KZJ73 - RAT

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: RAT »

Rokfor32 pisze:Kylon, to dotyczy LJ i przełożenia 4,88, i tylko tyłu. W KZJ, tej, idą przełożenia 4,30. Tył w całości główka z J9, przód do przekładane przełożenie oryginalne z J7 do główki z J8. Wszystko pasuje jak trzeba, wiele razy to już trenowałem.

Na marginesie - o ile tył da się bez problemu wysterować tym pneumatycznym siłownikiem (ale dotyczy to tylko J7 - w J9 czy J12 jest kolizja tego siłownika z drążkiem stabilizatora tylnego) - to z przodu nie ma szans, bo przekładnia jest za blisko wahacza.
Dlatego liczę na Twoje rozwiązanie :) mam nadzieję że odłożyłeś już na półkę jedno dla mnie :)

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: piter69A »

Co do głośników w drzwiach to nie polecam a jeśli już to jak najbliżej przodu.
Masa głośnika i jego bezwładność przy zamykaniu drzwi powodują wyrywanie boczka tapicerki z zaczepów.
No i szkoda ładnej tapicerki na wycinanie otworów.
Ja szukam takich nie wyciętych tapicerek drzwi od dawna

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: hetman »

No właśnie o głośnik mi chodziło, bo jak za nisko to przy brodzeniu wewnątrz drzwi basen się zrobi.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: hetman »

piter69A pisze:Co do głośników w drzwiach to nie polecam a jeśli już to jak najbliżej przodu.
Masa głośnika i jego bezwładność przy zamykaniu drzwi powodują wyrywanie boczka tapicerki z zaczepów.
No i szkoda ładnej tapicerki na wycinanie otworów.
Ja szukam takich nie wyciętych tapicerek drzwi od dawna
Wystarczy głośnik do drzwi dodatkowo przymocować. Co do tapicerki to racja no ale inaczej ciężko o dobre miejsce.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: RAT »

piter69A pisze:Co do głośników w drzwiach to nie polecam a jeśli już to jak najbliżej przodu.
Masa głośnika i jego bezwładność przy zamykaniu drzwi powodują wyrywanie boczka tapicerki z zaczepów.
No i szkoda ładnej tapicerki na wycinanie otworów.
Ja szukam takich nie wyciętych tapicerek drzwi od dawna
Z wszystkim się zgadzam ale można to rozwiązać :) dlatego tyle czasu mi zeszło .

Ja zrobiłem to na dystansie żeby poszerzyć oryginalną kieszeń , zrobione jest tak że w przednią część wchodzi 0,5 l butelka z woda , dodatkowo nie chciałem ciąć drzwi tylko wpasować się w przestrzeń która tam jest w przedniej części - taki pionowy prawie prostokąt i dlatego dystans żeby głośnik miał się gdzie zmieścić.

Żeby masa głośnika i panelu nie wyrywała kołków mocujących są śruby które przechodzą przez panel i są wkręcone do drzwi w których są nitonakrętki zaciśnięte, widać tylko jedną śrubę w tylnej części panelu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: kylon »

Jeśli masz przetrenowane te przekładki to ok. Ja jestem przekonany, że talerz od J8 w wersji z blokadą od wersji bez blokady jest inny. Nie są zamienne pomiędzy sobą. Zatem w jakiejś konfiguracj z KZJ musi nie pasować. Może akurat tu pasuje.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: Rokfor32 »

Możliwe że jest różnica W J8 dla tego szybszego przełożenia - czyli 3,72. Tam w wersji bez blokady talerz jest dosyć gruby, jest też trochę inaczej zbudowany kosz satelitów i ogólnie cała główka (względem J7). Zdaje się, że nam jeszcze na półce zniszczoną przekładnię 3,72 z J8 - to mogę porównać.

Przełożenia 4,10 - w zasadzie nie wiem, bo one nie występowały w J7 - a te co stosowałem były od razu w główkach J8 DF.

Natomiast przełożenie 4,30, 4,56 i 4,88 (przednia) z główki J7 normalnie wchodziły bolt on do główki J8 DF. To przetrenowałem już kilka razy.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: oradek »

Widzę, że u Ciebie takie same awarie, jak i u mnie :)
Mogę na pewno polecić na przyszłość super zawieszenie z Terrain Tammer. Duża zmiana w prowadzeniu po czarnym.
Co do skrzyni, to uważaj na sprzedawców, chociaż, jak widzę, już masz doświadczenie. Ja kupiłem skrzynię używaną, miała być super, jak się okazało szrot
Remont skrzyni wyszedł 3x drożej niż planowałem, czyli w sumie mogłem od razu kupić od nowszego modelu skrzynię, lepiej niż remontować starą.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: wojtekland »

oradek pisze:Widzę, że u Ciebie takie same awarie, jak i u mnie :)
Mogę na pewno polecić na przyszłość super zawieszenie z Terrain Tammer. Duża zmiana w prowadzeniu po czarnym.
Co do skrzyni, to uważaj na sprzedawców, chociaż, jak widzę, już masz doświadczenie. Ja kupiłem skrzynię używaną, miała być super, jak się okazało szrot
Remont skrzyni wyszedł 3x drożej niż planowałem, czyli w sumie mogłem od razu kupić od nowszego modelu skrzynię, lepiej niż remontować starą.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
ah te skrzynie mnie też oszukali...

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: RAT »

Ale kto to taki oszust ? Może trzeba podać kto , żeby unikać tych sprzedających.

Wiem że to są części używane no ale przecież jakąś gwarancję rozruchową dają

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: oradek »

Skrzynia od sprzedawcy z Milanówka. Czy oszust? Kupowałem kilka razy wcześniej i większość rzeczy była OK, ale skrzynia była zakleszczona i wg mechaników Kylona niesprawna.

Kylon to jedna z nielicznych osób, których słowo coś znaczy, nie należy do osób, które by kogoś oszukały, jako jeden z nielicznych właścicieli warsztatów, których znam.

Więc w sumie było to jakieś oszustwo ze strony tego sprzedawcy z Milanowka, bo skrzynia miała być sprawna, chociaż o żadnej "gwarancji rozruchowej" nie rozmawiałem. Dzwoniłem do faceta i mówiłem, że skrzynia jest zakleszczona, że nie działa, to mi powiedział, że u niego jak była to była dobra...
Nie dyskutowałem. Wychodzę z założenia, że mnie, jak każdego, można oszukać.. Z tą różnicą, że mnie nie można za często oszukiwać, mnie oszukuje się co najwyżej dwa razy, pierwszy i ostatni.

Także ja osobiście już nie polecam sprzedawcy z Milanowka.

Skoro jest pytanie, kogo jeszcze unikać, to do listy sprzedawców i "mechaników", których słowo nic nie znaczy i mają u mnie łatkę "omijać z daleka" dodałbym jeszcze Patryka "Suchego".

Także z dostawców używanych części zostaje np Mazur, u którego kupowałem chyba tylko jakieś blachy :) więc nie mogę ocenić.

Chciałem co prawda od niego kupić silnik 1 kzt ale nie chciał sprawdzić w nim sprężania, poza tym twierdził, wbrew temu co mówili i pisali Kylon i Rokfor, że w silnikach 1kzt po którymś roku usunięto wadę głowicy, co nie jest prawdą wg Kylona i Rokfora. Nie wiem kto ma tu rację, czy świadomie kłamał, czy nie wiedział, ale ja wolałem zaufać opinii Rokfora i Kylona.

Muszę przyznać jednak, że co do sprężania tego silnika co miał na sprzedaż, to powiedział, że jak chcę, to mogę sam przyjechać i je sprawdzić.



Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: wojtekland »

sprostuje bo powinienem... skrzynia była robiona przez japan cars. na opis usterki fachowcy z rzeszowa zapytali co za idiota tak wymienia.szczegułów nie podam bo opisu nie mam przy sobie.ale wygląda to tak jakby zębatki w rowerze wymienił bez łańcucha. generalnie kupiłem jako naprawioną.pan zadeklarował uczestnictwo w kosztach po mojej interwencji.przelew po pierwszym.... dziś czwarty...poczekamy zobaczymy....narazie wstrzymam się z obsmarowaniem mu pupy. a nóż się uda. na marginesie z wawy do tarnowa piątka wypadała ok 10 razy.przy zjezdzie bardzo bystrym jedynka lubi wypaść.niestety nie zweryfikowałem tego przy zakupie bo nie było jak.za odrą dla porównania kolega katował auto 1h bez właściciela po autostradach podczas jazd testowych. to tu normalka.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: RAT »

No więc przyszły części do blokad :)
Strasznie chciałem żeby to było sterowane seryjnym przełącznikiem więc będzie !
Nowe części Toyoty
Obrazek

do tego oryginalne mocowanie
Obrazek

Obrazek

Nawet blaszka :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kupiłem tez w końcu zaślepki do śrub wycieraczek bo drażniły mnie te paskudne śruby mocujące

Obrazek

Obrazek

Na jednym z wypadów spalił mi się tez bezpiecznik który od razu nabyłem niepotrzebnie w sumie bo okazało się że mam takowy przy instalacji która została mi z karoserii :)
Obrazek

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: RAT »

Most z blokadą przywieziony od Rokfora , muszę tylko znaleźć czas na montaż .
Pochwa mostu pięknie zrobiona wygląda jak nowa , uszczelniona , wszystko zmontowane na gotowo , muszę tylko przełożyć hamulce z półosiami od siebie.
Sterowanie blokadą ORE4x4 muszę jedynie dorobić osłonę na sterownik pneumatyczny żeby tego nie uszkodzić w terenie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: KZJ73 - RAT

Post autor: wojtekland »

aż miło popatrzeć

ODPOWIEDZ