Wyciągarka na 24v

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Wyciągarka na 24v

Post autor: oradek »

Nie znalazłem wątku, więc zapytam, chociaż temat bardziej ogólny niż toyotowy.

Wszystkie wyciągarki elektryczne są ograniczone prądem z akumulatora 12V.

O ile sprawniejsza może być wyciągarka 24V?

Niektóre 70-ki były na 24V, jest miejsce pod maską, zastanawiam się nad założeniem drugiego, dołączanego alternatora I drugiego akumulatora oraz wyciągarki na 24V.

Chciałbym uniknąć mechanika bo to przerzuca człowieka do klasy zmot, gdzie szanse zwykłego auta są marne.

Jak wygląda porównanie wyciągarek na 12 I 24V?

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: Wyciągarka na 24v

Post autor: Jastrząb »

12V w instalacji 24V działa dużo sprawniej jak 12V w instalacji 12V. Widziałem to w patrolu k160 na rajdzie, bardzo ładnie ciągnęła w gnoju.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Wyciągarka na 24v

Post autor: Cruiser »

Ale chyba przez przetwornicę?!?
W HZJ miałem 24V i montowałem wyciągarkę 24V. Wcale nie jest tak, że są niedostępne.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Wyciągarka na 24v

Post autor: vGreg »

Jezeli wyższe napiecie przy tym samym pradzie to wyzsza moc silnika lub inaczej wyzsze napiecie przy tej samej mocy to nizszy prąd.
Generalnie grzanie silnika zalezy od prądu a nie napiecia.
Silniki wyciagarek pracuja w cyklu pracy przerwywanej / dorywczej.
Wnioski: 24V pozwoli na dłuższą pracę z 2x aku (to przy założeniu tej samej mocy silnika) ale trzeba pamiętać o cyklach pracy.
Tyle z teorii napędu elektrycznego. :wink:

Dla zasilania 12/24V sprawność jest policzalna ale to różnica marginalna.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Wyciągarka na 24v

Post autor: jezus »

Gra nie warta świeczki.
Jak masz instalacje 12V , to zapodaj windę 12V. Zawsze możesz zwiększyć alternator i dać większe aku.
Przerabiałem w moim patrolu K160 windę 12V podłączonego do jednego aku by było 12V. Przy jego wyczerpaniu przekładałem zużyty na drugi który był naładowany, ale to wszystko na oryginalnym alternatorze więc dupy nie urywało, choć były rajdy gdzie pudło ciągałem w gnoju dniami całymi. Temat rozwiązałem wkładając windę 24V tak jak bozia przykazała w K160.
Na twoim miejscu zapodał bym mechanika i olał rywalizacje w rajdzikach w stylu oesik za stodołą u pana Kazia.
Mama mechanika i wyrąbane na klasy czy inne podziały. Czas dorosnąć i stanąć nad to wszystko.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: Wyciągarka na 24v

Post autor: finger »

Bez sensu. Jeżeli w instalacji masz odpowiednio grube zasilanie, a akumulatory masz na duży prąd to nie ma różnicy. Raczej ograniczeniem będzie sama winda. Im mniej kombinatoryki w tych autach tym lepiej, uwierz mi :)

ODPOWIEDZ