KZJ95 zgnity tylny most
Moderator: luk4s7
KZJ95 zgnity tylny most
[MOD] Temat zaczął się jako ogłoszenie, ale rozwinął w swoiste kompendium wiedzy na rzeczony temat. Zostaje dla potomnych.
Kupię niezgniły, tylny most do KZJ95.
Rocznik 97, silnik 1KZ-TE, manual, z blokadą tylnego dyfra.
Może u kogoś leży?
Kupię niezgniły, tylny most do KZJ95.
Rocznik 97, silnik 1KZ-TE, manual, z blokadą tylnego dyfra.
Może u kogoś leży?
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Auto oczywiscie z ABS
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Kupujesz do swojej? Co się stało?
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Aaa, co tu dużo gadać.
Po prostu, kupiłem złom.
Po prostu, kupiłem złom.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Zadzwoń do Patryka 512793492, on ma całą j90 (krótką) na części, to może i most podejdzie.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Temat popularny. Kilka ciągneliśmy z arabowa ale obecnie nie mają.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Mam na razie pospawane i zabezpieczone. Więc mogę się spokojnie przyglądać sprawie.kylon pisze:Temat popularny. Kilka ciągneliśmy z arabowa ale obecnie nie mają.
Dzwoniłem też do w/w Patryka i rozmowa była pełna nadziei. Może nie bede musiał na gwałt szukac pierwszoplanowej roli w holyłódzkich filmach.
Dziękuję chłopaki za zangażowanie.
Oczywiscie temat jest nadal rozwojowy.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
https://www.wyprawa4x4.pl/obudowa-tylnego-mostu-j9.html
Tragedii nie ma, Kylon da 50% rabatu i będzie auto znów latało, prawie jak Octavia
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Tragedii nie ma, Kylon da 50% rabatu i będzie auto znów latało, prawie jak Octavia
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Już pytałem. Z dostępnością jest aktualnie kiszkowato...
A propos, wymieniłem zawieszenie na TT i już lata prawie jak Octavia
A propos, wymieniłem zawieszenie na TT i już lata prawie jak Octavia
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Jak już będziesz miał inny most - nawet nowy - to popraw fabrykę
Powiększ otworki odpływowe dla wody z tych górnych mocowań. Bo to koroduje właśnie dlatego - że te otworki (10mm) sa za małe, i zatykają się, a stojąca woda/solanka załatwia resztę. Warto też zabezpieczyć porządnie ten obszar, i po lakierowaniu uszczelnić to poliuretanem - tak, żeby woda nie mogła wniknąć między blachę uchwytu i rurę mostu.
Ten sam temat jest z mocowaniem panharda do pochwy mostu.
Powiększ otworki odpływowe dla wody z tych górnych mocowań. Bo to koroduje właśnie dlatego - że te otworki (10mm) sa za małe, i zatykają się, a stojąca woda/solanka załatwia resztę. Warto też zabezpieczyć porządnie ten obszar, i po lakierowaniu uszczelnić to poliuretanem - tak, żeby woda nie mogła wniknąć między blachę uchwytu i rurę mostu.
Ten sam temat jest z mocowaniem panharda do pochwy mostu.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Tak na marginesie - widzę na różnych forach, jak ludzie tuningują mosty. Zmieniają mocowania, dodają wzmocnienia itp. Czy takiej obudowy do j9 nie da się naprawić?
Tzn czy jest sens wspawania nowych mocowań, czy w całości rdzewieje ten element?
Bo jeśli da się dospawać, nie zrobią się zaraz dziury w innych miejscach, to taniej będzie to poprawić niż kupować drugą obudowę.
Jak oceniacie trwałość obudowy mostu j9?
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Tzn czy jest sens wspawania nowych mocowań, czy w całości rdzewieje ten element?
Bo jeśli da się dospawać, nie zrobią się zaraz dziury w innych miejscach, to taniej będzie to poprawić niż kupować drugą obudowę.
Jak oceniacie trwałość obudowy mostu j9?
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Jest użyty słabszy korozyjnie materiał, niż w J7 czy J8, i to po prostu widać po propagacji korozji, i po typie korozji, bo robi się nawet na odsloniętych powierzchniach korozja wżerowa. Jest natomiast normalnie spawalny, starsze mosty zresztą też - ino trza porządną spawarkę, a nie zabawkę.
Z mostem J9, i tym felernym górnym mocowaniem problem jest taki - że to gnije obustronnie. Czyli jeżeli mocowanie ma 3mm ścianki, i zgniło na wylot - to rura mostu też o tyle zgniła - a blacha ma tam 5 mm jak dobrze pamiętam. Czyli mało zostaje.
Z mostem J9, i tym felernym górnym mocowaniem problem jest taki - że to gnije obustronnie. Czyli jeżeli mocowanie ma 3mm ścianki, i zgniło na wylot - to rura mostu też o tyle zgniła - a blacha ma tam 5 mm jak dobrze pamiętam. Czyli mało zostaje.
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Jak z tym jest w 120? Poprawione? Można temu jakoś przeciwdziałać w nie młodym egzemplarzu? Czy tylko demontaż i w piach?
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Widziałem, że kilka osób opisało swap do j7 mostu z Pajero 2. Czy do j9 będzie pasował taki most na tył, albo może z j7?
To może być najtańsze rozwiązanie. W Pajero 2 w moście jest blokada też. Trwałość 2x większą niż oryginał, zbliżona do patrola. Dostępność lepsza niż mostów do j9
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
To może być najtańsze rozwiązanie. W Pajero 2 w moście jest blokada też. Trwałość 2x większą niż oryginał, zbliżona do patrola. Dostępność lepsza niż mostów do j9
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] Tylny most do KZJ95
Szerokość sporo inna.
Nie znam dokładnego rozstawu kół dla P2, ale skoro z grubsza pasuje do J7 - to nie będzie do J9.
J9 ma szerszy rozstaw o 14 cm od J7.
Nie znam dokładnego rozstawu kół dla P2, ale skoro z grubsza pasuje do J7 - to nie będzie do J9.
J9 ma szerszy rozstaw o 14 cm od J7.