Zawór steruący w pompie kod błędu 14
Moderator: luk4s7
Zawór steruący w pompie kod błędu 14
Cześć,
Proszę o podpowiedź gdzie kupić taniej to ustrojstwo 23010-67030 TOYOTA TIMING CONTROL VALVE niż za 1800 zł w serwisie TOYOTY.
Ewentualnie prosze o skorygowanie mojej diagnozy:
pacjent 1KZ-TE, w trasie zapala się check engine, traci moc, lekko telepie silnikiem na postoju. Nie dymi, pracuje równo pod obciążeniem. Wywala błąd 14 po wsadzeniu druta w OBD1 czyli ten zaworek w pompie.
Pali na dotyk, nie grzeje się, płyn chłodniczy w normie, olej w normie.
Znalazłem jeszcze to: Denso 096360-0240 - czy to zamiennik? i gdzie kupić
dzięki!
Proszę o podpowiedź gdzie kupić taniej to ustrojstwo 23010-67030 TOYOTA TIMING CONTROL VALVE niż za 1800 zł w serwisie TOYOTY.
Ewentualnie prosze o skorygowanie mojej diagnozy:
pacjent 1KZ-TE, w trasie zapala się check engine, traci moc, lekko telepie silnikiem na postoju. Nie dymi, pracuje równo pod obciążeniem. Wywala błąd 14 po wsadzeniu druta w OBD1 czyli ten zaworek w pompie.
Pali na dotyk, nie grzeje się, płyn chłodniczy w normie, olej w normie.
Znalazłem jeszcze to: Denso 096360-0240 - czy to zamiennik? i gdzie kupić
dzięki!
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
Nie wiem czy to cos pomoże ale dokładnie ta część była montowana w Corolli :
http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=23010-67030&mE=on
http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=23010-67030&mE=on
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
Awaria zaworka jest niemal zerowo prawdopodobna. Może się zdarzyć - ale ten typ elektroniki nie jest aż tak wyrafinowany, żeby kontrolować jakość jego działania. Wyświetlany błąd to błąd obwodu tegoż zaworka - a więc zwarcie lub rozwarcie.
9 na 10 przypadków to po prostu urwany kabelek, tuż przy wtyczce, od strony instalacji.
9 na 10 przypadków to po prostu urwany kabelek, tuż przy wtyczce, od strony instalacji.
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
dzięki za podpowiedź Rokfor32. Już byłem na etapie zamawiania nowego i się na chwilę jeszcze wstrzymam.
Przejrzałem kabelki - wyglądają dobrze, izolacja cała, wtyczka cała. A jak sprawdzić sam zaworek czy się nie zawiesza? Wczoraj przejechałem 20km i nic się nie działo. Wykasuję błąd i będę obserwował.
Przejrzałem kabelki - wyglądają dobrze, izolacja cała, wtyczka cała. A jak sprawdzić sam zaworek czy się nie zawiesza? Wczoraj przejechałem 20km i nic się nie działo. Wykasuję błąd i będę obserwował.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
Nie wiem, czy zawieszanie się jest w ogóle wykrywane przez komp. Pierwsze i podstawowe - sprawdź czy zaworek ma właściwą rezystancję (kilka omów).
W drugim etapie - zapodaj napięcie zasilające - ale jedynie w krótkich impulsach. Jeżeli działa - będzie to słychać stukający rdzeń, bo to zerojedynkowy układ.
Jeżeli zaworek nie budzi zastrzeżeń - to problem jest w kablach. Jeżeli nie działa - trzeba zapodać inny przynajmniej do testów.
Jak się okaże, że to jednak zaworek - to pisz, mam tego kilka sztuk.
W drugim etapie - zapodaj napięcie zasilające - ale jedynie w krótkich impulsach. Jeżeli działa - będzie to słychać stukający rdzeń, bo to zerojedynkowy układ.
Jeżeli zaworek nie budzi zastrzeżeń - to problem jest w kablach. Jeżeli nie działa - trzeba zapodać inny przynajmniej do testów.
Jak się okaże, że to jednak zaworek - to pisz, mam tego kilka sztuk.
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
@plitrix, a szukałeś informacji na stronach w en? Tak z ciekawości na szybko poszukałem i temat był przerabiana na forach za wielką wodą. Jako przyczynę wskazywano też: nieszczelności w układzie paliwowym lub zapchany mały filtr/sitko w pompie (podobno taki istnieje). Doczytałem tez info, że ludzie kupowali zawór i objawy nie ustępowały.
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
kurcze dzięki! jestem pod wrażeniem! wszystko sprawdzę i chyba uratuję przed wydaniem bez sensu trochę kasiorki
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
zmierzona oporność 9,4 ohm, zaworek pod napięciem klika jak wściekły. Czyli to nie zaworek. Zmieniłem też filtr paliwa... takiego syfu dawno nie widziałem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
Sprawdziłeś dobry zaworek? tak dla porządku pytam
Ten kontrolujący kąt wtrysku to ten na samym dole pompy, instalowany równolegle do osi wałka napędowego, dokręcony do korpusu (a nie do głowiczki - do głowiczki jest wkręcony spill valve. Jest to bardzo szybki zawór dawkujący, odpowiedzialny za odmierzanie konkretnej dawki paliwa).
Ten kontrolujący kąt wtrysku to ten na samym dole pompy, instalowany równolegle do osi wałka napędowego, dokręcony do korpusu (a nie do głowiczki - do głowiczki jest wkręcony spill valve. Jest to bardzo szybki zawór dawkujący, odpowiedzialny za odmierzanie konkretnej dawki paliwa).
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
przyczyną całego zamieszania był na 99% zawalony syfem filtr paliwa... dziękuję za wybicie mi z głowy zakupu elektrozaworu za 5% wartości auta i motywację do sprawdzenia całego układu paliwowego.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawór steruący w pompie kod błędu 14
To jeszcze czeka Cię zrzucenie zbiornika paliwa, i zaglądnięcie do środka. Syf w filtrze nie wziął się z powietrza.