Montaz ogrzewania postojowego
Moderator: luk4s7
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Greg podziwiam Twoja wiedzie i ślepo nią podążam ale to a alli nie dojedzie na czas.
Na Amazonie jest to samo ale droższe https://www.amazon.com/Voltage-Converte ... rter&psc=1
Jak rozumiem to ładuje ale też odłącza jeden aku od drugiego czyli zabezpiecza podstawowy przed rozładowaniem.
Greg potwierdź zanim to zamówię. No i zdradź od razu jak to ustawić bo tam sa 3 pokrętła jak widzę. Domyślam się, że miernik gdzieś wpinam aby wiedzieć co się dzieje z napięciem kręcąc potencjometrem.
Trzecie pytanie to podłączenie. czyli + i - z aku głównego do tej płytki bezpośrednio i dwa kabelki + i - z płytki do drugiego aku. Nic więcej nie potrzeba.
paweł
Na Amazonie jest to samo ale droższe https://www.amazon.com/Voltage-Converte ... rter&psc=1
Jak rozumiem to ładuje ale też odłącza jeden aku od drugiego czyli zabezpiecza podstawowy przed rozładowaniem.
Greg potwierdź zanim to zamówię. No i zdradź od razu jak to ustawić bo tam sa 3 pokrętła jak widzę. Domyślam się, że miernik gdzieś wpinam aby wiedzieć co się dzieje z napięciem kręcąc potencjometrem.
Trzecie pytanie to podłączenie. czyli + i - z aku głównego do tej płytki bezpośrednio i dwa kabelki + i - z płytki do drugiego aku. Nic więcej nie potrzeba.
paweł
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Chcesz z aku 50Ah naladowac 100Ah przy niedzialajacym alternatorze? Stacisz podstawowy a drugiego i tak nie naladujesz. Laduj tylko podczas jazdy.plum76 pisze: Jak rozumiem to ładuje ale też odłącza jeden aku od drugiego czyli zabezpiecza podstawowy przed rozladowaniem.
Greg potwierdź zanim to zamówię. No i zdradź od razu jak to ustawić bo tam sa 3 pokrętła jak widzę. Domyślam się, że miernik gdzieś wpinam aby wiedzieć co się dzieje z napięciem kręcąc potencjometrem.
Trzecie pytanie to podłączenie. czyli + i - z aku głównego do tej płytki bezpośrednio i dwa kabelki + i - z płytki do drugiego aku. Nic więcej nie potrzeba.
paweł
Zasilacz wymaga regulacji, będe robil w 3 krokach. Podlaczenie obciazenia np. 2x H4, regulacja U, regulacja I, regulacja U z pomiarami na multimetrze. Na plytce sa oznaczenia funkcji potencjometrow, CC to reg. I, CV to reg. U. Na YT pewnie bedzie poradnik jak podlaczyc i wyregulować.
Połączenie docelowe jak zasilacz będę mial w ręku.
Re: Montaz ogrzewania postojowego
W OBI widzialem zb. 5l na paliwo za 15 pln.
Re: Montaz ogrzewania postojowego
przyjechał mój kaloryfer:
Niestety obudowa jest pęknięta, bez tragedii da się łatwo naprawić. W sobotę zrobię pierwszy test.
Nawet jakiś pilot jest w zestawie i filterek paliwa.
Niestety manual po chińsku a na obrazkach jest, że pompa powinna być pod jakimś kątem ustawiona.
Greg masz manual w innym języku?
paweł
Niestety obudowa jest pęknięta, bez tragedii da się łatwo naprawić. W sobotę zrobię pierwszy test.
Nawet jakiś pilot jest w zestawie i filterek paliwa.
Niestety manual po chińsku a na obrazkach jest, że pompa powinna być pod jakimś kątem ustawiona.
Greg masz manual w innym języku?
paweł
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Master i reszta a o co chodzi z tym łączeniem weza paliwowego. To trzeba robic jako ruchomy przegub czy to jakas opcja . Na schemacie to widac. Na YT niektorzy tez to montuje.
Re: Montaz ogrzewania postojowego
to wzięło się i zrobił https://youtu.be/B0bUP5FJtnY.
Przyznam szczerze, że bez rewelacji. Głośne to, i dużego garażu to to nie chce ogrzać.
w namiocie się sprawdzi pewnie.
Muszę jeszcze sprawdzić jak ustawić odcięcie napięcia bo na aku do 10,5V mi spadło i dalej działało.
pawel
Przyznam szczerze, że bez rewelacji. Głośne to, i dużego garażu to to nie chce ogrzać.
w namiocie się sprawdzi pewnie.
Muszę jeszcze sprawdzić jak ustawić odcięcie napięcia bo na aku do 10,5V mi spadło i dalej działało.
pawel
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Paweł jak rozpala to jest taki spadek przez ok dwie minuty. Świeca żarowa dużo bierze.
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Master ty masz na stanie rurę do odprowadzania spalin , chyba fi25?
Moja jest za krótka potrzebowałby z 1-1,2 metra.
Jeżeli nie to ja sobie kupie ale choć 20pln z przesyłki wolałbym przeznaczyć na dodatkowe cm rury.
Uprzedzam, że ja mój kaloryfer zamierzam w środku namiotu trzymać.
paweł
Moja jest za krótka potrzebowałby z 1-1,2 metra.
Jeżeli nie to ja sobie kupie ale choć 20pln z przesyłki wolałbym przeznaczyć na dodatkowe cm rury.
Uprzedzam, że ja mój kaloryfer zamierzam w środku namiotu trzymać.
paweł
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Zróbcie tak https://www.youtube.com/watch?v=OSv083OZRpY
Ja na łódce przy silniku elektrycznym używam https://www.abcv.pl/pl/p/Zabezpieczenie ... 7UQAvD_BwE
jako zabezpieczenie przed rozładowaniem
Ja na łódce przy silniku elektrycznym używam https://www.abcv.pl/pl/p/Zabezpieczenie ... 7UQAvD_BwE
jako zabezpieczenie przed rozładowaniem
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Takie coś:
https://allegro.pl/monitor-napiecia-do- ... 80073.html
Napięcie odłączania 11,6 V DC
Powinienem mieć ze dwie kilkuletnie sztuki , ale nie używane, zapakowane oryginalnie.
Za piwo oddam.
https://allegro.pl/monitor-napiecia-do- ... 80073.html
Napięcie odłączania 11,6 V DC
Powinienem mieć ze dwie kilkuletnie sztuki , ale nie używane, zapakowane oryginalnie.
Za piwo oddam.
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Greg sprawdzałeś przy jakim napięciu nagrzewnica przestaje działac?
Ja dziś zrobiłem test bo dorwałem zasilacz laboratoryjny i przy 8.1V dopiero mi nagrzewnica przeszła w tryb spoczynku. Co ciekawe kiedy się wyłącza to świeca zaczyna grzać dobijając akumulator trwa to z 30sek może 1 min.
Tak rozpoczęta procedurę nie można przerwac, tzn podniesienie napięcia nie restaruje nagrzewnicy.
Ja mam wyświetlacz lcd i nie widze możliwości podniesienia progu wyłączenia nagrzewnicy przy niskim napięciu. Dodatkowo woltomierz nagrzewnicy przekłamuje o ok 0,6V na minus. Czyli jak na zasilaczu jest 12v potwierdzone miernikiem to na lcd nagrzewnicy jest 11.6.
Czyli 8.1V to na nagrzewnicy ok 7.5V.
Czy ten Twój akumulator zniesie takie rozładowanie?
MASTER a jak jest w oryginalnym webasto?
Paweł
Ja dziś zrobiłem test bo dorwałem zasilacz laboratoryjny i przy 8.1V dopiero mi nagrzewnica przeszła w tryb spoczynku. Co ciekawe kiedy się wyłącza to świeca zaczyna grzać dobijając akumulator trwa to z 30sek może 1 min.
Tak rozpoczęta procedurę nie można przerwac, tzn podniesienie napięcia nie restaruje nagrzewnicy.
Ja mam wyświetlacz lcd i nie widze możliwości podniesienia progu wyłączenia nagrzewnicy przy niskim napięciu. Dodatkowo woltomierz nagrzewnicy przekłamuje o ok 0,6V na minus. Czyli jak na zasilaczu jest 12v potwierdzone miernikiem to na lcd nagrzewnicy jest 11.6.
Czyli 8.1V to na nagrzewnicy ok 7.5V.
Czy ten Twój akumulator zniesie takie rozładowanie?
MASTER a jak jest w oryginalnym webasto?
Paweł
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Dawno temu kupiłem to
12V 30A Car Battery Excessive Discharge Anti Over Discharge Protection Module
https://s.click.aliexpress.com/e/ktpgr4z
I działa można ustawić przy jakim napięciu wyłącza. Chyba widziałem to kiedyś na allegro.
Oryginalne Webasto wodne wyłącza się około 11.5V
12V 30A Car Battery Excessive Discharge Anti Over Discharge Protection Module
https://s.click.aliexpress.com/e/ktpgr4z
I działa można ustawić przy jakim napięciu wyłącza. Chyba widziałem to kiedyś na allegro.
Oryginalne Webasto wodne wyłącza się około 11.5V
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Montaz ogrzewania postojowego
a tak na ludzki język to nie można przy zasilaniu zastosować przekaźnika który odłącza zasilanie przy np 11,5 na akumulatorze?
Re: Montaz ogrzewania postojowego
Nie można do Webasto bo żadne nie odpali. Po prostu świeca robi na starcie taki spadek i przy gaszeniu. Na początku rozpala paliwo, przy gaszeniu je dopala, i tego nie można zmienić.
Dlatego lepiej jak taki piecyk chodzi ciągle niż co jakiś czas w nocy, dzień rozpala.
Panowie takie Webasta są prawie w każdym busie i przy aku 85 Ah spokojnie całe noce ogrzewa i rano auto pali.
Ładnie te spadki widać na komputerze. Inaczej wychodzą niż na aku.
Nawet zdrowy duży aku spada poniżej 11V.
Dlatego lepiej jak taki piecyk chodzi ciągle niż co jakiś czas w nocy, dzień rozpala.
Panowie takie Webasta są prawie w każdym busie i przy aku 85 Ah spokojnie całe noce ogrzewa i rano auto pali.
Ładnie te spadki widać na komputerze. Inaczej wychodzą niż na aku.
Nawet zdrowy duży aku spada poniżej 11V.