KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Moderator: luk4s7

artw
Posty: 33
Rejestracja: 06 kwie 2018, 12:08
Kontakt:

KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: artw »

Drodzy,

Jak było, zabijcie. Jak nie, liczę na Wasze merytoryczne wsparcie.
Otóż dopytywałem w ASO Toyota jak to jest z wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów w modelu z roku 2006.
Niestety nie uzyskałem wyczerpującej odpowiedzi.
ASO twierdzi, że co 90 tys. km. powinno się wymienić sam olej (koszt poniżej 500 zł.).
Natomiast jest jeszcze opcja wymiany oleju wraz z filtrem i uszczelnieniem misy, która kosztuje około 2 tys. zł.
Tyle tylko, że ASO twierdzi, że producent nie podaje zaleceń, kiedy taką operację należy zrobić. Zatem, mówią, to decyzja właściciela.
No i tu mnie trafia. Bo jak to? Ja mam decydować kiedy robić tę droższą opcję? A co, jak nie zrobię? Czy ASO bierze odpowiedzialność za ewentualną usterkę skrzyni?

Powiedzcie proszę, jeśli macie takie doświadczenie, jak to jest?
Auto ma w tej chwili circa 160 tys. km. przebiegu i mam zapewnienie poprzedniego właściciela, że olej był wymieniany przy 150 tys. km. Niestety brak twardych dowodów. Było to robione poza siecią ASO i bez papierów.
Zatem chcę dla świętego spokoju wymienić i zastanawiam się nad opcją. Oczywiście kusi tańsza, ale nie chcę niepotrzebnie oszczędzać. Chcę tym autem trochę pojeździć. Robię je dla siebie.



--
A.

artw
Posty: 33
Rejestracja: 06 kwie 2018, 12:08
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: artw »

Może komuś jeszcze się przyda ...
Oficjalna odpowiedź od Toyota Poland jest taka, że karta przeglądowa nie przewiduje wymiany filtra oleju skrzyni automatycznej. Jedynie sam olej co 90 tys lub 6 lat.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: sebastian44 »

Po pierwsze nie jest to jakas kosmiczna technologia wiec nie trzeba pisać do japonii żeby sie dowiedziec że mozna i trzeba wymieniać olej ;)
Tak jak piszesz wymiana moze byc samego oleju lub też zrzucenie miski i wymiana filtra.
Pierwsza opcja to jakies 4 litry oleju (40 zł za litr, oryginał toyoty) plus banalna robocizna. Druga to trochę wiecej oleju, 6-8 litrow plus filtr za 320 zł oryginalny plus babranie się z miską. Nie wiem skad ceny 500-2000 zł ale ASO ma fantazje ;)

To na co trzeba zwrócić uwagę to że inny olej idzie do skrzyni 4ki- ATF Type-IV, a inny do 5tki- ATF WS. A no i poziom oleju sprawdza się na uruchomionym silniku (jak masz bagnet w skrzynie 4ce, bo w 5tce go nie ma i tam jest trudniej).

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: plum76 »

bo w 5tce go nie ma i tam jest trudniej)
Sebastian nie jest trudniej jest inaczej.
Na rozgrzanym oleju w skrzyni trzeba odkręcić śrubę do wlewania oleju do skrzyni i nadmiar musi wylecieć. Jak nic nie leci to trzeba dolać.
paweł

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: sebastian44 »

Okej, powiedzmy że inaczej ;)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: sebastian44 »

PS. Wymiane bez filtra można zrobic u siebie na podjezdzie przy użyciu jednego klucza i lejka. Zajmuje to jakies 15 minut ;)
Zrzucanie miski na podjezdzie też jest możliwe ale trzeba być przygotowanym na trochę syfu naookoło ;)

artw
Posty: 33
Rejestracja: 06 kwie 2018, 12:08
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: artw »

Może się nie znam, ale dynamiczna wymiana oleju w skrzyni wymaga specjalnego urządzenia, więc na kanale u sąsiada raczej trudno będzie to zrobić.
A wymiana statyczna to kilkukrotne dolewanie oleju, więc i koszt oleju wyższy i nie do końca jest to metoda gwarantująca całkowitą wymianę oleju w skrzyni.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: sebastian44 »

Dynamiczna wymiana oleju to jest inna bajka. Wymaga specjalnego urządzenia.
Nigdzie słowem nie wspomniałeś że to ma być dynamiczna wymiana. Z tego co wiem Toyota nie przewiduje takowej. Producent mówi o wymianie statycznej bez wymiany filtra, spuszczasz olej, nalewasz nowy i tyle. Czesc starego pozostaje to prawda ale lepsze to niż nic.
Upewnij się że ASO oferuje "dynamiczną"wymiane. Bo nie wydaje mi sie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: kylon »

sebastian44 pisze:PS. Wymiane bez filtra można zrobic u siebie na podjezdzie przy użyciu jednego klucza i lejka. Zajmuje to jakies 15 minut ;)
Zrzucanie miski na podjezdzie też jest możliwe ale trzeba być przygotowanym na trochę syfu naookoło ;)
Odpowiedziałe właśnie na pytanie dlaczego ASO bierze 500-2000. Bo nie robi tego na podjeździe ;-). W dodatku płaci podatki dochodowe i podatek VAT. Płaci za utylizację olejów, Zus za pracowników i kredyty za budynek ze sprzętem.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: sebastian44 »

Z punktu widzenia klienta malo mnie obchodzi czy robia to na podjezdzie czy nie i co musza oplacic ;) Interesuje mnie cena koncowa versus ilosc pracy ktora musialbym wykonac gdybym robil to sam.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: kylon »

Dlatego ten kraj nigdy do niczego nie dojdzie. Ja wolę stół do zrobienia oddać stolarzowi, samochód do naprawy mechanikowi a jak mam problem ze zdrowiem idę do lekarza. W zasadzie wolę mieć wolny czas albo zarobić na ten czas niż wiecznie samemu coś robić pod blokiem. No ale każdy ma prawo jakiegoś wyboru.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: sebastian44 »

:shock: Myslalem ze to forum pasjonatow LC gdzie mozna znalezc porady jak cos naprawic. Samemu. A nie tylko porady komu to oddac do naprawy. Tym bardziej jezeli cena uslugi jest nieadekwatna do ilosci pracy.
Idac ta droga powinnismy krytykowac wszystkie watki w ktorych ktos cos robi samemu, bo przeciez powinien oddac do serwisu ktory ma do zaplacenia ZUS i rate za podnosnik.
Przedsiebiorczosc i zaradnosc naszego narodu jest jego zaleta a nie wada;) No ale kazdy ma prawo miec swoje zdanie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: kylon »

Ja tego nie neguję. Ale wymiana oleju pod blokiem nie jest wzbudzającą u mnie entuzjazm poradą bo co się dzieje dalej z rozlanym i wylanym olejem? A zdejmowanie miski i jej uszczelnianie z ziemi to już nie porada a proszenie się o kłopoty. Oczywiście takie ASO ma też osłony zdejmować i zakładać za darmo. I śruby często ukręcające się też. Po prostu widziałem wiele samochodów podwórkowo naprawianych i nikomu nie polecam kupowania takiego. Bo to dopiero mina i multum wydatków. Zupełnie inna jest sytuacja gdy ktoś robi sam ale posiada wiedzę, warunki i odpowiednie narzędzia.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: sebastian44 »

Ja widzialem wiele samochodow " spartolonych" przez serwisy ktore robily na sztuke i aby szybciej wypchnac fure za brame. Bez researchu, bez wiedzy i przygotowania, skrecic do kupy aby sie trzymalo i nastepne.
A jak robimy sami to przygotowujemy sie jak najlepiej i wykonujemy prace dokladnie. Bo robimy dla siebie.
Ja osobiscie lubie samemu pogrzebac przy aucie, mam z tego satysfakcje i pewnosc ze naprawa zostala wykonana tak jakbym sobie tego zyczyl. Pewnie nie kazdy czerpie z tego przyjemnosc ale niektore rzeczy sa naprawde proste i warto rozwazyc zrobienie ich samodzielnie chociazby ze wzgledow ekonomicznych. Do czego ja zawsze zachecam i goraco kibicuje osobom ktore same podejmuja sie serwisowania swoich samochodow.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: KDJ120/125 1KD-FTV - wymiana oleju w skrzyni ATM

Post autor: kylon »

Ok ale w przypadku rzeczonym gdzie jest mowa o samochodzie z 2006 roku to już nie lejek i 15 minut ;-). Trzeba mieć już strzykawkę do oleju lub inne urządzenie. Musisz brać pod uwagę że w serwisie to nie jest 15 minut. Ktoś musi przyjąć zlecenie, ktoś wprowadzić samochód na warsztat, ktoś musi podnieść samochód do góry poświęcając czas na prawidłowe jego ustawienie, ktoś musi wydać z magazynu części, je wymienić, oddać do utylizacji olej i szmatkę a na końcu wystawić fakturę. To wszystko składa się na końcową cenę X. Oczywiście czasem faktycznie ta cena nie jest adekwatna ale bardziej bym szedł z tą opinią jeśli chodzi o części. Bo wszyscy wiemy, że tą samą część można kupić czasem o wiele taniej. Ale to też ktoś szacuje. Choć zgadzam się że jeśli originalna część spoza ASO kosztuje 6 tyś a ta sama w ASO 14 to ktoś przesadza.

I również uważam, że umiejętność naprawy własnego auta jest dużą zaletą ale nie każdy się do tego nadaje, nie każdy ma możliwości czy sprzęt. Nie możemy też popadać w paranoję, że każdy jest naszym wrogiem czy robi źle.

ODPOWIEDZ