Wszystko w teorii pięknie.
Praktyka jest mniej magiczna.
Tu link do listy baz paliw z których się zaopatruje stacje paliw w Polsce, zgodnie wraz z paliwami, które tam są dostępne i nie ma tam różnych paliw:
http://www.orlenpaliwa.com.pl/PL/Kontak ... paliw.aspx
Cała reszta to bajki.
Jedyna różnica między bazami, jest taka, że na bazach Pern czyli dawnych bazach OLPP są dostępne paliwa Orlenu, Lotosu oraz z importu a na bazach Orlenu jest tylko paliwo Orlenu, na bazach Lotosu, tylko Lotosu
Także stacje Lotosu I firm mających sieci stacji a zaopatrujących się w Lotosie wokół Warszawy zaopatrywane są z baz w Emilianowie (zdjęcie z satelity widoku tej bazy poniżej) oraz Nowym Dworze Mazowieckim (Modlin).
W związku z tym, że Poza Orlen, Lotos, Pern i Tanquid nikt nie ma własnych baz, a na istniejących brakuje ponad 30% pojemności, to nie ma "innych paliw" składowania na tych bazach, jest to co jest. Jak się nie podoba to pisać na Berdyczów
Owszem, w rafineriach można kupić inne paliwo np olej napędowy arktyczny, można też zamówić minimalną ilość, do odbioru z rafinerii albo jak się wykupi 50 000 m3 (1m3 = 1000 litrów) pojemności, nawet z bazy. Czasem, ale rzadko, taki produkt, jak arktyczny, bywa dostępny w niektórych (największych) bazach paliw, w sezonie.
Tu rozpiska, która jest czyja baza:
https://anwim.pl/fr/bazy-paliwowe
Bazy wokół Warszawy są 2 (Emilianów I Mościska) plus baza Modlin, ale to "mini baza". Obie bazy są połączone, co ciekawe, rurociągiem paliwowym (takim, przez który tłoczone są paliwa gotowe a nie ropa) z Rafinerią w Płocku. Bioestry dowożą cysterny z Malborka głównie. Emilianów przyjmuje też paliwa koleją, dlatego są tam paliwa innych marek, niż Lotos i Orlen, z importu (od takich firm, jak Onico, Solumus itp, na innych bazach są też paliwa innych importerów jak Beloil na wschodzie, Slovnaft na południu czy Oktan na północy).
Zbiorników jest w Mościskach 10 szt
rodzajów paliw jest więcej, podstawowe:
1. Olej napędowy (ON, można podzielić na B0 i B7, ale to się załatwia przez dodawanie estrów do B0)
1.A. Olej napędowy premium (J.W. dodatki)
2. Benzyna 95 (e95)
3. Benzyna 98 (e98)
4. Olej opałowy lekki (ONG)
5. Biodiesel (B100)
6. Ciężki olej opałowy
7. Arktyczny olej napędowy
Niektóre zbiorniki są oczywiście nieczynne
Powyższa baza oferuje 3 rodzaje paliw
Owszem, są nalewaki osobne dla cystern Orlenu, ale paliwo przychodzi jedną rurą z Płocka
i niestety muszę zmartwić kolegę, ale z jednego zbiornika odbierają wszyscy, poza Orlenem
nie ma to jednak wielkiego znaczenia, że firma która wozi paliwa dla Orlenu odbiera z odrębnych nalewaków, bo źródło I tak jest jedno
Tyle w temacie, że można zamówić co się chce.
Jak ktoś kiedyś zbuduje bazę, zbuduje rurociąg, to może wtedy zamówić. Tylko na razie nie ma takiego mocarza.
Dlatego na stacjach sprzedaje się to, co jest w najbliższej bazie dostępne że standardowych typów paliwa. Tak jest ze względów na koszty logistyki.
Każda baza, czy w Polsce czy za granicą, oferuje paliwo w zbliżonej cenie. Dlatego I'm dalej trzeba je przewieźć tym będzie wyższa cena. Transport paliw nie jest tani. Opłaca się do 150 km od bazy, dlatego jest w Polsce tyle baz.
Większa odległość transportu paliwa to już tylko koleją i rurociągiem.
Na bazach, niektóre firmy odbierają paliwa "premium" czyli olej napędowy z dodatkami uszlachetniającymi. Tyle można zaszaleć i zamówić
Zamiast się domyślać, albo wierzyć mi na słowo, warto iść do kierownika swojej stacji i poprosić o wyciąg z badania jakości aktualnie sprzedawanej partii paliwa. Na tym ateście będzie napisane po kolei - z której bazy pochodzi paliwo, jaki to jest rodzaj paliwa oraz kto je wyprodukował
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek