matami wszystko od podłogi po sufit (zarówno przy 30 i 140 jest bardzo głośno i dość dużo pisków)?
Czy warto zrobić izolację termiczną (podłoga się nagrzewa od tłumika chyba) oraz słoneczną VCool?
Na razie wsadziłem dobre opony (BF Goodrich AT)- choć niestety dałem się namówić na raczej za duże (285), znów z braku wiedzy.
Czy może coś zupełnie innego?
Budżet to 5-7tyś.
Serdecznie dziękuję za ew. porady.
W co warto zainwestowac w j80 z 1995
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: W co warto zainwestowac w j80 z 1995
W tym budżecie za wiele nie podzialasz. Ja bym proponował upewnić się że w aucie wszystko jest sprawne, tuleje wahaczy, oleje, hamulce, układ kierowniczy, napędy. Jeżeli tak to wymień zawieszenie i w drogę. Czy powyższe rzeczy warto robić sam musisz sobie odpowiedzieć. J80 to klasyk który w dobrym stanie nie będzie tracił na wartości.
Re: W co warto zainwestowac w j80 z 1995
Bardzo dziekuje za odpowiedz!
Re: W co warto zainwestowac w j80 z 1995
Zgadzam się z tym co Sebastian napisał, dodam tylko że jak chcesz mieć wyprawówkę to raczej nie obkładaj jej mocno matami wygłuszającymi. Takie maty ważą, a na wyprawę a) musisz zabrać trochę szpeju b) przeciążone auto łatwiej uszkodzić/coś urwać, a na wyprawie to nie wskazane.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: W co warto zainwestowac w j80 z 1995
Na piasek/pustynie będziesz musiał spuszczac powietrze z kół do około 1.5-1.0 Bara, warto dokupić sobie porządny kompresor żeby podnieść ciśnienie kiedy wrócisz na asfalt.