Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: luk4s7 »

Nooo w odstępie 2 minut masz 2 opinie z dwóch różnych źrodeł które zdają się być zgodne :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: rolkos »

Rokfor32 pisze:Starcza na dożywocie, jak się od razu porządnie zabezpieczy lakierniczo. Przecież to się nie sypie mechanicznie, i nie zużywa. Kiluje go korozja, i w skilowanych zwykle nie ma już czego ratować. Ale jak się jeszcze da - albo instaluje nowy - to porządne zabezpoieczenie antykorozyjne - i się zapomina o temacie. No - plus wymiana kabelka - ten odcinek pracujący wraz z zawiasem faktycznie po 20 latach sie zużywa (pęka izolacja, a potem korodują żyły).
Pomalować trzeba samemu nie zlecać. U mnie nowy był pomalowany 2 lata temu (przed założeniem), ale chyba komuś się nie chciało go odtłuścić bo jak zdjąłem go niedawno to miałem piękny odlew z lakieru. Wprawdzie jeszcze było za wcześnie żeby były jakieś szkody, ale trochę czyszczenia było.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: PblO »

Cena którą podałem dotyczy części wraz z montażem, jeżeli sam kupię i zamontuję "nie-oryginał" + kompresor to cała zabawa zamknie się w 1000zł.
Najtańszy oryginał jaki znalazłem to 400€ + przesyłka z Litwy, więc nie będzie taniej nawet jeżeli sam go zabezpieczę i zainstaluję.
Kompresor ARB już mam, a cena samego siłownika jest 3x niższa, więc nawet jeżeli nie pociągnie tyle co oryginał to mogę kupić kolejny.

Kupię zainstaluję i Wam opowiem czy działa ;)

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rolin »

To ja mam pytanie. Czy nie lepiej założyć siłownik że sprężyna powrotną? Stale blokada jest rozpięta, a jak dostaje powietrze to zapina. Odpada nam problem braku ciśnienia w instalacji po jakimś czasie bo nawet bez powietrza siłownik trzyma blokadę wyłączoną.

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 41
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Ptasiek »

Czasem sie nie uda...
https://drive.google.com/open?id=1qCXzf ... 4TuqwOZkvA
https://drive.google.com/open?id=1I4ORv ... X6R6eZpgRL
Czy taki dekielek to gdzies da sie kupic czy całe ustrojstwo szukać?
Coś przy demontazu poszło bokiem i zonk!
W środku elegancja. User error..
https://drive.google.com/open?id=1o_gZG ... g0CcKXKPBQ

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rolin »

Czy ktoś mi powie jaka jest średnica siłownika pneumatycznego? Mam okazję kupić taki że sprężyna i spróbować czy bedzie działać.

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 41
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Ptasiek »

Ahoj.
Czy przesuwka od blokady ta z listwą zebatą w dyfrze powinna pracowac od max położenia z prawej do max w lewo? (patrzac w otwor serwo motora)
Pytam bo w mojej kzj95 ciężkawo przesuwa sie z prawa do lewa w początkowej fazie. Czy moze tamta kulka za mocno blokuje?
Być może sprobóje lepiej zamontowac na załączonej...

Awatar użytkownika
Ptasiek
Posty: 41
Rejestracja: 14 lip 2016, 08:52
Auto: KZJ95L
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Ptasiek »

Wykreciłem szpilki zamontowałem na załączonym z minimalnym przesuwem/napieciem na załącz by zęby grały.
Zauważyłem iż musi byc w wiekszosci przypadkow roznica obrotow kół.
Czyli jak załączam na prostej to czasem chwile zchodzi a jak jade weżykiem lub w zakręcie to załącza i rozłącza miodzio.
Dodam jescze że podłączyłem się pod sterownik z włącznikiem do masy by blokade móc załączać zawsze.
Ograniczenie predkosci nie modyfikowałem. Jeden z pinow sterownika można podłaczyc do masy wtedy nie czeka na sygnal -"low" z reduktora.
No to jeszcze blokada na przód by sie przydała :)

mazmac
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: mazmac »

Witam,
Nabyłem właśnie blokadę i mam plan ja zabezpieczyć antykorozyjnie przędu zamontowaniem. Pytanie jest jak to zrobić dobrze? Mam zamiar odkręcić tą czarną osłonę i pmalować ten aluminiowy element epoksydem, ale czy pomalować go z każdej strony, czy może od wewnętrznej strony, czyli tu gdzie jest bolec pozostawić bez malowania żeby dobrze pasowało? Tyle ze tu właśnie dochodzi do styku aluminium z mostem no i mam dylemat czy jak to pomaluje to farba nie będzie przeszkadzać. Jak macie doświadczenia to proszę o rady

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: rolkos »

Malowanie dekla od strony co nie dotyka mostu nie jest takie ważne, najpierw gnije od strony mostu, dopiero jak tam zgnije to idzie reszta, a to już i tak za późno na ratowanie.

Maluj cały, tylko dokładnie oczyść, zmatuj i odtłuść przed malowaniem.

U mnie malowane "w zakłądzie" co to zakładał nową blokad, po zdjęciu po 2 latach farba od strony mostu zeszła z blokady jako jedna całość, a pod spodem już ładnie wżery się porobiły. Na zewnątrz wszystko wyglądało super.

mazmac
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: mazmac »

Ok, dzięki za info wiec trzeba pomalować całość i będzie pasowało

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rolin »

Moje wypociny na temat blokady pneumatycznej ze sprężyną powrotną.

https://youtu.be/e8IcHIxuxHc

allif
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2019, 19:11
Auto: J95
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: allif »

Witam
zapiąłem blokadę dyfra, lecz po skończonej jeździe nie chce się wypiąć. wypiąłem reduktor lecz ona dalej działa a nie tylko świeci.
Jeżdziłem przód tył, w kółko jeździłem i dalej nic.
Zauważyłem że przy zapinaniu blokada od razu się zaświeciła bez mrugania.

Arek j95 '99

Awatar użytkownika
pku
Posty: 168
Rejestracja: 04 mar 2007, 18:25
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: pku »

Centralnego? Po pierwsze nie jeździj po twardym bo zmielisz zabawkę. Pojeździj z wyłączonym reduktorem i centralną blokadą po szutrowej/piaskowej drodze a jak nie masz gdzie to podnieś jedno tylne koło do góry i pokręć ręką. Bolec blokujący powinien zostać wyciągnięty z dyfra przez sprężynę. O ile jeszcze jest w całości.

Nie wiem o której blokadzie piszesz (tył czy centralna) ale powinno pomoc w obu przypadkach.

allif
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2019, 19:11
Auto: J95
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: allif »

Chodzi mi o blokadę tylnego dyfra (co świeci na czerwono). Podnosiłem koło, jeździłem i nic, centralna blokada się wyłancza. Rozbierać i od czego zacząć?

ODPOWIEDZ