Montaz ogrzewania postojowego

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2128
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

Greg podziwiam Twoja wiedzie i ślepo nią podążam ale to a alli nie dojedzie na czas.
Na Amazonie jest to samo ale droższe https://www.amazon.com/Voltage-Converte ... rter&psc=1

Jak rozumiem to ładuje ale też odłącza jeden aku od drugiego czyli zabezpiecza podstawowy przed rozładowaniem.
Greg potwierdź zanim to zamówię. No i zdradź od razu jak to ustawić bo tam sa 3 pokrętła jak widzę. Domyślam się, że miernik gdzieś wpinam aby wiedzieć co się dzieje z napięciem kręcąc potencjometrem.
Trzecie pytanie to podłączenie. czyli + i - z aku głównego do tej płytki bezpośrednio i dwa kabelki + i - z płytki do drugiego aku. Nic więcej nie potrzeba.

paweł

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 941
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: vGreg »

plum76 pisze: Jak rozumiem to ładuje ale też odłącza jeden aku od drugiego czyli zabezpiecza podstawowy przed rozladowaniem.
Greg potwierdź zanim to zamówię. No i zdradź od razu jak to ustawić bo tam sa 3 pokrętła jak widzę. Domyślam się, że miernik gdzieś wpinam aby wiedzieć co się dzieje z napięciem kręcąc potencjometrem.
Trzecie pytanie to podłączenie. czyli + i - z aku głównego do tej płytki bezpośrednio i dwa kabelki + i - z płytki do drugiego aku. Nic więcej nie potrzeba.
paweł
Chcesz z aku 50Ah naladowac 100Ah przy niedzialajacym alternatorze? Stacisz podstawowy a drugiego i tak nie naladujesz. Laduj tylko podczas jazdy.
Zasilacz wymaga regulacji, będe robil w 3 krokach. Podlaczenie obciazenia np. 2x H4, regulacja U, regulacja I, regulacja U z pomiarami na multimetrze. Na plytce sa oznaczenia funkcji potencjometrow, CC to reg. I, CV to reg. U. Na YT pewnie bedzie poradnik jak podlaczyc i wyregulować.
Połączenie docelowe jak zasilacz będę mial w ręku.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 941
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: vGreg »

W OBI widzialem zb. 5l na paliwo za 15 pln.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2128
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

przyjechał mój kaloryfer:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety obudowa jest pęknięta, bez tragedii da się łatwo naprawić. W sobotę zrobię pierwszy test.
Nawet jakiś pilot jest w zestawie i filterek paliwa.
Niestety manual po chińsku a na obrazkach jest, że pompa powinna być pod jakimś kątem ustawiona.

Greg masz manual w innym języku?

paweł


Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2128
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

Master i reszta a o co chodzi z tym łączeniem weza paliwowego. To trzeba robic jako ruchomy przegub czy to jakas opcja . Na schemacie to widac. Na YT niektorzy tez to montuje.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2128
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

to wzięło się i zrobił https://youtu.be/B0bUP5FJtnY.
Przyznam szczerze, że bez rewelacji. Głośne to, i dużego garażu to to nie chce ogrzać.
w namiocie się sprawdzi pewnie.
Muszę jeszcze sprawdzić jak ustawić odcięcie napięcia bo na aku do 10,5V mi spadło i dalej działało.
pawel

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: rmaster »

Paweł jak rozpala to jest taki spadek przez ok dwie minuty. Świeca żarowa dużo bierze.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2128
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

Master ty masz na stanie rurę do odprowadzania spalin , chyba fi25?
Moja jest za krótka potrzebowałby z 1-1,2 metra.
Jeżeli nie to ja sobie kupie ale choć 20pln z przesyłki wolałbym przeznaczyć na dodatkowe cm rury.

Uprzedzam, że ja mój kaloryfer zamierzam w środku namiotu trzymać.
paweł

raceready
Posty: 34
Rejestracja: 18 wrz 2017, 10:26
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: raceready »

Zróbcie tak https://www.youtube.com/watch?v=OSv083OZRpY

Ja na łódce przy silniku elektrycznym używam https://www.abcv.pl/pl/p/Zabezpieczenie ... 7UQAvD_BwE

jako zabezpieczenie przed rozładowaniem

jezus
Posty: 1805
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: jezus »

Takie coś:
https://allegro.pl/monitor-napiecia-do- ... 80073.html
Napięcie odłączania 11,6 V DC

Powinienem mieć ze dwie kilkuletnie sztuki , ale nie używane, zapakowane oryginalnie.
Za piwo oddam.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2128
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: plum76 »

Greg sprawdzałeś przy jakim napięciu nagrzewnica przestaje działac?
Ja dziś zrobiłem test bo dorwałem zasilacz laboratoryjny i przy 8.1V dopiero mi nagrzewnica przeszła w tryb spoczynku. Co ciekawe kiedy się wyłącza to świeca zaczyna grzać dobijając akumulator trwa to z 30sek może 1 min.

Tak rozpoczęta procedurę nie można przerwac, tzn podniesienie napięcia nie restaruje nagrzewnicy.

Ja mam wyświetlacz lcd i nie widze możliwości podniesienia progu wyłączenia nagrzewnicy przy niskim napięciu. Dodatkowo woltomierz nagrzewnicy przekłamuje o ok 0,6V na minus. Czyli jak na zasilaczu jest 12v potwierdzone miernikiem to na lcd nagrzewnicy jest 11.6.
Czyli 8.1V to na nagrzewnicy ok 7.5V.

Czy ten Twój akumulator zniesie takie rozładowanie?

MASTER a jak jest w oryginalnym webasto?

Paweł

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: rolkos »

Dawno temu kupiłem to
12V 30A Car Battery Excessive Discharge Anti Over Discharge Protection Module
https://s.click.aliexpress.com/e/ktpgr4z

I działa można ustawić przy jakim napięciu wyłącza. Chyba widziałem to kiedyś na allegro.

Oryginalne Webasto wodne wyłącza się około 11.5V

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2505
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: kpeugeot »

a tak na ludzki język to nie można przy zasilaniu zastosować przekaźnika który odłącza zasilanie przy np 11,5 na akumulatorze?

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Montaz ogrzewania postojowego

Post autor: rmaster »

Nie można do Webasto bo żadne nie odpali. Po prostu świeca robi na starcie taki spadek i przy gaszeniu. Na początku rozpala paliwo, przy gaszeniu je dopala, i tego nie można zmienić.
Dlatego lepiej jak taki piecyk chodzi ciągle niż co jakiś czas w nocy, dzień rozpala.
Panowie takie Webasta są prawie w każdym busie i przy aku 85 Ah spokojnie całe noce ogrzewa i rano auto pali.
Ładnie te spadki widać na komputerze. Inaczej wychodzą niż na aku.
Nawet zdrowy duży aku spada poniżej 11V.

ODPOWIEDZ