Hej,
Czy ktoś orientuje się jakie dokładnie zmiany były wprowadzane w J9 na przestrzeni 7 lat, w których była produkowana? Wiadomo, że były nowe silniki i kosmetyczne zmiany nadwozia. Czy zmieniło się coś jeszcze? Czy modele z lat dwutysięcznych różnią się np. elementami konstrukcyjnymi od starszych kolegów?
Szukałem informacji w Internecie, ale nie udało mi się znaleźć nic konkretnego. Może dlatego, że słowo "lifting" w przypadku aut terenowych zwraca głównie informacje o lifcie zawieszenia.
Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002
Z tego co wiem wzmocnili nieznacznie centralny i przedni dyferencjał. Zmieniono wyświetlacz "klinometr", zegary, boczki drzwi, kolorystyke zewnętrzną (poszerzenia w kolorze nadwozia). Zmieniono reflektory głowne ze szklanych na plastikowe.
Wiecej grzechow nie pamietam
Wiecej grzechow nie pamietam
Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002
I jeszcze felgi na brzydsze oraz na moje oko o delikatnie innym ET. Te „szpulki” po liftingu jakby bardziej wystają na zewnątrz. Głowy sobie uciąć nie dam ale tak mi jakoś to wygląda.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002
No tak, te fele pięcioramienne sprzed liftu chyba są najładniejsze. Potem dali takie dekle 3 ramienne, zupełnie mi sie nie podobały.
Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002
Dzięki Panowie. Zawsze myślałem, że mam ładne auto, a teraz myślę tylko o tych 3-ramiennych felgach... Byłem przekonany, że są 5-ramienne Tak serio, to te 3-ramienne z Toyoty nie są takie złe. Bo mówicie o tych, tak?
Kiedyś miałem W124 i jak do niego szukałem felg, to popularne były takie 3-ramienne:
Nie mogłem zrozumieć jak można z tym jeździć...
Co do pozostałych zmian, to ciekawi mnie to wzmocnienie dyfrów. Ciekawe czy Rokfor wie coś więcej na ten temat. On jest dużym fanem dyfrów w J9
Kiedyś miałem W124 i jak do niego szukałem felg, to popularne były takie 3-ramienne:
Nie mogłem zrozumieć jak można z tym jeździć...
Co do pozostałych zmian, to ciekawi mnie to wzmocnienie dyfrów. Ciekawe czy Rokfor wie coś więcej na ten temat. On jest dużym fanem dyfrów w J9
Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002
No te ze znaczkiem Mercedesa to ekstremalnie paskudne! Toyotowe trójramienne które masz są znośne ale zdecydowanie wolę te sprzed liftingu o pięciu ramionach.
Jak to w życiu wszystko jest kwestia gustu. Jeden lubi ogórki a drugi ogrodnika córki
Tak wygląda moje byłe auto z felgami jakie powinny być na nim po opuszczeniu fabryki (choć felgi po renowacji dostały deko inny kolor).
Jak to w życiu wszystko jest kwestia gustu. Jeden lubi ogórki a drugi ogrodnika córki
Tak wygląda moje byłe auto z felgami jakie powinny być na nim po opuszczeniu fabryki (choć felgi po renowacji dostały deko inny kolor).
Re: Zmiany w J9 w wyniku liftingów w latach 1996-2002
Te moje felgi nawet mi się podobają, ale ogólnie też wolę jak mają więcej ramion. Tak samo średnio podobają mi się nowoczesne 3-ramienne kierownice. Wolę stare, klasyczne, 4-ramienne. Ale to faktycznie wyłącznie kwestia gustu, a o tym ciężko dyskutować.
Co do innych zmian, to nie mogę niestety znaleźć żadnych informacji o zmianach w konstrukcji napędów. Na polskiej Wikipedii nie ma nic, na angielskiej jest tylko tyle:
Co do innych zmian, to nie mogę niestety znaleźć żadnych informacji o zmianach w konstrukcji napędów. Na polskiej Wikipedii nie ma nic, na angielskiej jest tylko tyle:
Choć Wikipedia to pewnie nie najlepsze miejsce do szukania takich informacji, to w innych w ogóle nic nie widzę na ten temat. Cóż, moja ciekawość chyba na razie pozostanie niezaspokojonaBy June 1999, minor changes were made. In order to follow new laws, fog-lamps were added to the bumper, except in South Africa. To reduce theft, an engine immobilizer was available. TX Limited with 8 seats used TX base with roof rail, rear under mirror, wood panel finish, armrest, optitron meter, base cooling as well as rear heater was introduced into this series.