Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 paź 2019, 11:14
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 maja 2019, 13:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 233
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Wczoraj postanowiłem sobie pohulać troszkę i po 2x załączeniu reduktora wajcha zaczęła się przemieszczać góra/dół bez żadnego oporu.
Zbladłem nieco, bo jak do domu z załączonym reduktorem i blokadą kilkadziesiąt kilometrów wracać... jak emocje nieco opadły i rozum powrócił - pierwsza myśl, "pierdoła jakaś to być musi", cięgno prawdopodobnie się rozłączyło, więc wkulałem się pod samochód i rzeczywiście, cięgno luźne, reduktor wyłączyłem od dołu i do domu dojechałem uśmiechnięty.

Dziś przestałem się uśmiechać, wszystko zardzewiałe na amen, żeby wyjąć zawleczkę namęczyłem się pół godziny, urwany bolec z otworu cięgna jeszcze nie wyjęty, bo mi energii zbrakło, spsikałem penetratorem i odczekam trochę.
I tu ponownie sprawdza się zasada, że narząd nieużywany zanika!

A teraz pytanie:

Czy część bolca po stronie wajchy da się wyjąć, czy na stałe przyspawana / wprasowana?
Na schematach wygląda, że to komplet, więc mam obawy, że bez demontażu wajchy z przyległościami, szlifowania, wiercenia się nie obejdzie.ObrazekObrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2019, 18:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 233
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Nie mieliście takiego przypadku?
W przyszłym tygodniu zamierzam się za to zabrać, planuję "od dołu" choć dostęp nienajlepszy... czy może jednak rozkręcać od góry?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2019, 18:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6375
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Żeby zrobić porządnie musisz zdjąć całą tą podstawkę. Powinna zejść po odkręceniu od góry klapy serwisowej - widać ową klapę na pierwszym zdjęciu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2019, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 233
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Da się to otworzyć bez demontażu dźwigni skrzyni biegów?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2019, 19:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6375
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie. Dźwignię wraz z podstawą i plastikami trzeba zdemontować.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2019, 20:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 233
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Dzięki!
Zrobię dokumentację fotograficzną, być może komuś się przyda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2019, 22:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 233
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Wygląda na łatwą robotę, ale nie bardzo rozumiem punkt "a".
W jakim celu to rozłączać?
https://www.dropbox.com/s/jhuuow32nujys5h/REMOVE%20TRANSFER%20SHIFT%20LEVER.pdf?dl=0


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2019, 7:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6375
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Żeby wyjąć lewarek. No chyba że chcesz wyciągnąć całą skrzynię przez tą dziurę w podłodze ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2019, 9:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 233
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Spodziewałem się, że to co należy odłączyć już się samo rozłączyło, przejrzałem schematy i rzeczywiście nie da się tego wyciągnąć bez skrzyni jeżeli się nie odłączy punktu "a" ;)
Dzięki Rokforze za porady!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 wrz 2019, 0:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Posty: 233
Lokalizacja: Tilburg / Zielona Góra
Auto: LX450 '97, RJ70 '85
Przypomniało mi się , że zapomniałem napisać jak tanim kosztem problem rozwiązać...

Kupiłem na allegro kompletny lewarek od diesla z nadzieją, że przypasuje plug & play; bo dlaczego niby miałoby być inaczej - niestety wszystko wygląda identycznie, ale tylko na zdjęciach.
Po rozkręceniu okazało się, że otwory montażowe są w zupełnie innych miejscach i nie da się tego dopasować, skoro wszystko rozbebeszone już było, postanowiłem brnąć dalej i rozłożyłem oba lewarki na części.
Co prawda, sedno sprawy - nie wiem jak to nazwać, ta korbka z bolcem co cięgno popycha / pociąga, wygląda niezbyt podobnie, to okazuje się, że wszystkie średnice, wysokości. szerokości jak i wieloklin, są identyczne i pasuje bez problemu.

Całkowity koszt naprawy 100zł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group