Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
pit202
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:15
Auto: TLC125 -> GX470

Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: pit202 »

Hej ,
po zrobieniu lifta ( okolo 2" - tak pisali na sprężynach :-) ) w przednim lewym przegubie od strony silnika obryzgało mi karoserie takim szarym czymś co przypomina mocno smar do przegubów , uszczelka nie wygląda na przeciętą / przerwaną a ślady zaczynają się jakby z przed uszczelki .Na starych sprężynach przeguby miałem dość proste ( w sensie w linii ) teraz są znacząco przekoszone.

Nie chodzi o to że muszę to wymienić i zrobić , ale dlaczego tak się mogło stać , czy zrobiłem coś nie tak albo może coś przy lifcie powinienem zrobić a nie zrobiłem ?



Obrazek

Awatar użytkownika
maq
Posty: 80
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:05

Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: maq »

A opaska zaciskowa jest na osłonie przegubu? Na zdjęciu trudno ją wypatrzeć.
Poza tym mam wrażenie, że widać w niej dziurę. Najłatwiej sprawdzić jak się ją ściśnie. Jeżeli będzie uciekać powietrze, to znajdziesz przyczynę.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: oradek »

Dobrze zrobiony lift wymaga przeglądu całego zawieszenia i mostów. Jeśli nie zrobisz to lift "zweryfikuje" wszystkie słabe elementy. To logiczne, przed liftem, elementy ułożyły się i zużywały pod jednym kątem, po lifcie, kąty się zmieniły i miało prawo się poddać.

Jak już mądrzejsi ode mnie pisali, każdy lift to osłabienie niektórych elementów auta. Z jednej strony poprawia trochę właściwości terenowe i umożliwia włożenie większych kół, ale z drugiej strony, podnosi środek ciężkości, więc daję w d... różnym elementom napędu i zawiasu, zmienia kąty więc skraca też żywotność elementów projektowanych dla innych parametrów, kątów.

Kilku purytan na forum twierdzi, że lift jest zbędny, że więcej szkód niż pożytku.

Ja uważam, że lift jest potrzebny bo podnoszą się kąty natarcia i zejścia, poprawia się dzielność terenowa :) i bym się nie przejmował efektami ubocznymi.
Uszczelnienie wymienić, może przy okazji obejrzeć i wymienić łożyska, gumy itp.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
pit202
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:15
Auto: TLC125 -> GX470

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: pit202 »

zgadzam się , nie robiłbym bym gdybym nie potrzebował , moje poprzednie sprężyny dawały mi prześwit do granicy ( odboju ) około 1cm , więc każda przejażdżka nie po asfalcie kończyła się telepaniem całego samochodu , kupiłem sprężyny +2" i dodatkowe 50kg ( czyli Medium`y ) , co prawda nie zamierzam ( na razie ) zakładać wyciągarki i dokładać tych "kg" , chętnie zrzuciłbym te parę "cm" o jakieś nawet 5cm, ale zbytnio nie ma jak , nie widziałem innych sprężyn , każde ma takie same parametry , ciąć ich nie chcę , sprężyny są też nowe , może się ułożą , dogniotą trochę ? nie uprawiam też prawdziwego offroadu tym samochodem , raczej rodzinna lekka turystyka , ale nie chciałbym żeby mi gdzieś przegub pękł daleko od domu. A u was też podobnie to wygląda ?


teraz wygląda to mniej więcej tak :

Obrazek

a całość pracuje tak :

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ag6LYVfNinE[/youtube]

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: kylon »

Zrób zdjęcie całego samochodu z boku.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: sebastian44 »

A dobrałeś sprężyny do swojego auta? Tzn masz krotką J12 jak rozumiem? Do krótkiej sprężyny powinny być miększe ponieważ jest lżejsza niż długa- również z przodu. U Ciebie lift wyglada na mega wysoki...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: kylon »

No właśnie. Dlatego poprosiłem o zdjęcie z boku całego samochodu.

Awatar użytkownika
pit202
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:15
Auto: TLC125 -> GX470

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: pit202 »

tak starałem się dobierać , sprężyny LOVELLS TFR118 ( medium ) https://www.escape4x4.pl/pl/p/Komplet-2 ... TFR118/235
do tylnych był wybór czy wersja 120 czy 125 , do przednich tylko czy medium czy havy duty , no i brałem te miediumy.

z przodu mam prześwit do osłony silnika około 33cm teraz , opony 265/70R17 .


Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: kylon »

Na asfalcie z boku a nie na górkach dołkach ;-)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: rolkos »

Stojąc na poziomym terenie zmierz wysokość do dolnego rantu felgi (nie opony) przez oś do rantu nadkola. To da mniej więcej porównywalny wynik (niezależnie od rozmiaru opon). Prześwit od osłony do ziemi zależy tez od opony (bieżnika, ciśnienia itd.)

Dodam ze u mnie po lifcie półoś na płaskim jest praktycznie w poziomie (nie w dół) przed liftem było lekko do góry (od strony koła).

PS. na stronie piszą że te sprężyny dają od 2" do 4"

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: rolkos »

Jeszcze jedno czy do amortyzatora nie było ekstra tulei lub regulacji? U mnie była tuleja która umożliwiała zmianę położenie gniazda sprężyny.

Właśnie doczytałem na stronie o twoich amortyzatorach "W zestawie pierścienie do regulacji wysokości talerzyka trzymającego sprężynę." podejrzewam żę w tym tkwi problem, wywal go, jeśli dobrze pamiętam to stosuje się go jak zakładasz te amortyzatory do Hiluxa.

Awatar użytkownika
pit202
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:15
Auto: TLC125 -> GX470

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: pit202 »

no no , tam nie było tak krzywo , moje amortyzatory są bez regulacji i raczej nie ma tam nic do dodania ani wywalenia.

zmierzyłem tak jak zrozumiałem i wyszło mi około 835mm

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: kylon »

Cały czas nie widzę samochodu całkowicie z boku a pod kątem ale wydaje mi się że jest ciut za wysoko.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: rolkos »

pit202 pisze:no no , tam nie było tak krzywo , moje amortyzatory są bez regulacji i raczej nie ma tam nic do dodania ani wywalenia.

zmierzyłem tak jak zrozumiałem i wyszło mi około 835mm
To masz około 4cm więcej niż przy lifcie 2". Wygląda na to że masz lift 4". Jeśli masz profendery to mogą mieć tuleje przy talerzu, chociaż na zdjęciu nic nie widać.

Awatar użytkownika
pit202
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2018, 16:15
Auto: TLC125 -> GX470

Re: Lift w 125 i wyleciał smar z przegubu ?

Post autor: pit202 »

kylon , dopiero teraz zaskoczyłem ;-)

tu chyba za wiele sam nie zdziałam , albo zostawić albo kupić lepsze amory z regulacją .

Obrazek

ODPOWIEDZ