Zbiornik paliwa - w niejeżdżącym aucie

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Zbiornik paliwa - w niejeżdżącym aucie

Post autor: luk4s7 »

Beduin pisze:Linki nie robią.
U mnie działa.

Wiadomo że przed lewym paliwem się nie ustrzeżemy. Można zminimalizować jednak ryzyko tankując na stacjach markowych. Jeśli jednak stacja jest prywatna tylko pod markowym brendem to ryzyko jest większe bo taki mały przedsiębiorca może jednym ruchem może zrobić dużą górkę na lewiźnie.
Stacje przy marketach jedni chwalą inni w życiu tam nie zatankują. Cena nie musi wynikać ze złej jakości. Jest to biznes kombinowany więc jak ktoś robi zakupy to i zatankuje (często z kuponem zniżkowym z zakupów).
Może jednak to być tylko cześć prawdy. Może niektóre markety kupują lewiznę. Ale skąd my mamy to wiedzieć? Teorii i różnych opinii jest tyle że prawdy niesposób dojść.

Ja jednak miałem na myśli teorie pochodzenia paliw. Niektórzy opowiadali że wszystkie paliwa są takie same bo przecież widzieli cysterny różnych koncernów tankowane na tej samej bazie. A prawda jest taka że co klient (koncern) zamówi w rafinerii to dostaje.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Zbiornik paliwa - w niejeżdżącym aucie

Post autor: oradek »

Wszystko w teorii pięknie.
Praktyka jest mniej magiczna.

Tu link do listy baz paliw z których się zaopatruje stacje paliw w Polsce, zgodnie wraz z paliwami, które tam są dostępne i nie ma tam różnych paliw:

http://www.orlenpaliwa.com.pl/PL/Kontak ... paliw.aspx

Cała reszta to bajki.

Jedyna różnica między bazami, jest taka, że na bazach Pern czyli dawnych bazach OLPP są dostępne paliwa Orlenu, Lotosu oraz z importu a na bazach Orlenu jest tylko paliwo Orlenu, na bazach Lotosu, tylko Lotosu :)
Także stacje Lotosu I firm mających sieci stacji a zaopatrujących się w Lotosie wokół Warszawy zaopatrywane są z baz w Emilianowie (zdjęcie z satelity widoku tej bazy poniżej) oraz Nowym Dworze Mazowieckim (Modlin).

W związku z tym, że Poza Orlen, Lotos, Pern i Tanquid nikt nie ma własnych baz, a na istniejących brakuje ponad 30% pojemności, to nie ma "innych paliw" składowania na tych bazach, jest to co jest. Jak się nie podoba to pisać na Berdyczów Obrazek

Owszem, w rafineriach można kupić inne paliwo np olej napędowy arktyczny, można też zamówić minimalną ilość, do odbioru z rafinerii albo jak się wykupi 50 000 m3 (1m3 = 1000 litrów) pojemności, nawet z bazy. Czasem, ale rzadko, taki produkt, jak arktyczny, bywa dostępny w niektórych (największych) bazach paliw, w sezonie.

Tu rozpiska, która jest czyja baza:
https://anwim.pl/fr/bazy-paliwowe

Bazy wokół Warszawy są 2 (Emilianów I Mościska) plus baza Modlin, ale to "mini baza". Obie bazy są połączone, co ciekawe, rurociągiem paliwowym (takim, przez który tłoczone są paliwa gotowe a nie ropa) z Rafinerią w Płocku. Bioestry dowożą cysterny z Malborka głównie. Emilianów przyjmuje też paliwa koleją, dlatego są tam paliwa innych marek, niż Lotos i Orlen, z importu (od takich firm, jak Onico, Solumus itp, na innych bazach są też paliwa innych importerów jak Beloil na wschodzie, Slovnaft na południu czy Oktan na północy).

Zbiorników jest w Mościskach 10 szt :) rodzajów paliw jest więcej, podstawowe:
1. Olej napędowy (ON, można podzielić na B0 i B7, ale to się załatwia przez dodawanie estrów do B0)
1.A. Olej napędowy premium (J.W. dodatki)
2. Benzyna 95 (e95)
3. Benzyna 98 (e98)
4. Olej opałowy lekki (ONG)
5. Biodiesel (B100)
6. Ciężki olej opałowy
7. Arktyczny olej napędowy

Niektóre zbiorniki są oczywiście nieczynne :)

Powyższa baza oferuje 3 rodzaje paliw :)

Owszem, są nalewaki osobne dla cystern Orlenu, ale paliwo przychodzi jedną rurą z Płocka :) i niestety muszę zmartwić kolegę, ale z jednego zbiornika odbierają wszyscy, poza Orlenem :) nie ma to jednak wielkiego znaczenia, że firma która wozi paliwa dla Orlenu odbiera z odrębnych nalewaków, bo źródło I tak jest jedno :)

Tyle w temacie, że można zamówić co się chce.
Jak ktoś kiedyś zbuduje bazę, zbuduje rurociąg, to może wtedy zamówić. Tylko na razie nie ma takiego mocarza.

Dlatego na stacjach sprzedaje się to, co jest w najbliższej bazie dostępne że standardowych typów paliwa. Tak jest ze względów na koszty logistyki.
Każda baza, czy w Polsce czy za granicą, oferuje paliwo w zbliżonej cenie. Dlatego I'm dalej trzeba je przewieźć tym będzie wyższa cena. Transport paliw nie jest tani. Opłaca się do 150 km od bazy, dlatego jest w Polsce tyle baz.

Większa odległość transportu paliwa to już tylko koleją i rurociągiem.

Na bazach, niektóre firmy odbierają paliwa "premium" czyli olej napędowy z dodatkami uszlachetniającymi. Tyle można zaszaleć i zamówić :)

Zamiast się domyślać, albo wierzyć mi na słowo, warto iść do kierownika swojej stacji i poprosić o wyciąg z badania jakości aktualnie sprzedawanej partii paliwa. Na tym ateście będzie napisane po kolei - z której bazy pochodzi paliwo, jaki to jest rodzaj paliwa oraz kto je wyprodukował :) ObrazekObrazekObrazek

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Zbiornik paliwa - w niejeżdżącym aucie

Post autor: finger »

Kiedyś jak pracowałem jeszcze w EC to gadałem z gościem z lotosu. Braliśmy gigantyczne ilości opałowego więc często odbiory były komisyjne. Dowiedziałem się wtedy dokładnie to co pisze kolega Oradek. Od tamtej pory mam polewkę jak znajomi się podniecają "lepszym" paliwem na shell czy inny cyrklu. Różnica polegać może jedynie na ilości ulepszaczy, nie ich jakości, bo ulepszacze produkują Orlen i Lotos i tak :) jedynie co to na Shellu do v-power racing 100 oktanowego są importowane lepsze ulepszacze. Tyle, że jak ktoś leje to paliwo do cywilnego auta to też mam polewkę bo to kolejny bezsens. Jak auto nie jest strojone na 100oktanów to zysk żaden.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Zbiornik paliwa - w niejeżdżącym aucie

Post autor: finger »

U mnie po wymianie paliwa na nowe auto dostało mocy, ale dalej się przytyka. Etap kolejny - filtr paliwa :D

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Zbiornik paliwa - w niejeżdżącym aucie

Post autor: finger »

Ok tajemnica rozwiązana. Okazało się, że podczas wyciągania rozrusznika mechanik zagiął przewód paliwowy, przez co ograniczony był przepływ paliwa. Po ułożeniu przewodu nie to auto :D ufff

ODPOWIEDZ