Migająca kontrolka overdrive???
Moderator: luk4s7
Migająca kontrolka overdrive???
Od kilku dni miałem poczucie, że skrzynia delikatnie glupieje, waha się przy przejsciu na najwyzszy bieg, czasem szarpnie, dzisiaj objawy sie nasiliły a do tego zapala sie I gasnie pomaranczowa kontrolka o/d off. Jutro za dnia bede sprawdzac stan oleju. Czy ma ktoś jakies doświadczenie w tym temacie?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Migająca kontrolka overdrive???
Stan oleju na zimnym pokazuje tam gdzie powinien byc na rozgrzanym.
Czetalem temat o rdzewiejacych I utleniajacych sie chlodniczkach skrzyni, natomiast mój samochód jest z 97 roku, wiec teoretycznie powinien byc wolny od tej wady.
Rozpialem klemy, liczac że to jakiś błąd spowodowany tym, że kilka dni temu po raz pierwszy nacisnąłem przypisane over drive.
Czetalem temat o rdzewiejacych I utleniajacych sie chlodniczkach skrzyni, natomiast mój samochód jest z 97 roku, wiec teoretycznie powinien byc wolny od tej wady.
Rozpialem klemy, liczac że to jakiś błąd spowodowany tym, że kilka dni temu po raz pierwszy nacisnąłem przypisane over drive.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Migająca kontrolka overdrive???
a samochód ma przycisk over drive? jeśli tak to może jest po prostu problem elektryczny ( w przycisku lub na kablach) i skrzynia głupieje.
Re: Migająca kontrolka overdrive???
I tu potwierdza się znana prawda, że "narząd nieużywany zanika".
Poprzedni właściciel mojego twierdził, że użył wszystkich guzików, przełączników i pstryczków tylko 1x - 10 lat temu, jak kupił auto.
Ja po zakupie też wszystkiego użyłem i okazało się, że zaczęło migać i poszarpywać, nie zagłębiałem się aż tak bardzo pod samochód jak kolega Surf, tylko uznałem podobnie jak Zibi, że skoro nieużywane, to przyczyna musi bardziej prozaiczna, typu zaśniedziały włącznik.
U mnie okazało się słuszną diagnozą, czego i Tobie życzę.
Poprzedni właściciel mojego twierdził, że użył wszystkich guzików, przełączników i pstryczków tylko 1x - 10 lat temu, jak kupił auto.
Ja po zakupie też wszystkiego użyłem i okazało się, że zaczęło migać i poszarpywać, nie zagłębiałem się aż tak bardzo pod samochód jak kolega Surf, tylko uznałem podobnie jak Zibi, że skoro nieużywane, to przyczyna musi bardziej prozaiczna, typu zaśniedziały włącznik.
U mnie okazało się słuszną diagnozą, czego i Tobie życzę.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Migająca kontrolka overdrive???
Kontrolka O/D w systemie sterowania denso ma taka samą funkcję, jak kontrolka "check engine". tyle że diagnozuje skrzynię a nie silnik.
Wersja europejska '97 nie powinna mieć jeszcze diagnozy po obd2 - a więc trza wpiąć zworę w złącze diagnostyczne (a wcześniej użyć manuala serwisowego - coby wiedzieć co zewrzeć w tymże złączu) - i policzyć mrugnięcia rzeczonej kontrolki. Wtedy będzie dokładnie wiadomo, co kompu sterującemu nie pasi.
Tak ogólnie, to userom próbującym samodzielnie rozkminiać bolączki swojego wozidła (bo większość to jednak jedzie z problemami do fachowca - więc detale diagnozy może mieć gdzieś) polecam zapoznanie się na stałe z manualem serwisowym do swojego modelu. Bo opieranie się na poradach z netu - cóż. To tak mniej więcej jak leczenie się zdalne. W dodatku niekoniecznie z lekarzem po drugiej stronie
Wersja europejska '97 nie powinna mieć jeszcze diagnozy po obd2 - a więc trza wpiąć zworę w złącze diagnostyczne (a wcześniej użyć manuala serwisowego - coby wiedzieć co zewrzeć w tymże złączu) - i policzyć mrugnięcia rzeczonej kontrolki. Wtedy będzie dokładnie wiadomo, co kompu sterującemu nie pasi.
Tak ogólnie, to userom próbującym samodzielnie rozkminiać bolączki swojego wozidła (bo większość to jednak jedzie z problemami do fachowca - więc detale diagnozy może mieć gdzieś) polecam zapoznanie się na stałe z manualem serwisowym do swojego modelu. Bo opieranie się na poradach z netu - cóż. To tak mniej więcej jak leczenie się zdalne. W dodatku niekoniecznie z lekarzem po drugiej stronie
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Migająca kontrolka overdrive???
No dobra, ale z wypowiedzi nie wynikało, ze kontrolka sygnalizuje ciągłym pulsowaniem. Odniosłem wrażenie, że po prostu raz za czas mignie jakby coś nie łączyło.
Szukajka pokazuje, że już taki temat był tu rozkminiany. Manual mówi - roblem ze skrzynią, kontakt z serwisem. A skończyło się z tego co doczytałem na odpięciu akumulatorów na parę minut i problem zanikł ( także z źle zmieniającymi się biegami).
W taki razie może faktycznie najpierw odczytaj kody.
Szukajka pokazuje, że już taki temat był tu rozkminiany. Manual mówi - roblem ze skrzynią, kontakt z serwisem. A skończyło się z tego co doczytałem na odpięciu akumulatorów na parę minut i problem zanikł ( także z źle zmieniającymi się biegami).
W taki razie może faktycznie najpierw odczytaj kody.
Re: Migająca kontrolka overdrive???
Ja właśnie jestem jednym z tych, co to w przypadku choroby, najpierw z doktorem googlem się konsultują.
Czasem diagnoza się sprawdza, a czasem nie...
Moje Toyoty nie były drogie, więc jak cos podczas nauki popsuję, strata nie będzie wielka
Czasem diagnoza się sprawdza, a czasem nie...
Moje Toyoty nie były drogie, więc jak cos podczas nauki popsuję, strata nie będzie wielka
Re: Migająca kontrolka overdrive???
Ja nie specjalnie mam wyjscie ponieważ mieszkam na Islandii I naprawy sa koszmarnie drogie, po za tym lubié to, by zawsze sie czlowiek dowie czegos rozwijający, Czetalem temat o akumulatorach, Zrobiłem na 24h - nie zadziałało.
Byłem wczoraj w serwisie, panowie przez godzine ogladali auto, podali mi dwa bledy, skazowali ponad 100 euro I powiedzieli, ze nie wiedzą o co chodzi I z serwisu musza zaprowadzic do specjalistycznego warsztatu.
C.24 intake air temp sensor
Oraz
63N02 I to nie jestem w stanie przetłumaczýć islandzkiego wychodzi za pomoca jakiś zawor
Ot takie mam info po odczycie z komputera
Lamps o/d przestaje migac podczas dlugich zjazdow z góry
Mega prawie caly czas z czestotliwoscią 5 second
Mam wrażenie, że nie zapina tez dwojki, jak z d przezucalem na 2 to zachowywal sie jak neutral
Natomiast jak od startu zapialem L, potem dwa to zadziałało I szarpnał przy zapieciu D
Wiesz jak można zdobyc taki manual do J9?
Byłem wczoraj w serwisie, panowie przez godzine ogladali auto, podali mi dwa bledy, skazowali ponad 100 euro I powiedzieli, ze nie wiedzą o co chodzi I z serwisu musza zaprowadzic do specjalistycznego warsztatu.
C.24 intake air temp sensor
Oraz
63N02 I to nie jestem w stanie przetłumaczýć islandzkiego wychodzi za pomoca jakiś zawor
Ot takie mam info po odczycie z komputera
Lamps o/d przestaje migac podczas dlugich zjazdow z góry
Mega prawie caly czas z czestotliwoscią 5 second
Mam wrażenie, że nie zapina tez dwojki, jak z d przezucalem na 2 to zachowywal sie jak neutral
Natomiast jak od startu zapialem L, potem dwa to zadziałało I szarpnał przy zapieciu D
Wiesz jak można zdobyc taki manual do J9?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Migająca kontrolka overdrive???
Można zakupić przez aso, można też poszperać po necie za elektronicznymi wersjami. Nie wszystko jest on line, bo obowiązują jednak prawa autorskie.
Generalnie - odczyty kodów błędów masz jakieś dziwaczne. Przy diagnozie obd2 kod powinien mieć oznaczenie Pxxxx. Literka P, i ciąg czterech cyfr. Natomiast jeżeli nie ma diagnozy obd2 - to ect zwraca dwucyfrowe kody migowe.
Kody wywołuje się przez założenie zwory w złączu diagnostycznym DLC1 (komora silnika) na piny TE1 i E1. przycisk O/D ma być w pozycji OFF. Wówczas, po przekręceniu kluczyka w pozycje ON lampka O/D zaczyna mrugać, generując sekwencje kodów.
Nie mam manuala do tej wersji auta - natomiast do starszego 4runnera ze skrzynią A343F jest zaledwie pięć kodów: 42 - czujnik prędkości (tylny sensor skrzyni), i 61 do 64 - kolejne selenoidy skrzyni. Komp wykrywa jedynie trzy stany - zwyczajnie mierzy rezystancję cewek. Czyli normal - wtedy nic nie wyświetla - albo otwarcie lub zwarcie obwodu - wtedy generuję błąd od 61 do 64.
Jeżeli to co napisałeś to błąd 62 - to oznacza, że drugi elektrozawór nie robi prawidlowo. Uszkodzenie samego elektrozaworu jest mało prawdopodobne, więc pewnie to urwany kabelek, tuż przy wtyczce, skorodowane piny we wtyczce - albo przetarta gdzieś po drodze wiązka.
Generalnie - odczyty kodów błędów masz jakieś dziwaczne. Przy diagnozie obd2 kod powinien mieć oznaczenie Pxxxx. Literka P, i ciąg czterech cyfr. Natomiast jeżeli nie ma diagnozy obd2 - to ect zwraca dwucyfrowe kody migowe.
Kody wywołuje się przez założenie zwory w złączu diagnostycznym DLC1 (komora silnika) na piny TE1 i E1. przycisk O/D ma być w pozycji OFF. Wówczas, po przekręceniu kluczyka w pozycje ON lampka O/D zaczyna mrugać, generując sekwencje kodów.
Nie mam manuala do tej wersji auta - natomiast do starszego 4runnera ze skrzynią A343F jest zaledwie pięć kodów: 42 - czujnik prędkości (tylny sensor skrzyni), i 61 do 64 - kolejne selenoidy skrzyni. Komp wykrywa jedynie trzy stany - zwyczajnie mierzy rezystancję cewek. Czyli normal - wtedy nic nie wyświetla - albo otwarcie lub zwarcie obwodu - wtedy generuję błąd od 61 do 64.
Jeżeli to co napisałeś to błąd 62 - to oznacza, że drugi elektrozawór nie robi prawidlowo. Uszkodzenie samego elektrozaworu jest mało prawdopodobne, więc pewnie to urwany kabelek, tuż przy wtyczce, skorodowane piny we wtyczce - albo przetarta gdzieś po drodze wiązka.
Re: Migająca kontrolka overdrive???
Wielkie dzieki za obszerną odpowiedz. Mam nadzieje ze jest tak jak mowisz. Bede probował po swietach cos uradzic I napewno dam znać.