Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: sebastian44 »

Dobrze wiedzieć że takie cos mozna zrobic samemu zamiast kupować nową wiskoze :D

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Zibi »

olej można też zakupić w serwisie toyoty w cenie około 60 zł.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Rokfor32 »

W przypadku klimy dosyć łatwo organoleptycznie jest ocenić te tematy. Oczywiście zakładając, że czynnik chłodniczy jest, i w ilości jak trzeba :wink:

Kontroluje sie po prostu temperaturę w trzech punktach: na wyjściu ze sprężarki na chłodnicę (ma być gorące), na powrocie z chłodnicy - ma być ciepłe, ale dać sie utrzymać) - i na powrocie z parownika - ma być lodowate :wink:

W frotku mam akurat dodatkowy elektrowiatrak na chłodnicy klimy - więc układ działa całkiem wydajnie. Gdyby było jedynie wisko - to oczywiście musi ono "wyczuwać" ciepłe powietrze z chłodnicy klimy, i się (częściowo) spinać. Tak czy inaczej - rurka powrotna z chłodnicy nie może być gorąca.


Kontrola ciśnień manometrem jest oczywiście lepszym rozwiązaniem - no ale nie zawsze jest pod ręką takowy sprzęt. :wink:

Po niedzieli dotrze do mnie jeszcze manometr do kontroli wysokiego ciśnienia w układzie - ale tak na teraz to mam wątpliwości co do potrzeby utrzymania tych kilkunastu barów po stronie wysokiej. Czemu? bo prawdopodobnie mam tam ponad 25 bar - i działa wszystko jak trzeba. Może to być kwestia innego czynnika - ale niekoniecznie.

Na teraz zapodałem do układu po prostu wszystko z kartusza gazowego - czyli 370g propanu. Okazało się za dużo - bo wywalał mi sie presostat na wysokim ciśnieniu - i jak dobrze rozkminiłem dane serwisowe - to powinno to nastąpić na około 32bary. Upuściłem gazu tyle - żeby układ zaczął działać normalnie.
Więc raczej nie zeszło do 15 bar - a po prostu nieco niżej wartości zadziałania presostatu. I działa - no po prostu poprawnie. Nie ma się czego czepiać - no może poza przymulaniem silnika na wolnych, bo nie mam zapodanego podbijania obrotów wraz z zapinaniem kompresora.

Może jednak być też tak, że ciśnienie w układzie jest celowo ograniczane do kilkunastu bar, w warunkach "normalnych" - czyli temperatura otoczenia na poziomie około 35st - po to, żeby w razie odchylenia w ekstremum (temperatury zewnętrzne powyżej 40 stopni) układ sie nie wywalił od wzrostu ciśnienia, i ograniczenia na presostacie.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: PblO »

Dziś odmówił mi posłuszeństwa fotel pasażera, przestał jeździć przód / tył, problem znany, juz 1x przerabiany więc poszło mi szybko - 1h i jeździ jak nowy :)

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: Mirekk »

Postanowiłem powyciągać syf, który nałapał sie w zewnętrzne kratki wentylacyjne pod przednia szyba. Po zdjeciu blachy spod ramion wycieraczek oczom mym ukazało sie taki cuś. Sadzac po napisi: "smar grafitowy", nie jest to oryginalne wyposażenie z Japonii. A sadzac po konsystencji, odkryłem następne miejsce, w ktore nikt nie zaglądał od ery kamienia. Bo smar prawie już skamieniały..
Załączniki
IMG_20190801_174052-1152x864.jpg
(130,48 KiB) Pobrany 83 razy

bernilas
Posty: 71
Rejestracja: 14 sie 2011, 14:31
Auto: LC 120
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: bernilas »

Dziś była wymiana filtra paliwa.
Załączniki
7A78E354-272B-464A-87C5-C7F75E16E4B8.jpeg
(150,99 KiB) Pobrany 68 razy

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: jezus »

Dzisiaj w ramach walki z nudą przetestowałem komplet czterech sztuk łańcuchów, co by zimą znowu nie dać plamy na wyjeździe. :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: aadamuss »

W ramach walki nie z nudą a rudą wyciołem kawałek uszczelki i zastanawiam się co dalej? Wycinać szybę i robić całość czy tylko kawałek? Szyba w tylnej klapie. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: zombi »

Robienie kawałka nie ma sensu. Ruda musisz wyczyścić całą, w przeciwnym wypadku wylezie za pół roku.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: luk4s7 »

U mnie w J9 ramka wygadała na trochę podgnitą z zewnątrz. Po wyjęciu szyby okazało się już są wżery. I to dookoła nawet tam gdzie z zewnątrz było ładnie. Jeszcze jedna zima i trzeba by spawać bo byłyby dziury.
Sugeruję ogarnąć jak najszybciej.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: kylon »

Jak wyżej.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: aadamuss »

O to mi chodziło - coś czułem, że pudrem tego nie załatwię :-)
Kylon można u Ciebie zamówić uszczelkę? Zadzwonię po weekendzie.
Pozdrawiam adam

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: kylon »

Można.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: rolkos »

Dzisiaj, wymiana manszety przegubu przy okazji okazało się że poszły łożyska.
Do tego końcówki drążka kierowniczego. Jako ciekawostka w samochodzie z zawieszeniem liftowanym i utwardzonym, wszsytkie gumy i sworznie zużywają się znacznie szybciej. Porównując moje LC to te same elementy oryginalne służyły o 100tyś. km dłużej. Tu końcówki były już w zamienniku.

Takie luzy wyszły na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=MDZme2ae3vw

Końcówki założyłem TT, jak widać QC nie zawsze działa w 100%. Mam nadzieję że jednak posłużą.

Obrazek
Załączniki
tt_koncowki.jpg
(206,04 KiB) Pobrany 101 razy

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś przy swoim aucie

Post autor: hetman »

TT jest przereklamowany, np. węże gumowe popękały mi po paru miesiącach, oryginał od wymiany służy bez uwag. Nie pisze że jest zły, ale niektóre części nie są najlepszej jakości.

ODPOWIEDZ