Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 paź 2019, 3:03
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błąd P0400
Post: 07 wrz 2019, 18:49 
Offline

Rejestracja: 07 wrz 2019, 18:25
Posty: 4
Witam wszystkich kolegów i posiadaczy LC 120
Mam taki problem z moim lc
Wyczyściłem całą lewą stronę silnika czyli kolektor ssący zespół EGR chłodniczkę spalin [wszystko prawie zapchane czarnym kitem]
wszystko wymyte prawie jak nowe.
I po zmontowaniu jest cacy ale ciągle wali błąd P0400 choinka na desce po skasowaniu błędu przejadę 15 kilometrów i jest spowrotem
[szczęscie bo nie traci mocy ciągnie normalnie]
Morze ktoś miał taki przypadek i mi coś podpowie.
zdiękuję i pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2019, 16:05 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2019, 19:19
Posty: 51
Ja oddałem auto na serwis do wyprawa4x4.
Na razie nie ma błędów i chyba silnik chodzi trochę żwawiej...
Pozdrawiam,
Kamil


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2019, 8:52 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2019, 19:19
Posty: 51
Niestety byłem zbyt optymistyczny.
Efektów brak, ale jeszcze obserwuję sytuację zanim będę coś dalej działał...
:(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2019, 17:00 
Offline

Rejestracja: 07 wrz 2019, 18:25
Posty: 4
Ja narazie nic z tym nie robiłem ale teraz po skasowaniu błędu przejade 5km i błąd jest spowrotem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2019, 18:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15879
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Następny krok to szukanie dalej. Od czyszczenia dolotu należy zacząć. Błędy pojawiam się i znikam nie są jednoznaczne do zdiagnozowania. Spróbował bym podmienić EGR jeśli jest taka opcja.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 wrz 2019, 15:09 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2019, 19:19
Posty: 51
Błąd się pojawia już bardzo często (za każdym razem go kasuję przez interfesjs OBD2).
Od czyszczenia tak to wygląda:
25km,
10km,
25km,
5km,
34km,
65km,
35km,
26km

Zawór EGR to cały zespół: "głowica", siłownik podciśnieniowy i cewka sterująca???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 wrz 2019, 20:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 518
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
a tam jest przepływka? bo jesli jest to od niej bym zaczął sprawdzanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 wrz 2019, 21:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6377
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To jest błąd przepływu spalin.

W tym silniku, jak dobrze pamiętam, spaliny nie są "wyczuwane" bezpośrednio - znaczy sie nie ma czujnika temperatury w torze EGR. Jest za to czujnik położenia siłownika podciśnieniowego, kontrolującego otwarcie zaworu EGR.

Ten czujnik raczej działa, inaczej komp by wywalił błąd dotyczący jego - a nie przepływu. Zatem najprawdopodobniej zawór nie otwiera się (lub zamyka) prawidłowo. Może to być spowodowane albo uszkodzeniem zaworu (mechaniczna blokada), albo uszkodzeniem siłownika (dziurawa membrana), uszkodzeniem zaworu dozującego (ale nie po stronie elektrycznej - to jest osobno wykrywane) - albo uszkodzeniem rurek z podciśnieniem. Lub vacupompy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 wrz 2019, 21:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15879
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Pierwsze to rurki. Może któraś jest sparciała albo pęknięta i puszcza. Sprawdziłbym też ewentualnie czy są właściwie podłączone zgodnie ze schematem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2019, 13:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 518
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Rokfor32 pisze:
To jest błąd przepływu spalin.

W tym silniku, jak dobrze pamiętam, spaliny nie są "wyczuwane" bezpośrednio - znaczy sie nie ma czujnika temperatury w torze EGR. Jest za to czujnik położenia siłownika podciśnieniowego, kontrolującego otwarcie zaworu EGR.

Ten czujnik raczej działa, inaczej komp by wywalił błąd dotyczący jego - a nie przepływu. Zatem najprawdopodobniej zawór nie otwiera się (lub zamyka) prawidłowo. Może to być spowodowane albo uszkodzeniem zaworu (mechaniczna blokada), albo uszkodzeniem siłownika (dziurawa membrana), uszkodzeniem zaworu dozującego (ale nie po stronie elektrycznej - to jest osobno wykrywane) - albo uszkodzeniem rurek z podciśnieniem. Lub vacupompy.


Ja wiem, że to jest błąd przepływu spalin. Tyle, że w osobówkach bardzo często powiązane jest to z uszkodzoną przepływką.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2019, 15:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6377
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Przy uszkodzonym przepływomierzu auto nie jedzie.

Sprawdzić oczywiście nie zaszkodzi, ale szanse na uszkodzenie tego elementu w J12 są nikłe. Jak już - to zasyfienie układu pomiarowego, ale to z odmy by musiało dawać jak z komina parowozu. Albo ktoś wpadł na genialny pomysł zastosowania filtra mokrego, jak K&N.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2019, 15:45 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2019, 19:19
Posty: 51
Czy ktoś mógłby mi udostępnić schemat rurek podciśnienia związanych z EGR?
Z góry dziękuję za pomoc,
Kamil


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2019, 16:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 518
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Rokfor32 pisze:
Przy uszkodzonym przepływomierzu auto nie jedzie.

Sprawdzić oczywiście nie zaszkodzi, ale szanse na uszkodzenie tego elementu w J12 są nikłe. Jak już - to zasyfienie układu pomiarowego, ale to z odmy by musiało dawać jak z komina parowozu. Albo ktoś wpadł na genialny pomysł zastosowania filtra mokrego, jak K&N.


Nie znam tego silnika więc cały czas odnoszę się do osobówki. Przy zabrudzonym przepływomierzu mieszanka jest w pewnym momencie za bogata i pokazuje to czasami jako błąd egr. Bo w wydechu znajduje się zbyt dużo paliwa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2019, 19:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6377
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale to w benzynie - w klekocie nie ma pomiaru lambda (lub AFR). Po prostu zadymi na czarno, jak tlenu dostanie za mało - ale dla kompa nie jest to wykrywalne.

1KD-FTV ma w tej kwestii zresztą zdublowany pomiar (ilości zasysanego powietrza). Ma działające równolegle czujnik MAF i MAP, komp ma więc dwa równoległe tory danych o ilości zasysanego powietrza do cylindrów Może to też być zresztą metoda na wykrywanie zakłóceń przepływu w układzie EGR - bo wskazania MAP i MAF przy otwartym EGR dadzą różne odczyty. Jeżeli by tak było - to faktycznie zasyfiony MAF może dawać wskazanie wadliwego przepływu EGR. Ale to takie akademickie gdybanie - zacząć trzeba od wężyków, i sprawdzić czy zawór się fizycznie prawidłowo otwiera (sprawdza się szczelność, czyli czy membrana siłownika nie jest dziurawa, a potem w tor sterowania wpina wakumetr, i patrzy na wskazania zgodnie z danymi z serwisówki. Wcześniej sprawdzając, czy pompa w ogóle robi prawidłowe podciśnienie.

Schematu podciśnień do tej wersji silnika niestety nie mam. Ale tam nie ma żadnej filozofii - EGR jest chyba jedynym układem wykorzystującym podciśnienie w tym silniku - więc wszystkie wężyki idą właśnie do niego. W szczególności te w tylnej części silnika, za filtrem oleju.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 wrz 2019, 19:56 
Offline

Rejestracja: 07 wrz 2019, 18:25
Posty: 4
witam

Ja właśnie dziś podstawiłem inną przepływkę o tych samych numerach od kumpla LC.
I co?? nic 8km błąd jest spowrotem.
Te przewody podciśnienia to raczej dobry trop,bo dziś sprawdzałem na większości końcówek jest prawie nie wyczualne ssanie ,a na wakupompie sśe jak dojarka czyli raczej coś nie tak.
pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group