Nowy LC Prado
Moderator: luk4s7
Nowy LC Prado
Witam serdecznie.
Jestem tutaj od dzisiaj i na wstępie pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Jestem pod wrażeniem ilości nagromadzonej tutaj wiedzy i doświadczeń na temat LC!
Ja jestem posiadaczem Nissana Terrano 2.7 TD 3D. samochód posiadam od 10 lat. Auto ma przebieg 350 tkm. Silnik jest o.k. Nie bierze oleju, ale zawieszenie z przodu wymieniłem już 3 razy. Jako, że robię rocznie około 30 tkm, zdecydowałem się na nowego LC Prado. Zamierzam kupić wersję 3D z silnikiem diesla i manualną skrzynią biegów. Automat nie wchodzi w grę, bo lubię jeździć w manualu. Napewno zamontuję sobie Webasto.
Ja bardzo niechętnie zmieniam samochody i tym będę jeździł (mam taki zamiar) również co najmniej 10 lat.
Zdaję sobie sprawę, że niewielu użytkowników decyduje się na taką wersję, ale mam nadzieję, że takowi tutaj są.
Miło było by poczytać, jak LC sprawuje się z manualną skrzynią biegów.
Interesuje mnie też, jaka jest wasza opinia na temat jakości fabrycznej konserwacji aktualnych modeli LC.
Czy warto zastanowić się nad dodatkową konserwacją nowego samochodu? Jeżeli tak, to czy znane są wam jakieś miejsca na Śląsku (mieszkam koło Lublińca) gdzie można by taki zabieg przeprowadzić.
Jakie dodatkowe wyposażenie miało by sens (lampy ledowe, etc)?
Ja swój samochód będę zamawiał w połowie przyszłego roku, więc mam dużo czasu na przygotowanie się na ewentualne dodatkowe czynności, takie jak dodatkowa konserwacja,
czy obszycie foteli skórą (jest u mnie w rejonie, świetny tapicer).
Pozdrawiam.
Jestem tutaj od dzisiaj i na wstępie pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Jestem pod wrażeniem ilości nagromadzonej tutaj wiedzy i doświadczeń na temat LC!
Ja jestem posiadaczem Nissana Terrano 2.7 TD 3D. samochód posiadam od 10 lat. Auto ma przebieg 350 tkm. Silnik jest o.k. Nie bierze oleju, ale zawieszenie z przodu wymieniłem już 3 razy. Jako, że robię rocznie około 30 tkm, zdecydowałem się na nowego LC Prado. Zamierzam kupić wersję 3D z silnikiem diesla i manualną skrzynią biegów. Automat nie wchodzi w grę, bo lubię jeździć w manualu. Napewno zamontuję sobie Webasto.
Ja bardzo niechętnie zmieniam samochody i tym będę jeździł (mam taki zamiar) również co najmniej 10 lat.
Zdaję sobie sprawę, że niewielu użytkowników decyduje się na taką wersję, ale mam nadzieję, że takowi tutaj są.
Miło było by poczytać, jak LC sprawuje się z manualną skrzynią biegów.
Interesuje mnie też, jaka jest wasza opinia na temat jakości fabrycznej konserwacji aktualnych modeli LC.
Czy warto zastanowić się nad dodatkową konserwacją nowego samochodu? Jeżeli tak, to czy znane są wam jakieś miejsca na Śląsku (mieszkam koło Lublińca) gdzie można by taki zabieg przeprowadzić.
Jakie dodatkowe wyposażenie miało by sens (lampy ledowe, etc)?
Ja swój samochód będę zamawiał w połowie przyszłego roku, więc mam dużo czasu na przygotowanie się na ewentualne dodatkowe czynności, takie jak dodatkowa konserwacja,
czy obszycie foteli skórą (jest u mnie w rejonie, świetny tapicer).
Pozdrawiam.
Re: Nowy LC Prado
Czy koniecznie 3D? Bo jak spojrzysz w specyfikację to różnica w cenie żadna, a w funkcjonalności znacząca. Dodatkowo 3D nie ma na przykład ledowych lamp z przodu. Nie jest to wielki problem ale zawsze. Nie wspominając już o tym że za 10 lat będzie łatwiej i drożej sprzedać auto 5D niż 3D.
Co do konserwacji to Wyprawa4x4 może pomóc. Robią takie rzeczy od lat woskami jakimiś czy coś. Jest też Krown jak by co. Co roku się psiuka i coś tam ma dawać. Jedni piszą że to nic nie daje, inni że super. Samemu trzeba rozważyć. Czy da się to zrobić koło Ciebie to nie wiem, ale zawsze można zrobić sobie wycieczkę do W-wy. Wyprawa Webasto też zamontuje.
Ja bym się jednak zastanowił nad automatem. Ja też nie wyobrażałem sobie jazdy bez machania wajchą ale... pojeździłem trochę automatami i nie ma opcji żebym kupił auto z ręczną skrzynią. Przekonuje mnie płynność jazdy i to że mogę pić kawę bez odstawiania kubka co zmiana biegu
Co do konserwacji to Wyprawa4x4 może pomóc. Robią takie rzeczy od lat woskami jakimiś czy coś. Jest też Krown jak by co. Co roku się psiuka i coś tam ma dawać. Jedni piszą że to nic nie daje, inni że super. Samemu trzeba rozważyć. Czy da się to zrobić koło Ciebie to nie wiem, ale zawsze można zrobić sobie wycieczkę do W-wy. Wyprawa Webasto też zamontuje.
Ja bym się jednak zastanowił nad automatem. Ja też nie wyobrażałem sobie jazdy bez machania wajchą ale... pojeździłem trochę automatami i nie ma opcji żebym kupił auto z ręczną skrzynią. Przekonuje mnie płynność jazdy i to że mogę pić kawę bez odstawiania kubka co zmiana biegu
Re: Nowy LC Prado
Oj tu mocno się nie zgodzę. Auta 3D w dobrym specu, z małym przebiegu są rzadko spotykane a co za tym idzie droższe od 5d odpowiedników
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Nowy LC Prado
Łukasz napisał dokładnie to samo co ja chciałem powiedzieć. Moim zdaniem nie warto kupować 3D, 5D kosztuje podobnie a jest o niebo praktyczniejsza. I pali tyle samo.
Co do zabezpieczenia na pewno warto, japończyki niestety rdzewieją na potęgę, im nowsze tym szybciej. Ja bym poszedł w stronę wosku i odnawiał zabezpieczenie co jakis czas. Nie malowałbym trwale niczym bo potem nie wiadomo co sie pod taka powłoką dzieje.
Ta sama kwestia apropo manuala- kiedys tez byłem zwolennikiem wajchowania, jednak po jezdzie autamatem nie chce do tego wracać. Nowe auto tylko w automacie, to sie nie psuje a komfort jazdy super. W terenie czy na szosie dla mnie wygrywa automat.
Co do zabezpieczenia na pewno warto, japończyki niestety rdzewieją na potęgę, im nowsze tym szybciej. Ja bym poszedł w stronę wosku i odnawiał zabezpieczenie co jakis czas. Nie malowałbym trwale niczym bo potem nie wiadomo co sie pod taka powłoką dzieje.
Ta sama kwestia apropo manuala- kiedys tez byłem zwolennikiem wajchowania, jednak po jezdzie autamatem nie chce do tego wracać. Nowe auto tylko w automacie, to sie nie psuje a komfort jazdy super. W terenie czy na szosie dla mnie wygrywa automat.
Re: Nowy LC Prado
No ja się zasadniczo z Tobą zgadzam jednocześnie zdecydowanie zaprzeczając Twoje auto jest kąskiem, unikatem i ma wartość prawie kolekcjonerską. Trzeba solidnego amatora aby się skusił na takie auto. Natomiast jak kolega pisze - po 10 latach auto będzie miało ponad 300km użytkowane w Polsce, to nawet jeśli zadbane to jednak trudno uznać za stan kolekcjonerski. Liczy się wtedy bilans zysków i strat czyli jak funkcjonalne jest auto i na ile nie wytłuczone aby nie dokładać do niego za dużo. No i 5D zdecydowanie bardziej praktyczne żeby zapakować rodzinę na weekend czy sprzęt na ryby/polowanie. Zysk z krótkiego raczej niewielki - kąt rampowy lepszy. To tyle.Mesel pisze:Oj tu mocno się nie zgodzę. Auta 3D w dobrym specu, z małym przebiegu są rzadko spotykane a co za tym idzie droższe od 5d odpowiedników
Zdecydowanie mam takie samo zdanie. Na pewno trzymać się z dala od baranków itd. Krown jest właśnie powłoką odnawialną - taki tłustym siuwaxem co na mojej J9 wsiąkło trochę w miejsca chropowate (jak na przykład rama po 20 latach) a trzyma się w zakamarach gdzie gładko i nie wymywa woda czy błoto. Odnawianie co roku ma sens. Przy okazji myją auto od spodu jakimś odsalaczem czy coś. Robiłym więc pewnie przed zimą, a na wiosnę dodatkowo umył dobrze (choć delikatnie) podwozie żeby pozbyć się soli.sebastian44 pisze:Co do zabezpieczenia na pewno warto, japończyki niestety rdzewieją na potęgę, im nowsze tym szybciej. Ja bym poszedł w stronę wosku i odnawiał zabezpieczenie co jakis czas. Nie malowałbym trwale niczym bo potem nie wiadomo co sie pod taka powłoką dzieje.
Re: Nowy LC Prado
A czy wiecie, że nowa wersja 3d nie ma już koła zapasowego, tylko zestaw naprawczy? Tak jest na 100% w Niemczech. Nie wierzyłem, dopóki sam nie sprawdziłem.
Re: Nowy LC Prado
Eee u nas wygląda jednak jakby miał koło na plecach...
Re: Nowy LC Prado
Z tym że nie we wszystkich wersjach wyposażenia...
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Nowy LC Prado
Borze, zestaw naprawczy w LC. Że im nie wstyd.
Re: Nowy LC Prado
Witam,
bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie. Na pewno nawiążę kontakt z Wyprawa 4x4. Też wydaje mi się, że konserwacja odnawialna woskiem ma większy sens, bo widać wszystko co się dzieje na elementach karoserii.
Odnośnie wersji, to ja nigdy nie żałowałem, że kupiłem krótkiego Terrano. O wiele łatwiej tym manewrować. 5D na pewno jest praktyczniejsza, jeśli podróżujemy w więcej osób, ja natomiast poruszam się tym samochodem w 99,9% przypadków sam. Siedzenia z tyłu mam cały czas złożone. Do podróży rodzinnych mamy Q5 i ono w zupełności wystarcza.
Jeśli chodzi o skrzynię biegów. Wkurza mnie to że nie da się hamować silnikiem tak, jak w manualu, a to dla mnie ważne, bo dużo jeżdżę w górach, ciągnąc 9-cio metrową przyczepę z szybowcem. Nie jest ciężka (max 1000kg), ale jeśli chodzi o manewrowanie takim zestawem, to samochód powinien być jak najkrótszy i dobrze jest czuć na którym biegu się jedzie. Zastanawiam się tylko jeszcze, czy kupić wersję podstawową, czy premium.
Pozdrawiam serdecznie.
bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie. Na pewno nawiążę kontakt z Wyprawa 4x4. Też wydaje mi się, że konserwacja odnawialna woskiem ma większy sens, bo widać wszystko co się dzieje na elementach karoserii.
Odnośnie wersji, to ja nigdy nie żałowałem, że kupiłem krótkiego Terrano. O wiele łatwiej tym manewrować. 5D na pewno jest praktyczniejsza, jeśli podróżujemy w więcej osób, ja natomiast poruszam się tym samochodem w 99,9% przypadków sam. Siedzenia z tyłu mam cały czas złożone. Do podróży rodzinnych mamy Q5 i ono w zupełności wystarcza.
Jeśli chodzi o skrzynię biegów. Wkurza mnie to że nie da się hamować silnikiem tak, jak w manualu, a to dla mnie ważne, bo dużo jeżdżę w górach, ciągnąc 9-cio metrową przyczepę z szybowcem. Nie jest ciężka (max 1000kg), ale jeśli chodzi o manewrowanie takim zestawem, to samochód powinien być jak najkrótszy i dobrze jest czuć na którym biegu się jedzie. Zastanawiam się tylko jeszcze, czy kupić wersję podstawową, czy premium.
Pozdrawiam serdecznie.
Nowy LC Prado
Silnikiem da się hamować przy automacie. Wrzucasz tryb manualny i ustawiasz najwyższy potrzebny bieg. Silnik będzie wył żeby nie wrzucić wyższego. Zresztą w automacie masz też czujnik pochyłu i przy zjeździe z górki, lekko muskając hamulec natychmiast nastąpi redukcja.
Jak wdrapujesz się z „patykiem” na jakieś górki, to innego auta niż LC nawet bym nie rozpatrywał.
W nowych LC jest też system stabilizacji przy jeździe z przyczepą. Podobno to dużo daje, ja nie jeżdżę z przyczepą, nie jestem więc w stanie tego potwierdzić.
A jak kupisz LC 5D to pewnie on zacznie być autem do wyjazdów rodzinnych. Ilość miejsca znacznie wzrośnie.
Pozdro
Jak wdrapujesz się z „patykiem” na jakieś górki, to innego auta niż LC nawet bym nie rozpatrywał.
W nowych LC jest też system stabilizacji przy jeździe z przyczepą. Podobno to dużo daje, ja nie jeżdżę z przyczepą, nie jestem więc w stanie tego potwierdzić.
A jak kupisz LC 5D to pewnie on zacznie być autem do wyjazdów rodzinnych. Ilość miejsca znacznie wzrośnie.
Pozdro
Nowy LC Prado
Dodam od siebie że hamowanie silnikiem w trybie S działa super w nowym LC. Przy dojeździe do skrzyżowania przesuwasz wajchę na S i wtedy zrzuca z 6 biegu ma 5 lub 4 w zależności (chyba) od prędkości. Wystarczy więc lekki ruch gałką i auto hamuje. Potem można w miarę potrzeb jeszcze zrzucić bieg na 3 lub 2 ciągnąć galę do się siebie.
Według mnie to funkcjonalnie genialna przewaga nad tradycyjnym automatem jaki był w J12.
Co do stabilizacji przyczepy to... w 3D go nie ma. Tak, tak. Jest tylko w 5D. Warto się dokładnie wczytać w specyfikacje bo 3D nie ma również możliwości zamówienia zestawu JBL (który gra genialnie!) a tylko co najwyżej Pioneer.
Według mnie to funkcjonalnie genialna przewaga nad tradycyjnym automatem jaki był w J12.
Co do stabilizacji przyczepy to... w 3D go nie ma. Tak, tak. Jest tylko w 5D. Warto się dokładnie wczytać w specyfikacje bo 3D nie ma również możliwości zamówienia zestawu JBL (który gra genialnie!) a tylko co najwyżej Pioneer.
Re: Nowy LC Prado
Sorry za offtop, ale nie wydaje mi się że j12 nie miał blokady biegu. Każdy 15 letni automat ma przynajmniej blokadę 1,2,3 do jazdy w górach.
Re: Nowy LC Prado
Arek - przy wersji Prado to bym się zastanowił nad 5D - różnica cenowa żadna. Większy rozstaw osi robi swoje. Czasami robisz długie przebazowania a przyczepa szybowcowa ma dużą powierzchnię boczną i nieraz ludki krótkimi autkami ciągnącymi takowe kręcili "beczki"
Przy wersji Premium lub wyższej różnica cenowa rośnie i to może mieć znaczenie.
Powodzenia przy dumaniu
Przy wersji Premium lub wyższej różnica cenowa rośnie i to może mieć znaczenie.
Powodzenia przy dumaniu
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Nowy LC Prado
Jasne że ma, ja mam normalnie blokade 1,2,3, całą transapline zrobiłem hamując silnikiem wiec jednak sie dahetman pisze:Sorry za offtop, ale nie wydaje mi się że j12 nie miał blokady biegu. Każdy 15 letni automat ma przynajmniej blokadę 1,2,3 do jazdy w górach.