problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Moderator: luk4s7
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Przed chłodnicą mam zamontowane dwa dodatkowe wentylatory (na intercooler i chłodnicę wody) uruchamiane włącznikami w kabinie. Wcześniej przy 32-33 stopniach na zewnątrz klima już nie chciała chłodzić. Podczas jazdy jeszcze jakoś dawała radę ale w korkach już nie bardzo. Wisko chyba uruchamia się dopiero jak silnik się przegrzeje ?(może ktoś bardziej ogarnięty potwierdzi lub zaprzeczy ) a tu silnik się nie przegrzewał więc nie było potrzeby a klima nie dawała rady. Sprawdzałem klimę, dobijałem i inne cuda robiłem a zmian nie było. Teraz jak jest około 30 stopni odpalam dodatkowy jeden lub dwa wentylatory i jest ok. Wiadomo, że chłodnice muszą być czyste i sprawne pozdr adam
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Jakie wentylatory kupiłeś ? Możesz podrzucić tez jakieś foto ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Jak znajdę jakieś foto to prześlę - przez grill nic nie widać
Wentylatory takie (kupione w bushtaxi), możesz dogadać i coś innego wybrać (gościu kumaty i może coś innego Ci dobierze).
VA08-AP10/C-23S szt.1
VA07-AP&/C-31S szt. 1 (tu jakaś literówka błędna)
Przełączniki od wentylatorów mam po lewej stronie na jakiejś zaślepce.
Uruchamiane każdy osobno.
Wentylatory takie (kupione w bushtaxi), możesz dogadać i coś innego wybrać (gościu kumaty i może coś innego Ci dobierze).
VA08-AP10/C-23S szt.1
VA07-AP&/C-31S szt. 1 (tu jakaś literówka błędna)
Przełączniki od wentylatorów mam po lewej stronie na jakiejś zaślepce.
Uruchamiane każdy osobno.
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Sprawdź opór wiatraka na zimnym np.rano. Jak kręci lekko do wisko do wymiany. Wisko to bardzo dobre urządzenie, wraz ze wzrostem temp. silnika wzrasta prędkość wiatraka. Elektryk czasami przy dużym obciążeniu może się spóźnić Dlatego tego typu samochodach są stosowane.
Pewnie oleju w wisko mało dlatego słabnie. Można też po druciarsku uzupełnić taki olej Ale jak już go ubyło to i ubywać będzie dalej.
Pewnie oleju w wisko mało dlatego słabnie. Można też po druciarsku uzupełnić taki olej Ale jak już go ubyło to i ubywać będzie dalej.
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Jak elektryk to tylko z termo-włącznikiem gdzie układ pracuje w automacie. Nie wyobrażam sobie sterowania ręcznego wiatraków ( 1.można się zapomnieć 2. samochodu odpalonego też nie wolno opuszczać )
- dmuchawiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 22 gru 2008, 20:27
- Auto: 93 Hilux Surf KZ-TE
- Kontakt:
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
I właśnie dlatego jest wisko, żeby było automatyczne i zapominalne
Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalkarembacz pisze:Jak elektryk to tylko z termo-włącznikiem gdzie układ pracuje w automacie. Nie wyobrażam sobie sterowania ręcznego wiatraków ( 1.można się zapomnieć 2. samochodu odpalonego też nie wolno opuszczać )
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
W 120’tce na przykład jest wisko i dodatkowo wiatrak elektryczny na chłodnicy klimatyzacji. W J9 tylko wisko. No i faktycznie J9 przy wolnej jeździe lub staniu ma średnią wydajność klimy. Wyraźnie wzrasta sprawność wraz z prędkością.
W J12 ten dodatkowy elektryczny wiatrak jest zapewne wnioskiem z takich obserwacji.
Najprościej więc przeszczepić taki wiatrak z rozbitka. Albo nawet 2 bo w J12 sięga tylko połowy chłodnicy.
W J12 ten dodatkowy elektryczny wiatrak jest zapewne wnioskiem z takich obserwacji.
Najprościej więc przeszczepić taki wiatrak z rozbitka. Albo nawet 2 bo w J12 sięga tylko połowy chłodnicy.
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Jeżeli chodziło by tylko o klimatyzacje to może tak, no ale co z grzaniem się silnika? Wisko do wymiany.
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
No i zawsze można podnieść sprawność wisko podginając sprężynę aby wcześniej wiatrak startował.
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Tu masz wymianę-uzupełnienie oleju wisko;
https://www.youtube.com/watch?v=3ACx7GTCn7Y
https://www.youtube.com/watch?v=3ACx7GTCn7Y
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Nie widzę problemu z zapominaniem - gaszę auto gasną wentylatory. Uruchamiam tylko w duże upały lub podjazdy. Na zewnątrz nie da się ich nie słyszeć więc po wyjściu z aut które pracuje wiemy, że działają. pozdr adam
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Dzięki za wszystkie porady. Zacznę od wisko. Na zimnym wiatrak się kręci podobnie jak na filmiku powyżej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
Jak by co mam używane ale sprawne i oryginalne wisko od J9. Może komuś pomoże/się przyda do czegoś.
Re: problem - wyłączanie się klimy i grzanie się silnika
A jednak wyglada na to ze to nie wisko. Kręciłem wiatrakiem ręcznie ale widocznie jeszcze dobrze nie ostygł. Dziś z rana kręcąc wiatrakiem jest wyczuwalny opór. Nie da się nim swobodnie zakręcić. Chyba to kwestia przeciążenia samochodu i trzeba będzie dołożyć dodatkowy wentylator.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk